PROGRAM
GAU'de
Türkçe Öğretmenliği
Program Hakkında
Bilginin hızla yenilenerek üretildiği çağımızda, birey ve toplumun geleceği, bireyin bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve bilgiyi üretme becerilerine bağlıdır. Bu anlayışla; mesleğinin sorumluluğunun bilincinde, ana dilinin inceliklerine vakıf, sosyal sorumluluk sahibi, çevresine saygılı, farklılıklara karşı hoşgörülü, iletişim becerisi güçlü, sorunları çözme ve yaratıcı düşünme becerisi gelişmiş bireyler olarak yetiştirilmektedir.Lisans ve yüksek lisans düzeyinde eğitim vermektedir. Lisans eğitimi, ilköğretimin ikinci kademesinde yer alan ( 5., 6., 7., 8.) ortaokullara Türkçe Öğretmeni yetiştirmektedir. Yüksek lisans eğitimi ise kendini geliştirmek isteyen öğretmenlerimize, araştırmacılarımıza ve akademisyen olmayı amaçlayan öğrencilerimize eğitim vermektedir.
Kariyer Olanakları
Üniversitemizin, Türkçe Öğretmenliği lisans ve yüksek lisans bölümlerinden mezun öğrencilerimiz TC’deki özel ve devlet okullarında çalışabildikleri gibi vatandaş olmaları ve Millî Eğitim Bakanlığının öngördüğü sınavları geçmeleri koşuluyla KKTC’de de öğretmenlik yapabilirler; Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirer; MEB’ce yapılan müfettişlik sınavını kazanmaları durumunda müfettiş olabilirler. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı’na ve Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmen olarak çalışma imkanına sahiptirler.
Öğrenci Görüşleri
Türkçe Öğretmenliği Bölümünden 2013’de mezun oldum. Şu anda yüksek lisans yapıyorum. Fakültemde bulunduğum sure benim için çok verimli geçti. Öğretmen olmayı arzu eden lise mezunu gençlere okulumuzu ve fakültemizi tercih etmelerinin kendileri için çok iyi olacağına inanıyorum.
Cansu Yıldırım
Türkçe Öğretmenliği Mezunu
Tercihim
Bölümümüz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerin Eğitim Fakülteleri arasında en güçlü eğitim-öğretim kadrosuna sahip olarak lisans ve lisans üstü eğitim düzeylerinde Kuzey Kıbrıs’ın en çok tercih edilen fakültesi olmak, eğitim alanına katkıda ve topluma hizmette yapılacak bilimsel çalışma ve uygulamalarla öncü olmayı amaçlamaktadır. Farklı alanlarda 21. Yüzyılın ulusal ve uluslar arası ölçütlerine uygun bilgi ve becerilerle donanmış, yaratıcı, problem çözen, çok yönlü düşünen, etik ve estetik değerlere sahip, yetkin ve duyarlı öğretmen ve danışman yetiştirmek, var olan öğretmen yetiştirme programlarının niteliğini geliştirmek idealindeyiz. Yrd. Doç. Dr. Osman Yılmaz Türkçe Öğretmenliği Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
TUR101 | Yazı Yazma Teknikleri | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
TUR103 | Türk Dil Bilgisi I: Ses Bilgisi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TUR105 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR107 | Yazılı Anlatım I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR109 | Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR111 | Osmanlı Türkçesi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TAR101 | Ata. İlke ve İnk. Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EFL101 | Yabancı Dil I | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT103 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
TUR104 | Türk Dil Bilgisi Iı: Şekil Bilgisi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR106 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR108 | Yazılı Anlatım II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR110 | Sözlü Anlatım II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR112 | Osmanlı Türkçesi II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TAR102 | Ata. İlke ve İnk. Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL102 | Yabancı Dil II | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT104 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
Yıl 2 |
Güz |
TUR201 | Türk Dil Bilgisi Iıı: Sözcük Bilgisi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR203 | Türk Halk Edebiyatı I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR205 | Eski Türk Edebiyatı I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR207 | Yeni Türk Edebiyatı I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR209 | Metin İnceleme I : Hikâye ve Roman | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
GKD201 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
BİL103 | Bilgisayar I | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
EGT213 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
TUR202 | Türk Dil Bilgisi Iv: Cümle Bilgisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TUR204 | Türk Halk Edebiyatı II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TUR206 | Eski Türk Edebiyatı II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TUR208 | Yeni Türk Edebiyatı II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR210 | Genel Dilbilim | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
GKD204 | Etkili İletişim | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT206 | Öğretim Tekno. ve Materyal Geliş. | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Yıl 3 |
Güz |
TUR301 | Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR303 | Anlama Teknikleri Iı: Dinleme Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR305 | Çocuk Edebiyatı | CR:(2,0)2 | ECTS:5 |
TUR307 | Dünya Edebiyatı | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
GKD303 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:4 |
EGT303 | Özel Öğretim Yöntemleri I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EGT309 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
TUR302 | Anlatma Teknikleri I : Konuşma Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR304 | Anlatma Teknikleri II : Yazma Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR306 | Yabancılara Türkçe Öğretimi | CR:(2,0)2 | ECTS:5 |
TUR308 | Özel Öğretim Yöntemleri II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
GKD304 | Türk Eğitim Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
GKD306 | Uygarlık Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT308 | Ölçme Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Yıl 4 |
Güz |
TUR401 | Tiyatro ve Drama Uyg. | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
TUR403 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:6 |
GKD403 | Toplumsal Sorumluluk Projeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:7 |
EGT413 | Okul Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:5 |
EGT421 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT423 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
Bahar |
TUR402 | Metin İnceleme Iı: Şiir | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TUR404 | Çağdaş Türk Lehçeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:7 |
GKD402 | Dil ve Kültür | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
GKD404 | Diksiyon | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EGT414 | Türk Eğitim Sist. ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT416 | Öğretmenlik Uygulaması | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
Seçmeli Dersler |
TUR209 | Metin İnceleme I: Hikâye ve Roman | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
GKD403 | Toplumsal Sorumluluk Projeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:7 |
TUR402 | Metin İnceleme Iı: Şiir | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
GKD404 | Diksiyon | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
Fakülte Tanıtım Videosu
Program Hakkında
Bilginin hızla yenilenerek üretildiği çağımızda, birey ve toplumun geleceği, bireyin bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve bilgiyi üretme becerilerine bağlıdır. Bu anlayışla; mesleğinin sorumluluğunun bilincinde, ana dilinin inceliklerine vakıf, sosyal sorumluluk sahibi, çevresine saygılı, farklılıklara karşı hoşgörülü, iletişim becerisi güçlü, sorunları çözme ve yaratıcı düşünme becerisi gelişmiş bireyler olarak yetiştirilmektedir.Lisans ve yüksek lisans düzeyinde eğitim vermektedir. Lisans eğitimi, ilköğretimin ikinci kademesinde yer alan ( 5., 6., 7., 8.) ortaokullara Türkçe Öğretmeni yetiştirmektedir. Yüksek lisans eğitimi ise kendini geliştirmek isteyen öğretmenlerimize, araştırmacılarımıza ve akademisyen olmayı amaçlayan öğrencilerimize eğitim vermektedir.
Kariyer Olanakları
Üniversitemizin, Türkçe Öğretmenliği lisans ve yüksek lisans bölümlerinden mezun öğrencilerimiz TC’deki özel ve devlet okullarında çalışabildikleri gibi vatandaş olmaları ve Millî Eğitim Bakanlığının öngördüğü sınavları geçmeleri koşuluyla KKTC’de de öğretmenlik yapabilirler; Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirer; MEB’ce yapılan müfettişlik sınavını kazanmaları durumunda müfettiş olabilirler. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı’na ve Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmen olarak çalışma imkanına sahiptirler.
Öğrenci Görüşleri
Türkçe Öğretmenliği Bölümünden 2013’de mezun oldum. Şu anda yüksek lisans yapıyorum. Fakültemde bulunduğum sure benim için çok verimli geçti. Öğretmen olmayı arzu eden lise mezunu gençlere okulumuzu ve fakültemizi tercih etmelerinin kendileri için çok iyi olacağına inanıyorum.
Cansu Yıldırım
Türkçe Öğretmenliği Mezunu
Tercihim
Bölümümüz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki üniversitelerin Eğitim Fakülteleri arasında en güçlü eğitim-öğretim kadrosuna sahip olarak lisans ve lisans üstü eğitim düzeylerinde Kuzey Kıbrıs’ın en çok tercih edilen fakültesi olmak, eğitim alanına katkıda ve topluma hizmette yapılacak bilimsel çalışma ve uygulamalarla öncü olmayı amaçlamaktadır. Farklı alanlarda 21. Yüzyılın ulusal ve uluslar arası ölçütlerine uygun bilgi ve becerilerle donanmış, yaratıcı, problem çözen, çok yönlü düşünen, etik ve estetik değerlere sahip, yetkin ve duyarlı öğretmen ve danışman yetiştirmek, var olan öğretmen yetiştirme programlarının niteliğini geliştirmek idealindeyiz. Yrd. Doç. Dr. Osman Yılmaz Türkçe Öğretmenliği Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
TUR101 | Yazı Yazma Teknikleri | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
TUR103 | Türk Dil Bilgisi I: Ses Bilgisi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TUR105 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR107 | Yazılı Anlatım I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR109 | Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR111 | Osmanlı Türkçesi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TAR101 | Ata. İlke ve İnk. Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EFL101 | Yabancı Dil I | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT103 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
TUR104 | Türk Dil Bilgisi Iı: Şekil Bilgisi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR106 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR108 | Yazılı Anlatım II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR110 | Sözlü Anlatım II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR112 | Osmanlı Türkçesi II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TAR102 | Ata. İlke ve İnk. Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL102 | Yabancı Dil II | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT104 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
Yıl 2 |
Güz |
TUR201 | Türk Dil Bilgisi Iıı: Sözcük Bilgisi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR203 | Türk Halk Edebiyatı I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR205 | Eski Türk Edebiyatı I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR207 | Yeni Türk Edebiyatı I | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR209 | Metin İnceleme I : Hikâye ve Roman | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
GKD201 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
BİL103 | Bilgisayar I | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
EGT213 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
TUR202 | Türk Dil Bilgisi Iv: Cümle Bilgisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TUR204 | Türk Halk Edebiyatı II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TUR206 | Eski Türk Edebiyatı II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TUR208 | Yeni Türk Edebiyatı II | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
TUR210 | Genel Dilbilim | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
GKD204 | Etkili İletişim | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT206 | Öğretim Tekno. ve Materyal Geliş. | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Yıl 3 |
Güz |
TUR301 | Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR303 | Anlama Teknikleri Iı: Dinleme Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR305 | Çocuk Edebiyatı | CR:(2,0)2 | ECTS:5 |
TUR307 | Dünya Edebiyatı | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
GKD303 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:4 |
EGT303 | Özel Öğretim Yöntemleri I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EGT309 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
TUR302 | Anlatma Teknikleri I : Konuşma Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR304 | Anlatma Teknikleri II : Yazma Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
TUR306 | Yabancılara Türkçe Öğretimi | CR:(2,0)2 | ECTS:5 |
TUR308 | Özel Öğretim Yöntemleri II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
GKD304 | Türk Eğitim Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
GKD306 | Uygarlık Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT308 | Ölçme Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Yıl 4 |
Güz |
TUR401 | Tiyatro ve Drama Uyg. | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
TUR403 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:6 |
GKD403 | Toplumsal Sorumluluk Projeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:7 |
EGT413 | Okul Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:5 |
EGT421 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT423 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
Bahar |
TUR402 | Metin İnceleme Iı: Şiir | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TUR404 | Çağdaş Türk Lehçeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:7 |
GKD402 | Dil ve Kültür | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
GKD404 | Diksiyon | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EGT414 | Türk Eğitim Sist. ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT416 | Öğretmenlik Uygulaması | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
Seçmeli Dersler |
TUR209 | Metin İnceleme I: Hikâye ve Roman | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
GKD403 | Toplumsal Sorumluluk Projeleri | CR:(2,0)2 | ECTS:7 |
TUR402 | Metin İnceleme Iı: Şiir | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
GKD404 | Diksiyon | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |