PROGRAM
GAU'de
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD)
Program Hakkında
RPD Bölümü Türkçe eğitim veren dört yıllık bir bölümdür. Programın temel amacı KKTC ve TC okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim öğretim kurumlarında ihtiyaç duyulan okul rehber öğretmenlerini yetiştirmektir. Bu amacı ulaşabilmek için 4 yıllık eğitim kapsamında öğrencilere eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik ve danışmanlık becerileri kazandırmak amaçlanmıştır.
Kariyer Olanakları
Devlet veya özel okullarda rehber öğretmen olarak çalışabilecekleri gibi özel eğitim kurumlarında da çalışma olanağına sahiptirler. Ayrıca gerekli eğitimlerini tamamlayarak özel danışmanlık merkezlerinde veya insan kaynakları birimlerinde de çalışabilirler
Öğrenci Görüşleri
GAU EF’de karşılaştığımız samimiyet bende bir eğitimci olacağım için bu meslekte adanmışlığın önemini öğretti bana. İlk yıllarda bölümü ve mesleği ile ilgili tereddütleri olan bütün arkadaşlarımız şimdi mesleğini seven birer Psikolojik Danışman ve rehber öğretmen, şüphesiz ki bunda kurumumuzun katkısı önemli olmakla birlikte akademisyenlerimizin katkısı en önemlisidir. Bu okuldan mezun olurken öğrendiğim bilgilerim halen tazeliğini korumakta bu da ancak ezberci olmayan bir eğitim sistem gerçekleşebilirdi. Artık kendimi geliştirebilmek için yeterli temeli almış ve bu mesleğe başlayacak olgunluğa erişmiş bir birey olarak hissediyorum. Bunda emeği geçen bütün hocalarımıza sonsuz teşekkürler ediyorum
Tercihim
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü özellikle Türkiye`de son yıllarda en rağbet gören bölümlerden biri durumundadır. Okullarımızın her kademesinde ihtiyaç duyulan okul rehber öğretmenlerini yetiştiren bu bölüm aynı zamanda pek çok disiplinle de işbirliği içindedir. Yrd. Doç. Dr. F. Sülen Şahin Kıralp Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
RPD101 | Psikolojiye Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD102 | Fizyolojik Psikoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT103 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT105 | Sosyolojiye Giriş | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT107 | Felsefeye Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TURK101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR101 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EFL101 | Yabancı Dil I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL103 | Bilgisayar I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Bahar |
RPD103 | Sosyal Antropoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT106 | Kaynak Tarama Ve Rapor Yazma | CR:(1,2)2 | ECTS:5 |
EGT108 | Eğitim Felsefesi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT116 | Çocuk Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
TURK102 | Türkçe Iı: Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR102 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EFL102 | Yabancı Dil II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EGT110 | Türk Eğitim Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 2 |
Güz |
RPD201 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışma | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD203 | İstatistik I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT203 | Özel Eğitim | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT205 | Ölçme Ve Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
EGT219 | Okullarda Gözlem | CR:(2,2)3 | ECTS:6 |
EGT207 | Ergenlik Psikoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
GK211 | Bilim Tarihi | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
Bahar |
RPD202 | Testdışı Teknikler | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD204 | İstatistik II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD206 | İnsan İlişkileri Ve İletişim | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
RPD208 | Sosyal Psikoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT208 | Öğretim İlke Ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD210 | Öğrenme Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT210 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
Yıl 3 |
Güz |
RPD301 | Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
RPD303 | Yaşam Dönemleri Ve Uyum Problemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD305 | Kişilik Kuramları | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD307 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD313 | Seçmeli I (endüstri Psikolojisi) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
GK303 | Seçmeli (kıbrıs Türk Kültürü) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
RPD306 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma Uygulaması | CR:(1,2)3 | ECTS:5 |
RPD308 | Rehberlikte Program Geliştirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD310 | Davranış Bozuklukları | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD312 | Psikolojik Danışma Kuramları | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD314 | Grupla Psikolojik Danışma | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD318 | Seçmeli II (aile Eğitimi Ve Rehberlik) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
EGT304 | Seçmeli (karşılaştırmalı Eğitim) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Yıl 4 |
Güz |
RPD401 | Psikolojik Testler | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
RPD403 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
GK405 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
GK407 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:4 |
EGT427 | Eğitim Yönetimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD405 | Öğrenme Güçlükleri | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD407 | Seçmeli III (kriz Ve Krize Müdahale) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
RPD402 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Semineri | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
RPD404 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
RPD406 | Meslek Etiği Ve Yasal Konular | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
RPD408 | Kurum Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
RPD410 | Seçmeli IV (çocuk İstismarı) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD412 | Seçmeli V (rehberlikte Bep) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
Seçmeli Dersler |
RPD313 | Seçmeli I (endüstri Psikolojisi) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD407 | Seçmeli III (kriz Ve Krize Müdahale) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD412 | Seçmeli V (rehberlikte Bep) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
GK303 | Seçmeli (kıbrıs Türk Kültürü) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT304 | Seçmeli (karşılaştırmalı Eğitim) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD318 | Seçmeli II (aile Eğitimi Ve Rehberlik) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD410 | Seçmeli IV (çocuk İstismarı) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
Fakülte Tanıtım Videosu
Program Hakkında
RPD Bölümü Türkçe eğitim veren dört yıllık bir bölümdür. Programın temel amacı KKTC ve TC okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim öğretim kurumlarında ihtiyaç duyulan okul rehber öğretmenlerini yetiştirmektir. Bu amacı ulaşabilmek için 4 yıllık eğitim kapsamında öğrencilere eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik ve danışmanlık becerileri kazandırmak amaçlanmıştır.
Kariyer Olanakları
Devlet veya özel okullarda rehber öğretmen olarak çalışabilecekleri gibi özel eğitim kurumlarında da çalışma olanağına sahiptirler. Ayrıca gerekli eğitimlerini tamamlayarak özel danışmanlık merkezlerinde veya insan kaynakları birimlerinde de çalışabilirler
Öğrenci Görüşleri
GAU EF’de karşılaştığımız samimiyet bende bir eğitimci olacağım için bu meslekte adanmışlığın önemini öğretti bana. İlk yıllarda bölümü ve mesleği ile ilgili tereddütleri olan bütün arkadaşlarımız şimdi mesleğini seven birer Psikolojik Danışman ve rehber öğretmen, şüphesiz ki bunda kurumumuzun katkısı önemli olmakla birlikte akademisyenlerimizin katkısı en önemlisidir. Bu okuldan mezun olurken öğrendiğim bilgilerim halen tazeliğini korumakta bu da ancak ezberci olmayan bir eğitim sistem gerçekleşebilirdi. Artık kendimi geliştirebilmek için yeterli temeli almış ve bu mesleğe başlayacak olgunluğa erişmiş bir birey olarak hissediyorum. Bunda emeği geçen bütün hocalarımıza sonsuz teşekkürler ediyorum
Tercihim
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü özellikle Türkiye`de son yıllarda en rağbet gören bölümlerden biri durumundadır. Okullarımızın her kademesinde ihtiyaç duyulan okul rehber öğretmenlerini yetiştiren bu bölüm aynı zamanda pek çok disiplinle de işbirliği içindedir. Yrd. Doç. Dr. F. Sülen Şahin Kıralp Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
RPD101 | Psikolojiye Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD102 | Fizyolojik Psikoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT103 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT105 | Sosyolojiye Giriş | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT107 | Felsefeye Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TURK101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR101 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EFL101 | Yabancı Dil I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL103 | Bilgisayar I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Bahar |
RPD103 | Sosyal Antropoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT106 | Kaynak Tarama Ve Rapor Yazma | CR:(1,2)2 | ECTS:5 |
EGT108 | Eğitim Felsefesi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT116 | Çocuk Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
TURK102 | Türkçe Iı: Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR102 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EFL102 | Yabancı Dil II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EGT110 | Türk Eğitim Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 2 |
Güz |
RPD201 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışma | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD203 | İstatistik I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT203 | Özel Eğitim | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
EGT205 | Ölçme Ve Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
EGT219 | Okullarda Gözlem | CR:(2,2)3 | ECTS:6 |
EGT207 | Ergenlik Psikoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
GK211 | Bilim Tarihi | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
Bahar |
RPD202 | Testdışı Teknikler | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD204 | İstatistik II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD206 | İnsan İlişkileri Ve İletişim | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
RPD208 | Sosyal Psikoloji | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT208 | Öğretim İlke Ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD210 | Öğrenme Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT210 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
Yıl 3 |
Güz |
RPD301 | Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
RPD303 | Yaşam Dönemleri Ve Uyum Problemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD305 | Kişilik Kuramları | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD307 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD313 | Seçmeli I (endüstri Psikolojisi) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
GK303 | Seçmeli (kıbrıs Türk Kültürü) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
RPD306 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma Uygulaması | CR:(1,2)3 | ECTS:5 |
RPD308 | Rehberlikte Program Geliştirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD310 | Davranış Bozuklukları | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD312 | Psikolojik Danışma Kuramları | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD314 | Grupla Psikolojik Danışma | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD318 | Seçmeli II (aile Eğitimi Ve Rehberlik) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
EGT304 | Seçmeli (karşılaştırmalı Eğitim) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Yıl 4 |
Güz |
RPD401 | Psikolojik Testler | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
RPD403 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
GK405 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
GK407 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:4 |
EGT427 | Eğitim Yönetimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD405 | Öğrenme Güçlükleri | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD407 | Seçmeli III (kriz Ve Krize Müdahale) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
RPD402 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Semineri | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
RPD404 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
RPD406 | Meslek Etiği Ve Yasal Konular | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
RPD408 | Kurum Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
RPD410 | Seçmeli IV (çocuk İstismarı) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD412 | Seçmeli V (rehberlikte Bep) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
Seçmeli Dersler |
RPD313 | Seçmeli I (endüstri Psikolojisi) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD407 | Seçmeli III (kriz Ve Krize Müdahale) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD412 | Seçmeli V (rehberlikte Bep) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
GK303 | Seçmeli (kıbrıs Türk Kültürü) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT304 | Seçmeli (karşılaştırmalı Eğitim) | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
RPD318 | Seçmeli II (aile Eğitimi Ve Rehberlik) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
RPD410 | Seçmeli IV (çocuk İstismarı) | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |