PROGRAM
GAU'de
Özel Eğitim Öğretmenliği
Program Hakkında
Programın amacı; zihinsel engelli bireylere bireysel ya da grup eğitimi verebilecek, özel eğitim ve ilgili hizmetlerin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesinde görev alabilecek özel eğitim öğretmenlerini yetiştirmektir. Program, özel gereksinimli bireylere göre öğretimi bireyselleştiren ve bireyselleştirme temelinde özel gereksinimli bireylerin ihtiyaçlarını belirleyen, öğretim programlarında gerekli düzenlemeleri yapan ve bu bireylerin ailelerini yönlendirebilen öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Kariyer Olanakları
Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz milli eğitim ve kültür bakanlığına bağlı resmi özel eğitim okullarında, kaynaştırma okullarında, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, rehberlik araştırma merkezlerinde meslek elemanı olarak görev alabilmektedirler. Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz milli eğitim ve kültür bakanlığına bağlı resmi özel eğitim okullarında, kaynaştırma okullarında, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, rehberlik araştırma merkezlerinde meslek elemanı olarak görev alabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Ben bu bölüme başladığımda kendimi buldum, sene başındaki ben ve şu an ki ben arasında dağlar kadar fark var. Gerek mental gerek duygusal açıdan büyüdüğümü ve özel çocuklara hizmet etmek düşüncesi ile topluma yararlı insan kategorisine girebileceğimi hissetmek bana yaşadığımı hatırlatıyor. Fatma Hande GündoğduÖzel eğitim bölümü sadece meslek hayatına başladığımızda ne yapıp yapmayacağımızla ilgili değildir veya nasıl ders verip öğreteceğimizle ilgili değildir. İleride eğitim vereceğimiz çocuklar kadar kendimizle de ilgilidir aslında. Bu bölümü okurken aldığımız dersler kendimizi keşfetmeye, geliştirmeye katkı sağlar. Çünkü biz ne kadar deneyimli, sabırlı, kendine güvenen ve donanımlı öğretmenler olursak çocuklarımıza da o kadar çok şey kazandırabiliriz. Zerin Tartar
Tercihim
KKTC’ de 2006 yılında yapılan nüfus sayımı sonucuna gore yaklaşık 5000 engelli bireyimiz vardır. Bu, ülkemizde özel gereksinimli çocuk ve gençlerimiz için, aileleri için kat edeceğimiz uzun bir yolumuz olduğunu göstermektedir. Bu yolda bizimle yürümek isteyenleri bölümümüzde görmek bizleri mutlu edecektir. Yrd. Doç. Dr. Ülkü Pişkin Abidoğlu Zihin Engelliler Öğretmenliği Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
OZEG101 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG105 | Çocuk Gelişimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL101 | İngilizce I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL103 | Bilgisayar 1 | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
TURK101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TAR101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT101 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
OZEG108 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG110 | İşitme ve Görme Yetersizliği | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG104 | Sağlık Bilgisi ve İlkyardım | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL102 | İngilizce II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
TURK102 | Türkçe Iı: Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TAR102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG102 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Yıl 2 |
Güz |
OZEG203 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG205 | Uygulamalı Davranış Analizi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG201 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG209 | Türk İşaret Dili | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG207 | Ölçme ve Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG211 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG213 | Seçmeli I | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG215 | Seçmeli II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
OZEG202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG210 | Özel Eğitimde Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG212 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG204 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG208 | Braille Okuma-Yazma | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG206 | Özel Eğitim Kuramlarında Gözlem | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
OZEG214 | Seçmeli III | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG216 | Seçmeli IV | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 3 |
Güz |
OZEG301 | Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG307 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG303 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG309 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG315 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG311 | Seçmeli V | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG313 | Seçmeli VI | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
OZEG304 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG302 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG308 | Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG310 | Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
GK314 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
OZEG306 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
OZEG312 | Seçmeli VII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG314 | Seçmeli VIII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 4 |
Güz |
OZEG403 | Özel Eğitimde Meslek Etiği | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG401 | Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
OZEG411 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG405 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması | CR:(2,8)6 | ECTS:15 |
OZEG407 | Seçmeli IX | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG409 | Seçmeli X | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
OZEG402 | Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG408 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
OZEG410 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG406 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II | CR:(2,8)6 | ECTS:15 |
OZEG404 | Seçmeli Xı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG412 | Seçmeli Xıı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Seçmeli Dersler |
OZEG213 | Seçmeli I | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG215 | Seçmeli II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG214 | Seçmeli III | CR:(2,2)2 | ECTS:3 |
OZEG216 | Seçmeli IV | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG311 | Seçmeli V | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG313 | Seçmeli VI | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG312 | Seçmeli VII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG314 | Seçmeli VIII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG407 | Seçmeli IX | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG409 | Seçmeli X | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG404 | Seçmeli Xı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG412 | Seömeli Xıı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Fakülte Tanıtım Videosu
Program Hakkında
Programın amacı; zihinsel engelli bireylere bireysel ya da grup eğitimi verebilecek, özel eğitim ve ilgili hizmetlerin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesinde görev alabilecek özel eğitim öğretmenlerini yetiştirmektir. Program, özel gereksinimli bireylere göre öğretimi bireyselleştiren ve bireyselleştirme temelinde özel gereksinimli bireylerin ihtiyaçlarını belirleyen, öğretim programlarında gerekli düzenlemeleri yapan ve bu bireylerin ailelerini yönlendirebilen öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Kariyer Olanakları
Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz milli eğitim ve kültür bakanlığına bağlı resmi özel eğitim okullarında, kaynaştırma okullarında, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, rehberlik araştırma merkezlerinde meslek elemanı olarak görev alabilmektedirler. Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz milli eğitim ve kültür bakanlığına bağlı resmi özel eğitim okullarında, kaynaştırma okullarında, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, rehberlik araştırma merkezlerinde meslek elemanı olarak görev alabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Ben bu bölüme başladığımda kendimi buldum, sene başındaki ben ve şu an ki ben arasında dağlar kadar fark var. Gerek mental gerek duygusal açıdan büyüdüğümü ve özel çocuklara hizmet etmek düşüncesi ile topluma yararlı insan kategorisine girebileceğimi hissetmek bana yaşadığımı hatırlatıyor. Fatma Hande GündoğduÖzel eğitim bölümü sadece meslek hayatına başladığımızda ne yapıp yapmayacağımızla ilgili değildir veya nasıl ders verip öğreteceğimizle ilgili değildir. İleride eğitim vereceğimiz çocuklar kadar kendimizle de ilgilidir aslında. Bu bölümü okurken aldığımız dersler kendimizi keşfetmeye, geliştirmeye katkı sağlar. Çünkü biz ne kadar deneyimli, sabırlı, kendine güvenen ve donanımlı öğretmenler olursak çocuklarımıza da o kadar çok şey kazandırabiliriz. Zerin Tartar
Tercihim
KKTC’ de 2006 yılında yapılan nüfus sayımı sonucuna gore yaklaşık 5000 engelli bireyimiz vardır. Bu, ülkemizde özel gereksinimli çocuk ve gençlerimiz için, aileleri için kat edeceğimiz uzun bir yolumuz olduğunu göstermektedir. Bu yolda bizimle yürümek isteyenleri bölümümüzde görmek bizleri mutlu edecektir. Yrd. Doç. Dr. Ülkü Pişkin Abidoğlu Zihin Engelliler Öğretmenliği Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
OZEG101 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG105 | Çocuk Gelişimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL101 | İngilizce I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL103 | Bilgisayar 1 | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
TURK101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TAR101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT101 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
OZEG108 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG110 | İşitme ve Görme Yetersizliği | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG104 | Sağlık Bilgisi ve İlkyardım | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL102 | İngilizce II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
TURK102 | Türkçe Iı: Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
TAR102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG102 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Yıl 2 |
Güz |
OZEG203 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG205 | Uygulamalı Davranış Analizi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG201 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG209 | Türk İşaret Dili | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG207 | Ölçme ve Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG211 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG213 | Seçmeli I | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG215 | Seçmeli II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
OZEG202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG210 | Özel Eğitimde Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG212 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG204 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG208 | Braille Okuma-Yazma | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG206 | Özel Eğitim Kuramlarında Gözlem | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
OZEG214 | Seçmeli III | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG216 | Seçmeli IV | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 3 |
Güz |
OZEG301 | Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG307 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG303 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG309 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG315 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OZEG311 | Seçmeli V | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG313 | Seçmeli VI | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
OZEG304 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG302 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG308 | Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OZEG310 | Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
GK314 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
OZEG306 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
OZEG312 | Seçmeli VII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG314 | Seçmeli VIII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 4 |
Güz |
OZEG403 | Özel Eğitimde Meslek Etiği | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG401 | Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
OZEG411 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG405 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması | CR:(2,8)6 | ECTS:15 |
OZEG407 | Seçmeli IX | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG409 | Seçmeli X | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Bahar |
OZEG402 | Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG408 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
OZEG410 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG406 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II | CR:(2,8)6 | ECTS:15 |
OZEG404 | Seçmeli Xı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG412 | Seçmeli Xıı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Seçmeli Dersler |
OZEG213 | Seçmeli I | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG215 | Seçmeli II | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG214 | Seçmeli III | CR:(2,2)2 | ECTS:3 |
OZEG216 | Seçmeli IV | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG311 | Seçmeli V | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG313 | Seçmeli VI | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG312 | Seçmeli VII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG314 | Seçmeli VIII | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG407 | Seçmeli IX | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG409 | Seçmeli X | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG404 | Seçmeli Xı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OZEG412 | Seömeli Xıı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |