PROGRAM
GAU'de
Okul Öncesi Öğretmenliği
Program Hakkında
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü 2008–2009 Eğitim Öğretim yılında öğrenci almaya başlayan bir öğretmen yetiştirme programıdır. Uygulanan program, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0–6 yaş çocuklarının gelişimleri, psikolojisi ve eğitimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Programda, geleceğin yaratıcı, bağımsız, girişimci, özgüven sahibi, yenilikçi ve değişime inanan, sosyal, ekip çalışması yapabilen, gelişmiş problem çözme becerilerine sahip bireylerini eğitecek olan okul öncesi öğretmenleri yetiştirilmektedir. Uygulanan programda, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0-6 yaş çocuklarının gereksinimlerinin ve gelişim özelliklerinin belirlenmesi; belirlenen gereksinim ve gelişimsel özelliklere uygun eğitim programları hazırlama, uygulama ve değerlendirme; okul öncesi çocuklarının eğitiminde farklı yaklaşım ve uygulamalar; çocuklar ve aileleriyle yakın ilişkiler kurma; okul öncesi eğitiminde ailelerle işbirliği ve aile eğitimi; okul öncesi çocukları ve eğitimle ilgili sorunların çözümünde aileler, kurumlar ve diğer profesyonellerle işbirliği yapabilme konularında bilgi, beceri, olumlu tutum ve yeterlikler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Kariyer Olanakları
Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Umut var ve hep olacak… Bizim bölümümüzün klasikleşmiş bir sözüdür. Biz bu sözü kendi hayatlarımız için söylemeyiz ama… Biz bu sözü bizim geleceğimiz olan çocuklar için söyleriz. Bu bölümdeki ilk dersimde bir hocam “Neden bu bölüm?” diye bir soru sormuştu bana. Sonra ardından “Sakın çocukları sevdiğim için deme, bu bölümde böyle bir cevap yoktur bu soruya.” dedi. Ben de bu bölümün ortaokul birinci sınıftan beri hayalim olduğunu söyledim ama net bir cevap verememiştim. Evet, bu bölüm benim hayalimdi. Araştırdığım birçok okulda Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’ne çok önem verilmediğini gördüm. Girne Amerikan Üniversitesi’nde ise durum tam tersiydi. Okulda en çok ismini duyuran bölüm bizim bölümümüzdü. Neden mi? Çünkü hocalarımız kendi alanlarında fazlasıyla donanımlı hocalardı. Hocalarımızla birer arkadaş gibiydik. Bu bölüm öğrencileri için de geçerliydi. Alt sınıf, üst sınıf yoktu bizde. Hepimiz Okul Öncesi Öğretmeniydik. Hangimizin ne sorunu olursa olsun birbirimize yardım etmeyi başarırdık. Tabii ki bu yardımlar okul içinde kalmadı ve Kıbrıs’ı da aşıp Türkiye’deki okullara kadar elimizi uzattık. Yardımlarımız dışında en çok eğlenen ve en çok aktif olan bölümdük biz. Kermeslerimiz, 23 Nisan Şenliklerimiz, okullara kitap okumaya gidişlerimiz, okul yenilememiz, derslerdeki etkinliklerimiz… Kısacası okuduğum 4 sene boyunca hiç sıkılmadan ve durmadan bir şeyler yaptık. Sanmayın ki sadece biz yaptık. Bölüm Başkanımız Yrd. Doç. Dr. Oxana MANOLOVA YALÇIN, Öğr. Gör. Mehmet Ali ATEŞ, Öğr. Gör. Necla GÖKTAN, Doç. Dr. Neslihan DURMUŞOĞLU SALTALI usanmadan, yorulmadan, asla geri çevirmeden, her zaman destek olan ve her sıkıntımızda yanlarına koştuğumuz bu hocalarımız olmasaydı bunların hiçbirini yapacağımızı düşünmüyorum. Şimdi ilk dersimde hocamın sorduğu soruya daha net bir cevabım var. Umudumuz olan çocuklarımızın eğitimlerinin ilk adımında yanlarında olup, onlara bir şeyler öğretip, öğrenmelerini izlemek paha biçilemez bir mutluluk ve ben bu mutluluğu tatmak için bu bölümdeyim. Hocalarımıza bizlere ışık olup bizleri iyi birer öğretmen olarak yetiştirdikleri için sonsuz teşekkür ediyorum. İyi ki Okul Öncesi…
Tuğçe BOZKURTOĞLU – 2018 Mezunu
Üniversite sınavlarına hazırlanırken bir özel üniversite hele de Kıbrıs’ta bir özel üniversite aklımın ucundan bile geçmemişti. Anlık alınan bir karar ile Adaya geldim. Heyecanlı, korkak, Türkiye ile farklı noktaları olduğu için birazda şaşkındım. Okul ortamındaki sıcaklık, bölümde kısa sürede yakalanan aile ortamı ile Ada’ya ve okuluma alıştım. Bu alışma sürecinde bölüm hocalarımın özellikle de Öğr. Gör. Aytaç DİLEK hocamın katkısının altını çizmeden geçemem. Kıbrıs hayatımın bana çok şey kattığını ve fazlasıyla verimli geçirdiğimi düşünüyorum. Neden mi? Çünkü dört yılda eğlenerek öğrendim, çocukların yüksek yararını düşünen nitelikli bir öğretmen olmak için nitelikli akademisyenlerden doğru bir eğitim aldım. Çocukları sevmenin yeterli olmayacağını işimizi sevmenin önemini kavradım. Çocuk haklarını ışığım olarak görme bilincine sahip oldum. Oyuncak değil `eğitici materyal`ler yaptım. Kazanımları kazandırmak için sunumlar hazırladım. Farkındalık yaratmak için ve çocukların yararının düşünüldüğü bir dizi projelerde yer alarak dört seneyi bitirdim. Dolu dolu geçen dört senenin gururunu yaşadım ve yaşattım. Adadan ve okulumdan ayrıldığım için mutsuz olsam da geriye dönüp baktığımda her zaman yüzümü güldüren anıların varlığını hissediyorum. Böyle hissettirdiği için başta ailem olarak gördüğüm arkadaşlarıma ve değerli hocalarıma, Girne Amerikan Üniversitesine sonsuz teşekkür ederim. Ceren Alkan - 2016 Mezunu Araf’a düşmüş bir ceylanın çaresizliğiyle, üniversitenin kapısından girdiğim o ilk gün geliyor şimdi aklıma. Ne yapacağını bilmeyen, her şeyden habersiz ve bir o kadarda korkak bir çocuk görüyorum arkama dönüp baktığımda. Tek derdi tek gayesi bitirebilecek miyim? Sorusuna yanıt bulabilmek. Zayıf, çelimsiz ve korkak olan bu çocuk kafasında bu duygu ve düşüncelerle kapıdan girerken, dört yıl sonra bambaşka biri olarak dışarı çıkacaktı. Dört yıl boyunca derslerinde başarılı olan, çok güzel ve sıcak arkadaşlıklar kuran ve bu arkadaşlıkları ömür boyu sürdürmek isteyen. Grup arkadaşlarıyla birlikte tez yazıp bu tezi ulusal bir kongrede sunan. Fotoğrafçılık hobisini profesyonelliğe çeviren. Ayrıca çocukluk hayali olan bir kitabı yine bu yıllar içinde kaleme alıp yayımlatan, gördüğü yanlışlıkları eleştirmekten çekinmeyen biri haline gelmişti. En önemlisi ise artık korkmuyordu. Önüne çıkacak her engeli aşabilecek gücün ve kudretin kendisinde var olduğunu çok iyi biliyordu. Girne Amerikan Üniversitesi ona çok şey kattı tabi oda kendisine. Gücün tanımı değişti bir anda gözünde. Keskin bakışların, dik duruşun, hacim ve kütlenin güç olduğuna inanmıyordu artık. Onun için bilgi güçtü. Bu gücün kaynağı ise kitaptı. Daha çok okudu, araştırdı, inceledi ve eleştirdi. Arkama dönüp baktığımda üniversite kapısından korkarak giren o çocuk. Üniversite kapısından çıkarken, kendi sınırlarını ne kadar aşabileceği duygusundan korkmaya başlamıştı. Üniversitede farklı kültürler tanıdı ve bir şeyi fark etti. İnsanı gerçek anlamda geliştirenin, bu farklılıklar olduğunu kavradı. Siyahıyla, beyazıyla kırk milletten insan gördü, bir kampüsün içinde. Mükemmel hocalar tanıdı ve hepsinden öğreneceği çok şey vardı. Sadece akademik anlamda da değil; insanlık, yardımlaşma ve paylaşma anlamında. Şimdi yeni mezun olmuş bir öğretmen olarak satırlarıma Ulu Önder Atatürk’ün sözleriyle son vermek istiyorum… “ Cumhuriyet sizden "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür" nesiller ister… Burhan Külcü - 2016 Mezunu BENİM HİKAYEM İnsan hayatı, uzunlu kısalı hikayelerden meydana gelir. Her insanın ayrı ayrı hayat hikayeleri, dönüm noktaları vardır. Benim okul öncesi bölümünü seçme hikayem ise ilkokul yıllarıma dayanıyor. Okul öncesine kaydım yapılacakken, bir anda 6 yaşında olmama rağmen ilkokula başlamam eğitim hayatımın başlangıcın hiç hatırlamak istemediğim anılara dönüşmesine sebep oldu. Bu süreçte ince motor becerilerim gelişmediği için kalem tutamıyordum. Yazı yazamıyordum ve hep arkadaşlarımın gerisinde kalıyordum. İlkokul dönemim boyunca annem ve babam okul öncesi öğretmenim oldular. Babam her gece resim çizdiriyor, annem hamur yoğurup benim hamura şekiller vermemi sağlıyor, aynı zamanda yazı yazdırıyordu. İlkokul yıllarım, okul öncesi eğitim kurumuna gitmediğim için adeta zehir olmuştu. İlk okul ve ortaokul boyunca hiç parlak bir öğrenci olamamış, hep orta düzeyde bir öğrenci olmuştum. Daha sonra lise sınavlarına girdim. Kendi kendime dedim ki, benim yaşadığımı başka hiçbir çocuk yaşamayacak ben okul öncesi öğretmeni olacağım. O anda karar verdim ve Anadolu Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi bölümünü okudum. Öyle bir okudum ki ilk defa kendimi gösterebildiğimi gördüm. Ardından Üniversite sınavlarına hazırlandım çok ama çok çalıştım. Sınava girdim.Sonuçların açıklanacağı gün geldi. Bilgisayarımı açtım Ösym şifremi girdim. Girne Amerikan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliğini kazandınız yazıyordu. Hemen aileme sarıldım ve sevinçten ağlamaya başladım. Gece boyunca sevincimden uyku tutmadı. Günler geçtikçe işlemleri hallettim ve çabucak Girne’ye gidiş vakti geldi. Valizler toparlandı, akrabalarla, arkadaşlarla vedalaşıldı ve o uçağa binildi. Aktarma uçuşum sırasında Kıbrıs’ta ne işim var, ne yapacağım, nasıl olacak, sürekli bu düşünceler beynimin bir köşesinde beni yiyip bitiriyordu. Ercan’a varmıştım. Okulum beni unutmamıştı. Hemen okul servisine bindim. Kalacağım yeri ayarladım. Ertesi gün okul kaydımı yaptırdım. Bir hafta sonra okula başladım. Benim için zorlu bir alışma süreci olacaktı. Sudan çıkmış balık gibiydim. Aile özlemi bir taraftan, hiç tanımadığım bilmediğim insanlarla aynı ortamda olmanın sıkıntısı bir taraftan ve derslerin ağırlığı, trafiğin ters akması, ada psikolojisi denen o duygu... Neyse ki bölümümü seviyordum, Öğretmenlerim mükemmel insanlardı. Bizlere Akademisyen kimliklerinden ayrı olarak aile gibi oldular. Bu Girne Amerikan Üniversitesini en büyük sevme nedenimdi. Bir seneyi bu şekilde tamamlamıştım. İkinci senemde ise Kıbrıs’ın güzelliklerini fark etmeye başladım. Alan derslerimi almaya başladıktan sonra kendimi daha iyi hissettim. Bölümümün ne kadar önemli olduğunun farkındaydım. Çocukların geleceklerini ne kadar etkileyeceğimi kendimden biliyordum. Benim yaşadığımı hiçbir çocuğun yaşamasını istemiyordum. Bundan dolayı birinci sınıftan itibaren her derse ciddiyetle, sınıf geçmek için değil, öğrenmek için çalışıyordum ve öyle de yaptım. Dört sene boyunca Okul Öncesi Bölümü olarak çok güzel işlere, mükemmel sosyal sorumluluk projelerine imza attık. Sadece teorik olarak değil, yaparak yaşayarak öğrendik. Bu süreçte çocuk hakları ışığımız oldu. Her birimiz değer vermeyi, farklılıklara saygıyı öğrendik. Çok çalıştık. Çok özveri gösterdik. Uykusuz gecelerimiz oldu. Dört yıllık süreç boyunca her duyguyu yaşadık. Bir çok sıkıntı çektik. Sonunda da mezun olarak mükafatımızı aldık. Mükemmel bir okuldan , çok ama çok önemli bir bölümden birincilikle mezun olmanın gururu, harika bir öğrencilik hayatı, Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, hiç unutamayacağım denizi, hellimi, Kıbrıslı arkadaşlarımın şivesi kısacası en küçük ayrıntıları bile unutmayacağım. Geriye dönüp baktığımda sadece iyi ki diyorum İYİ Kİ GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ, İYİ Kİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ. Bunları bizlere söyleten, okulumuzu, bölümümüzü canımız gibi sevdiren hocalarımıza selam olsun. Çocuk Hakları Işığımız Olsun.
Kübra KOCAHÜSEYİNOĞLU - 2016 Mezunu
Tercihim
Okul Öncesi Öğretmenliği 0-6 yaş çocukların sosyal, duygusal, kişilik, özbakım, bedensel, bilişsel ve dil gelişimlerini mümkün olan en üst düzeye yükseltmeyi amaçlayan; çocuklara aktif öğrenme deneyimleri ve oyun yoluyla eğitsel yaşantılar sunan, eğlenerek öğrenmelerini ve gelişmelerini sağlayan bir öğretmenlik programıdır. Bu programın amacı da yukarıda sayılan alanları maksimum düzeyde destekleyebilecek ve geliştirebilecek alanında uzman öğretmenler yetiştirmektir. Bu mesleği yapabilmek için sadece çocukları sevmenin yeterli olmadığının; bunun yanı sıra öğretmenlik mesleğini de sevmeniz gerektiğini unutmamanız gerekmektedir. Zira mesleğinizi severseniz mesleğinizin gereklerini de severek yerine getirmiş olursunuz. Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü işte bu aşamada size bir şans veriyor. Bu programı tercih edecek olan öğrenciler alanında uzman ve yaşam boyu eğitimi benimsemiş bir kadro ile 4 yıllık üniversite yaşamlarını birlikte geçirecekler. Şu an KKTC’de birçok üniversitede Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrenci kabul etmektedir. Fakat Girne Amerikan Üniversitesi birçok yönü ile diğer üniversitelerden ayrılmaktadır. Gerek öğrencilere sunulan imkanlar, gerekse öğrencilere ayrılan vakit ve hocaların öğrencilerin gelişimlerini yakından takip etmeleri, GAÜ’den mezun olan öğrencilere diğer mezunların yanında belirgin bir fark katmaktadır. Öte yandan gerek bölüm içerisinde gerekse okul dışında gerçekleştirilen etkinliklere öğrencilerin yönlendirilmesi ve ders dışında öğrenmelerinin sağlanması da öğrencilerin akademik gelişimleri destekler niteliktedir. Uzman eğitim kadromuz ve eğitim gönüllülerimizle sizleri bekliyoruz. Gelin büyük bir aile olalım ve bu alanda birlikte fark yaratalım. Yrd. Doç. Dr. Azize Ummanel Okul Öncesi Öğretmenliği Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
OKÖ101 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ103 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ105 | Psikoloji | CR:(2,0)2 | ECTS:5 |
TÜRK101 | Türkçe I:yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR101 | Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
BIL103 | Bilgisayar I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EFL101 | Yabancı Dil I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT115 | Eğitim Bilimlerine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
OKÖ102 | Anne-Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
TÜRK102 | Türkçe Iı:sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR102 | Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-Iı | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EFL102 | Yabancı Dil II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT112 | Okulöncesi Eğitimde Farklı Yaklaşım ve Uygulamalar | CR:(2,0)2 | ECTS:6 |
EGT114 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
Yıl 2 |
Güz |
OKÖ201 | Anne Çocuk Beslenmesi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ203 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
OKÖ205 | Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
OKÖ207 | Çocukta Oyun Gelişimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT209 | Eğitim Sosyolojisi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT211 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
OKÖ202 | Erken Çoçukluk Döneminde Gelişim II | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ204 | Çocuk Edebiyatı | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OKÖ206 | Matematik Eğitimi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ208 | Çocuk Ruh Sağlığı | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OKÖ210 | Drama | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
EGT212 | Erken Çocukluk Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT214 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Yıl 3 |
Güz |
OKÖ300 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
OKÖ301 | Müzik Eğitimi I | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
OKÖ303 | Fen Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
OKÖ305 | Görsel Sanatlar Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
İST307 | İstatistik | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EGT309 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT311 | Özel Öğretim Yöntemleri I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EGT313 | Okul Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:7 |
Bahar |
OKÖ302 | Özel Öğretim Yöntemleri II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
OKÖ304 | Müzik Eğitimi II | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
OKÖ306 | Materyal Geliştirme | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
İLT308 | Etkili İletişim | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
BİL310 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
UYG312 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
EGT314 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT316 | Ölçme Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
Yıl 4 |
Güz |
OKÖ401 | Anne-Baba Eğitimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ403 | Araştırma Projesi I | CR:(1,2)2 | ECTS:6 |
EGT405 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT407 | Öğretmenlik Uygulaması I | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
Bahar |
OKÖ402 | İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ404 | Araştırma Projesi II | CR:(1,2)2 | ECTS:6 |
EGT418 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT420 | Öğretmenlik Uygulaması II | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
Seçmeli Dersler |
OKÖ215 | Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitimi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ411 | Meslek Etiği | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
ÖKÖ415 | Değerler Eğitimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ406 | Çocukları Tanıma Teknikleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OKÖ408 | Çocuk Hakları Eğitimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ412 | Çocuk ve Medya | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Fakülte Tanıtım Videosu
Program Hakkında
Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü 2008–2009 Eğitim Öğretim yılında öğrenci almaya başlayan bir öğretmen yetiştirme programıdır. Uygulanan program, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0–6 yaş çocuklarının gelişimleri, psikolojisi ve eğitimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Programda, geleceğin yaratıcı, bağımsız, girişimci, özgüven sahibi, yenilikçi ve değişime inanan, sosyal, ekip çalışması yapabilen, gelişmiş problem çözme becerilerine sahip bireylerini eğitecek olan okul öncesi öğretmenleri yetiştirilmektedir. Uygulanan programda, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0-6 yaş çocuklarının gereksinimlerinin ve gelişim özelliklerinin belirlenmesi; belirlenen gereksinim ve gelişimsel özelliklere uygun eğitim programları hazırlama, uygulama ve değerlendirme; okul öncesi çocuklarının eğitiminde farklı yaklaşım ve uygulamalar; çocuklar ve aileleriyle yakın ilişkiler kurma; okul öncesi eğitiminde ailelerle işbirliği ve aile eğitimi; okul öncesi çocukları ve eğitimle ilgili sorunların çözümünde aileler, kurumlar ve diğer profesyonellerle işbirliği yapabilme konularında bilgi, beceri, olumlu tutum ve yeterlikler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Kariyer Olanakları
Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız resmi ve özel anaokulları ile anasınıflarında okul öncesi eğitimi öğretmeni, yöneticisi ve uzman olarak çalışabilmektedir. Ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen, yönetici ve uzman olarak da görev alabildikleri gibi, Okul Öncesi Eğitim kurumu, kurucusu ve sahibi olabilmektedirler. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Bunun yanı sıra oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda da görev alabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Umut var ve hep olacak… Bizim bölümümüzün klasikleşmiş bir sözüdür. Biz bu sözü kendi hayatlarımız için söylemeyiz ama… Biz bu sözü bizim geleceğimiz olan çocuklar için söyleriz. Bu bölümdeki ilk dersimde bir hocam “Neden bu bölüm?” diye bir soru sormuştu bana. Sonra ardından “Sakın çocukları sevdiğim için deme, bu bölümde böyle bir cevap yoktur bu soruya.” dedi. Ben de bu bölümün ortaokul birinci sınıftan beri hayalim olduğunu söyledim ama net bir cevap verememiştim. Evet, bu bölüm benim hayalimdi. Araştırdığım birçok okulda Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’ne çok önem verilmediğini gördüm. Girne Amerikan Üniversitesi’nde ise durum tam tersiydi. Okulda en çok ismini duyuran bölüm bizim bölümümüzdü. Neden mi? Çünkü hocalarımız kendi alanlarında fazlasıyla donanımlı hocalardı. Hocalarımızla birer arkadaş gibiydik. Bu bölüm öğrencileri için de geçerliydi. Alt sınıf, üst sınıf yoktu bizde. Hepimiz Okul Öncesi Öğretmeniydik. Hangimizin ne sorunu olursa olsun birbirimize yardım etmeyi başarırdık. Tabii ki bu yardımlar okul içinde kalmadı ve Kıbrıs’ı da aşıp Türkiye’deki okullara kadar elimizi uzattık. Yardımlarımız dışında en çok eğlenen ve en çok aktif olan bölümdük biz. Kermeslerimiz, 23 Nisan Şenliklerimiz, okullara kitap okumaya gidişlerimiz, okul yenilememiz, derslerdeki etkinliklerimiz… Kısacası okuduğum 4 sene boyunca hiç sıkılmadan ve durmadan bir şeyler yaptık. Sanmayın ki sadece biz yaptık. Bölüm Başkanımız Yrd. Doç. Dr. Oxana MANOLOVA YALÇIN, Öğr. Gör. Mehmet Ali ATEŞ, Öğr. Gör. Necla GÖKTAN, Doç. Dr. Neslihan DURMUŞOĞLU SALTALI usanmadan, yorulmadan, asla geri çevirmeden, her zaman destek olan ve her sıkıntımızda yanlarına koştuğumuz bu hocalarımız olmasaydı bunların hiçbirini yapacağımızı düşünmüyorum. Şimdi ilk dersimde hocamın sorduğu soruya daha net bir cevabım var. Umudumuz olan çocuklarımızın eğitimlerinin ilk adımında yanlarında olup, onlara bir şeyler öğretip, öğrenmelerini izlemek paha biçilemez bir mutluluk ve ben bu mutluluğu tatmak için bu bölümdeyim. Hocalarımıza bizlere ışık olup bizleri iyi birer öğretmen olarak yetiştirdikleri için sonsuz teşekkür ediyorum. İyi ki Okul Öncesi…
Tuğçe BOZKURTOĞLU – 2018 Mezunu
Üniversite sınavlarına hazırlanırken bir özel üniversite hele de Kıbrıs’ta bir özel üniversite aklımın ucundan bile geçmemişti. Anlık alınan bir karar ile Adaya geldim. Heyecanlı, korkak, Türkiye ile farklı noktaları olduğu için birazda şaşkındım. Okul ortamındaki sıcaklık, bölümde kısa sürede yakalanan aile ortamı ile Ada’ya ve okuluma alıştım. Bu alışma sürecinde bölüm hocalarımın özellikle de Öğr. Gör. Aytaç DİLEK hocamın katkısının altını çizmeden geçemem. Kıbrıs hayatımın bana çok şey kattığını ve fazlasıyla verimli geçirdiğimi düşünüyorum. Neden mi? Çünkü dört yılda eğlenerek öğrendim, çocukların yüksek yararını düşünen nitelikli bir öğretmen olmak için nitelikli akademisyenlerden doğru bir eğitim aldım. Çocukları sevmenin yeterli olmayacağını işimizi sevmenin önemini kavradım. Çocuk haklarını ışığım olarak görme bilincine sahip oldum. Oyuncak değil `eğitici materyal`ler yaptım. Kazanımları kazandırmak için sunumlar hazırladım. Farkındalık yaratmak için ve çocukların yararının düşünüldüğü bir dizi projelerde yer alarak dört seneyi bitirdim. Dolu dolu geçen dört senenin gururunu yaşadım ve yaşattım. Adadan ve okulumdan ayrıldığım için mutsuz olsam da geriye dönüp baktığımda her zaman yüzümü güldüren anıların varlığını hissediyorum. Böyle hissettirdiği için başta ailem olarak gördüğüm arkadaşlarıma ve değerli hocalarıma, Girne Amerikan Üniversitesine sonsuz teşekkür ederim. Ceren Alkan - 2016 Mezunu Araf’a düşmüş bir ceylanın çaresizliğiyle, üniversitenin kapısından girdiğim o ilk gün geliyor şimdi aklıma. Ne yapacağını bilmeyen, her şeyden habersiz ve bir o kadarda korkak bir çocuk görüyorum arkama dönüp baktığımda. Tek derdi tek gayesi bitirebilecek miyim? Sorusuna yanıt bulabilmek. Zayıf, çelimsiz ve korkak olan bu çocuk kafasında bu duygu ve düşüncelerle kapıdan girerken, dört yıl sonra bambaşka biri olarak dışarı çıkacaktı. Dört yıl boyunca derslerinde başarılı olan, çok güzel ve sıcak arkadaşlıklar kuran ve bu arkadaşlıkları ömür boyu sürdürmek isteyen. Grup arkadaşlarıyla birlikte tez yazıp bu tezi ulusal bir kongrede sunan. Fotoğrafçılık hobisini profesyonelliğe çeviren. Ayrıca çocukluk hayali olan bir kitabı yine bu yıllar içinde kaleme alıp yayımlatan, gördüğü yanlışlıkları eleştirmekten çekinmeyen biri haline gelmişti. En önemlisi ise artık korkmuyordu. Önüne çıkacak her engeli aşabilecek gücün ve kudretin kendisinde var olduğunu çok iyi biliyordu. Girne Amerikan Üniversitesi ona çok şey kattı tabi oda kendisine. Gücün tanımı değişti bir anda gözünde. Keskin bakışların, dik duruşun, hacim ve kütlenin güç olduğuna inanmıyordu artık. Onun için bilgi güçtü. Bu gücün kaynağı ise kitaptı. Daha çok okudu, araştırdı, inceledi ve eleştirdi. Arkama dönüp baktığımda üniversite kapısından korkarak giren o çocuk. Üniversite kapısından çıkarken, kendi sınırlarını ne kadar aşabileceği duygusundan korkmaya başlamıştı. Üniversitede farklı kültürler tanıdı ve bir şeyi fark etti. İnsanı gerçek anlamda geliştirenin, bu farklılıklar olduğunu kavradı. Siyahıyla, beyazıyla kırk milletten insan gördü, bir kampüsün içinde. Mükemmel hocalar tanıdı ve hepsinden öğreneceği çok şey vardı. Sadece akademik anlamda da değil; insanlık, yardımlaşma ve paylaşma anlamında. Şimdi yeni mezun olmuş bir öğretmen olarak satırlarıma Ulu Önder Atatürk’ün sözleriyle son vermek istiyorum… “ Cumhuriyet sizden "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür" nesiller ister… Burhan Külcü - 2016 Mezunu BENİM HİKAYEM İnsan hayatı, uzunlu kısalı hikayelerden meydana gelir. Her insanın ayrı ayrı hayat hikayeleri, dönüm noktaları vardır. Benim okul öncesi bölümünü seçme hikayem ise ilkokul yıllarıma dayanıyor. Okul öncesine kaydım yapılacakken, bir anda 6 yaşında olmama rağmen ilkokula başlamam eğitim hayatımın başlangıcın hiç hatırlamak istemediğim anılara dönüşmesine sebep oldu. Bu süreçte ince motor becerilerim gelişmediği için kalem tutamıyordum. Yazı yazamıyordum ve hep arkadaşlarımın gerisinde kalıyordum. İlkokul dönemim boyunca annem ve babam okul öncesi öğretmenim oldular. Babam her gece resim çizdiriyor, annem hamur yoğurup benim hamura şekiller vermemi sağlıyor, aynı zamanda yazı yazdırıyordu. İlkokul yıllarım, okul öncesi eğitim kurumuna gitmediğim için adeta zehir olmuştu. İlk okul ve ortaokul boyunca hiç parlak bir öğrenci olamamış, hep orta düzeyde bir öğrenci olmuştum. Daha sonra lise sınavlarına girdim. Kendi kendime dedim ki, benim yaşadığımı başka hiçbir çocuk yaşamayacak ben okul öncesi öğretmeni olacağım. O anda karar verdim ve Anadolu Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi bölümünü okudum. Öyle bir okudum ki ilk defa kendimi gösterebildiğimi gördüm. Ardından Üniversite sınavlarına hazırlandım çok ama çok çalıştım. Sınava girdim.Sonuçların açıklanacağı gün geldi. Bilgisayarımı açtım Ösym şifremi girdim. Girne Amerikan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliğini kazandınız yazıyordu. Hemen aileme sarıldım ve sevinçten ağlamaya başladım. Gece boyunca sevincimden uyku tutmadı. Günler geçtikçe işlemleri hallettim ve çabucak Girne’ye gidiş vakti geldi. Valizler toparlandı, akrabalarla, arkadaşlarla vedalaşıldı ve o uçağa binildi. Aktarma uçuşum sırasında Kıbrıs’ta ne işim var, ne yapacağım, nasıl olacak, sürekli bu düşünceler beynimin bir köşesinde beni yiyip bitiriyordu. Ercan’a varmıştım. Okulum beni unutmamıştı. Hemen okul servisine bindim. Kalacağım yeri ayarladım. Ertesi gün okul kaydımı yaptırdım. Bir hafta sonra okula başladım. Benim için zorlu bir alışma süreci olacaktı. Sudan çıkmış balık gibiydim. Aile özlemi bir taraftan, hiç tanımadığım bilmediğim insanlarla aynı ortamda olmanın sıkıntısı bir taraftan ve derslerin ağırlığı, trafiğin ters akması, ada psikolojisi denen o duygu... Neyse ki bölümümü seviyordum, Öğretmenlerim mükemmel insanlardı. Bizlere Akademisyen kimliklerinden ayrı olarak aile gibi oldular. Bu Girne Amerikan Üniversitesini en büyük sevme nedenimdi. Bir seneyi bu şekilde tamamlamıştım. İkinci senemde ise Kıbrıs’ın güzelliklerini fark etmeye başladım. Alan derslerimi almaya başladıktan sonra kendimi daha iyi hissettim. Bölümümün ne kadar önemli olduğunun farkındaydım. Çocukların geleceklerini ne kadar etkileyeceğimi kendimden biliyordum. Benim yaşadığımı hiçbir çocuğun yaşamasını istemiyordum. Bundan dolayı birinci sınıftan itibaren her derse ciddiyetle, sınıf geçmek için değil, öğrenmek için çalışıyordum ve öyle de yaptım. Dört sene boyunca Okul Öncesi Bölümü olarak çok güzel işlere, mükemmel sosyal sorumluluk projelerine imza attık. Sadece teorik olarak değil, yaparak yaşayarak öğrendik. Bu süreçte çocuk hakları ışığımız oldu. Her birimiz değer vermeyi, farklılıklara saygıyı öğrendik. Çok çalıştık. Çok özveri gösterdik. Uykusuz gecelerimiz oldu. Dört yıllık süreç boyunca her duyguyu yaşadık. Bir çok sıkıntı çektik. Sonunda da mezun olarak mükafatımızı aldık. Mükemmel bir okuldan , çok ama çok önemli bir bölümden birincilikle mezun olmanın gururu, harika bir öğrencilik hayatı, Kıbrıs’ın doğal güzellikleri, hiç unutamayacağım denizi, hellimi, Kıbrıslı arkadaşlarımın şivesi kısacası en küçük ayrıntıları bile unutmayacağım. Geriye dönüp baktığımda sadece iyi ki diyorum İYİ Kİ GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ, İYİ Kİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ. Bunları bizlere söyleten, okulumuzu, bölümümüzü canımız gibi sevdiren hocalarımıza selam olsun. Çocuk Hakları Işığımız Olsun.
Kübra KOCAHÜSEYİNOĞLU - 2016 Mezunu
Tercihim
Okul Öncesi Öğretmenliği 0-6 yaş çocukların sosyal, duygusal, kişilik, özbakım, bedensel, bilişsel ve dil gelişimlerini mümkün olan en üst düzeye yükseltmeyi amaçlayan; çocuklara aktif öğrenme deneyimleri ve oyun yoluyla eğitsel yaşantılar sunan, eğlenerek öğrenmelerini ve gelişmelerini sağlayan bir öğretmenlik programıdır. Bu programın amacı da yukarıda sayılan alanları maksimum düzeyde destekleyebilecek ve geliştirebilecek alanında uzman öğretmenler yetiştirmektir. Bu mesleği yapabilmek için sadece çocukları sevmenin yeterli olmadığının; bunun yanı sıra öğretmenlik mesleğini de sevmeniz gerektiğini unutmamanız gerekmektedir. Zira mesleğinizi severseniz mesleğinizin gereklerini de severek yerine getirmiş olursunuz. Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü işte bu aşamada size bir şans veriyor. Bu programı tercih edecek olan öğrenciler alanında uzman ve yaşam boyu eğitimi benimsemiş bir kadro ile 4 yıllık üniversite yaşamlarını birlikte geçirecekler. Şu an KKTC’de birçok üniversitede Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrenci kabul etmektedir. Fakat Girne Amerikan Üniversitesi birçok yönü ile diğer üniversitelerden ayrılmaktadır. Gerek öğrencilere sunulan imkanlar, gerekse öğrencilere ayrılan vakit ve hocaların öğrencilerin gelişimlerini yakından takip etmeleri, GAÜ’den mezun olan öğrencilere diğer mezunların yanında belirgin bir fark katmaktadır. Öte yandan gerek bölüm içerisinde gerekse okul dışında gerçekleştirilen etkinliklere öğrencilerin yönlendirilmesi ve ders dışında öğrenmelerinin sağlanması da öğrencilerin akademik gelişimleri destekler niteliktedir. Uzman eğitim kadromuz ve eğitim gönüllülerimizle sizleri bekliyoruz. Gelin büyük bir aile olalım ve bu alanda birlikte fark yaratalım. Yrd. Doç. Dr. Azize Ummanel Okul Öncesi Öğretmenliği Bölüm Başkanı
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
OKÖ101 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ103 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ105 | Psikoloji | CR:(2,0)2 | ECTS:5 |
TÜRK101 | Türkçe I:yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR101 | Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
BIL103 | Bilgisayar I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EFL101 | Yabancı Dil I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT115 | Eğitim Bilimlerine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
OKÖ102 | Anne-Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
TÜRK102 | Türkçe Iı:sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TAR102 | Atatürk İlk. ve İnk. Tar.-Iı | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EFL102 | Yabancı Dil II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT112 | Okulöncesi Eğitimde Farklı Yaklaşım ve Uygulamalar | CR:(2,0)2 | ECTS:6 |
EGT114 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
Yıl 2 |
Güz |
OKÖ201 | Anne Çocuk Beslenmesi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ203 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
OKÖ205 | Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
OKÖ207 | Çocukta Oyun Gelişimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT209 | Eğitim Sosyolojisi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT211 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
OKÖ202 | Erken Çoçukluk Döneminde Gelişim II | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ204 | Çocuk Edebiyatı | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
OKÖ206 | Matematik Eğitimi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ208 | Çocuk Ruh Sağlığı | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OKÖ210 | Drama | CR:(2,2)3 | ECTS:5 |
EGT212 | Erken Çocukluk Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT214 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Yıl 3 |
Güz |
OKÖ300 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
OKÖ301 | Müzik Eğitimi I | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
OKÖ303 | Fen Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
OKÖ305 | Görsel Sanatlar Eğitimi | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
İST307 | İstatistik | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
EGT309 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT311 | Özel Öğretim Yöntemleri I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
EGT313 | Okul Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:7 |
Bahar |
OKÖ302 | Özel Öğretim Yöntemleri II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
OKÖ304 | Müzik Eğitimi II | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
OKÖ306 | Materyal Geliştirme | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
İLT308 | Etkili İletişim | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
BİL310 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
UYG312 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
EGT314 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
EGT316 | Ölçme Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
Yıl 4 |
Güz |
OKÖ401 | Anne-Baba Eğitimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ403 | Araştırma Projesi I | CR:(1,2)2 | ECTS:6 |
EGT405 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGT407 | Öğretmenlik Uygulaması I | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
Bahar |
OKÖ402 | İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ404 | Araştırma Projesi II | CR:(1,2)2 | ECTS:6 |
EGT418 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EGT420 | Öğretmenlik Uygulaması II | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
Seçmeli Dersler |
OKÖ215 | Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitimi | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
OKÖ411 | Meslek Etiği | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
ÖKÖ415 | Değerler Eğitimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ406 | Çocukları Tanıma Teknikleri | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
OKÖ408 | Çocuk Hakları Eğitimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
OKÖ412 | Çocuk ve Medya | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |