PROGRAM
GAU'de
Müzik Öğretmenliği
Program Hakkında
Girne Amerikan Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümü Eğitim Fakültesine bağlı olarak 2014 yılının Güz döneminde eğitime başlamıştır. GAÜ Müzik Öğretmenliği bölümünün amacı yarattığı çağdaş ve özgün yapısını koruyarak, sanatta devamlı sürette gelişmeyi hedefleyen eğitim öğretim anlayışını sürdürmek, ülkemizin bilim, teknoloji ve sanata kadar her alanında ihtiyaç duyduğu aydın kimliğini kazanmış, nitelikli, çalışkan, dürüst ve gelişime açık Müzik öğretmeni yetiştirmektir.
Kariyer Olanakları
Müzik Öğretmenliği alanında lisans diploması. Müzik Öğretmeni. GAÜ Müzik Öğretmenliği Bölümünden mezun olan öğrenciler, tasarımla ilgili iş merkezlerinde, özel okullarda, KPSS sınavlarından başarılı olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığının kadrolarında da yer alarak öğretmenlik görevi yapabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Girne Amerikan Universitesi Müzik Oğretmenliği Bölümünün yeni ve dinamik yapısı, özellikle de gitar eğitimi alanında başarılı olması son derece tatmin edicidir. Sürekli devam eden eğitim ve gelişim sürecinde kaliteli ve etkin bir bölümün öğrencisi olmak benim için büyük bir ayrıcalıktır.
Hüseyin Kaya Uzunali
Tercihim
Toplumlar ve bireyler kültürel ve sanatsal uğraşları olmadan, bu değerlere önem duymadan, onlara sahip çıkmadan, korumadan, geliştirmeden ve yaratmadan kendi kimliklerini, geleceklerini ve bu alanlardaki miraslarını malesef yitirmektedirler. Müzik, sanatın hiç kuşkusuz en önemli dallarından birisi olup kişinin önce kendisine ve sonra toplumuna faydalı olması için gereken bedensel, zihinsel ve ruhsal disiplini, yaratıcılığı, öz veriyi, çalışmayı, paylaşmayı ve sunmayı öğretir. Müziğin büyüleyici etkisi ve çekiciliği bireylerin enstrüman çalmayı öğrenmelerine etken olduğu gibi, öğrenilen müziksel bilgilerin diğer bireylere aktarılmasını da beraberinde getirmektedir. Paylaşmak müziğin temel yapısında mevcuttur. GAÜ Müzik Öğretmenliği Bölümü bireylerin kendilerini kapsamlı bir şekilde geliştirmelerine, tam donanımlı birer müzik öğretmeni olabilecek kapasite ve bilgi birikimine ulaşmalarını sağlar.
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
MUS1001 | Enstrüman I | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1003 | Piyano I | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1005 | Bireysel Ses Eğitimi I | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS1007 | Okul Enstrümanları I | CR:(0,2)1 | ECTS:3 |
MUS1009 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma I | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS1011 | Armoni Konturpuan Eşlik I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG101 | Felsefe | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL101 | İngilizce I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TAR101 | Atatürk İlkeleri Ve İnklap Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TURK101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG103 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
MUS1002 | Enstrüman II | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1004 | Piyano II | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1006 | Bireysel Ses Eğitimi II | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS1008 | Okul Enstrümanları II | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS1010 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS1012 | Koro I | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS1014 | Armoni Konturpuan Eşlik II | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG102 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EFL102 | İngilizce II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TAR102 | Atatürk İlkeleri Ve İnklap Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TURK102 | Türkçe Ii: Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
Yıl 2 |
Güz |
MUS2001 | Enstrüman III | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS2003 | Piyano III | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS2005 | Bireysel Ses Eğitimi III | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2007 | Okul Enstrümanları III | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS2009 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma III | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS2011 | Armoni Konturpuan Eşlik III | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS2013 | Koro II | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS2015 | Geleneksel Türk Halk Müziği | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS2017 | Müzik Kültürü | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG201 | Öğretim İlke Ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
BİL103 | Bilgisayar I | CR:(2,0)3 | ECTS:3 |
Bahar |
MUS2002 | Enstrüman IV | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2004 | Piyano IV | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2006 | Bireysel Ses Eğitimi IV | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2008 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma IV | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS2010 | Koro III | CR:(0,2)3 | ECTS:3 |
MUS2012 | Armoni Konturpuan Eşlik IV | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS2014 | Genel Müzik Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS2016 | Geleneksel Türk Halk Müziği Uygulaması | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MEG202 | Ölçme Ve Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
MEG204 | Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
Yıl 3 |
Güz |
MUS3001 | Enstrüman V | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3003 | Piyano V | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3005 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma V | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS3007 | Koro IV | CR:(0,2)2 | ECTS:3 |
MUS3009 | Eğitim Müziği Dağarı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3011 | Orkestra/oda Müziği I | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS3013 | Eşlik Çalma | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS3015 | Türk Müziği Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3017 | Geleneksel Türk Sanat Müziği | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3019 | Güncel Ve Popüler Müzikler | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3021 | Özel Öğretim Yöntemleri I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Bahar |
MUS3002 | Enstrüman VI | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3004 | Piyano VI | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3006 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma VI | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS3008 | Koro V | CR:(2,2)2 | ECTS:3 |
MUS3010 | Orkestra/oda Müziği II | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS3012 | Enstrüman Bakım Ve Onarım Bilgisi | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS3014 | Müzik Biçimleri | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS3016 | Özel Öğretim Yöntemleri II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS3018 | Geleneksel Türk Sanat Müziği Uygulaması | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS3020 | Elektronik Org Eğitimi | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MEG302 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
MEG304 | Türk Eğitim Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 4 |
Güz |
MUS4001 | Enstrüman VII | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4003 | Piyano VII | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4005 | Koro VI | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS4007 | Orkestra/oda Müziği III | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS4009 | Oyun Dans Ve Müzik | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS4011 | Türk Müziği Çok Seslendirme | CR:(0,2)1 | ECTS:3 |
MUS4013 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
MEG401 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:4 |
MEG403 | Okul Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
MEG405 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
MUS4002 | Enstrüman Ve Öğretimi VIII | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4004 | Piyano Ve Öğretimi | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4006 | Koro Ve Yönetimi VII | CR:(2,2)1 | ECTS:2 |
MUS4008 | Orkestra/oda Müziği Yönetimi | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS4010 | Eğitim Müziği Besteleme | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS4012 | Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MEG402 | Öğretmenlik Uygulaması | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
MEG404 | Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MEG406 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Fakülte Tanıtım Videosu
Program Hakkında
Girne Amerikan Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümü Eğitim Fakültesine bağlı olarak 2014 yılının Güz döneminde eğitime başlamıştır. GAÜ Müzik Öğretmenliği bölümünün amacı yarattığı çağdaş ve özgün yapısını koruyarak, sanatta devamlı sürette gelişmeyi hedefleyen eğitim öğretim anlayışını sürdürmek, ülkemizin bilim, teknoloji ve sanata kadar her alanında ihtiyaç duyduğu aydın kimliğini kazanmış, nitelikli, çalışkan, dürüst ve gelişime açık Müzik öğretmeni yetiştirmektir.
Kariyer Olanakları
Müzik Öğretmenliği alanında lisans diploması. Müzik Öğretmeni. GAÜ Müzik Öğretmenliği Bölümünden mezun olan öğrenciler, tasarımla ilgili iş merkezlerinde, özel okullarda, KPSS sınavlarından başarılı olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığının kadrolarında da yer alarak öğretmenlik görevi yapabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Girne Amerikan Universitesi Müzik Oğretmenliği Bölümünün yeni ve dinamik yapısı, özellikle de gitar eğitimi alanında başarılı olması son derece tatmin edicidir. Sürekli devam eden eğitim ve gelişim sürecinde kaliteli ve etkin bir bölümün öğrencisi olmak benim için büyük bir ayrıcalıktır.
Hüseyin Kaya Uzunali
Tercihim
Toplumlar ve bireyler kültürel ve sanatsal uğraşları olmadan, bu değerlere önem duymadan, onlara sahip çıkmadan, korumadan, geliştirmeden ve yaratmadan kendi kimliklerini, geleceklerini ve bu alanlardaki miraslarını malesef yitirmektedirler. Müzik, sanatın hiç kuşkusuz en önemli dallarından birisi olup kişinin önce kendisine ve sonra toplumuna faydalı olması için gereken bedensel, zihinsel ve ruhsal disiplini, yaratıcılığı, öz veriyi, çalışmayı, paylaşmayı ve sunmayı öğretir. Müziğin büyüleyici etkisi ve çekiciliği bireylerin enstrüman çalmayı öğrenmelerine etken olduğu gibi, öğrenilen müziksel bilgilerin diğer bireylere aktarılmasını da beraberinde getirmektedir. Paylaşmak müziğin temel yapısında mevcuttur. GAÜ Müzik Öğretmenliği Bölümü bireylerin kendilerini kapsamlı bir şekilde geliştirmelerine, tam donanımlı birer müzik öğretmeni olabilecek kapasite ve bilgi birikimine ulaşmalarını sağlar.
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
MUS1001 | Enstrüman I | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1003 | Piyano I | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1005 | Bireysel Ses Eğitimi I | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS1007 | Okul Enstrümanları I | CR:(0,2)1 | ECTS:3 |
MUS1009 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma I | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS1011 | Armoni Konturpuan Eşlik I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG101 | Felsefe | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
EFL101 | İngilizce I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TAR101 | Atatürk İlkeleri Ve İnklap Tarihi I | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TURK101 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG103 | Eğitim Bilimine Giriş | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
MUS1002 | Enstrüman II | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1004 | Piyano II | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS1006 | Bireysel Ses Eğitimi II | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS1008 | Okul Enstrümanları II | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS1010 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS1012 | Koro I | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS1014 | Armoni Konturpuan Eşlik II | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG102 | Eğitim Psikolojisi | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EFL102 | İngilizce II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
TAR102 | Atatürk İlkeleri Ve İnklap Tarihi II | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
TURK102 | Türkçe Ii: Sözlü Anlatım | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
Yıl 2 |
Güz |
MUS2001 | Enstrüman III | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS2003 | Piyano III | CR:(1,0)1 | ECTS:3 |
MUS2005 | Bireysel Ses Eğitimi III | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2007 | Okul Enstrümanları III | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS2009 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma III | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS2011 | Armoni Konturpuan Eşlik III | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS2013 | Koro II | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS2015 | Geleneksel Türk Halk Müziği | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS2017 | Müzik Kültürü | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MEG201 | Öğretim İlke Ve Yöntemleri | CR:(3,0)3 | ECTS:3 |
BİL103 | Bilgisayar I | CR:(2,0)3 | ECTS:3 |
Bahar |
MUS2002 | Enstrüman IV | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2004 | Piyano IV | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2006 | Bireysel Ses Eğitimi IV | CR:(1,0)1 | ECTS:2 |
MUS2008 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma IV | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS2010 | Koro III | CR:(0,2)3 | ECTS:3 |
MUS2012 | Armoni Konturpuan Eşlik IV | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS2014 | Genel Müzik Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS2016 | Geleneksel Türk Halk Müziği Uygulaması | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MEG202 | Ölçme Ve Değerlendirme | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
MEG204 | Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
BİL104 | Bilgisayar II | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
Yıl 3 |
Güz |
MUS3001 | Enstrüman V | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3003 | Piyano V | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3005 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma V | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS3007 | Koro IV | CR:(0,2)2 | ECTS:3 |
MUS3009 | Eğitim Müziği Dağarı | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3011 | Orkestra/oda Müziği I | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS3013 | Eşlik Çalma | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS3015 | Türk Müziği Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3017 | Geleneksel Türk Sanat Müziği | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3019 | Güncel Ve Popüler Müzikler | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MUS3021 | Özel Öğretim Yöntemleri I | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
Bahar |
MUS3002 | Enstrüman VI | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3004 | Piyano VI | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS3006 | Müziksel İşitme Okuma Ve Yazma VI | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS3008 | Koro V | CR:(2,2)2 | ECTS:3 |
MUS3010 | Orkestra/oda Müziği II | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS3012 | Enstrüman Bakım Ve Onarım Bilgisi | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS3014 | Müzik Biçimleri | CR:(2,0)2 | ECTS:2 |
MUS3016 | Özel Öğretim Yöntemleri II | CR:(2,2)3 | ECTS:4 |
MUS3018 | Geleneksel Türk Sanat Müziği Uygulaması | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS3020 | Elektronik Org Eğitimi | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MEG302 | Sınıf Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
MEG304 | Türk Eğitim Tarihi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
Yıl 4 |
Güz |
MUS4001 | Enstrüman VII | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4003 | Piyano VII | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4005 | Koro VI | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS4007 | Orkestra/oda Müziği III | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS4009 | Oyun Dans Ve Müzik | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MUS4011 | Türk Müziği Çok Seslendirme | CR:(0,2)1 | ECTS:3 |
MUS4013 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | CR:(2,0)2 | ECTS:4 |
MEG401 | Topluma Hizmet Uygulamaları | CR:(1,2)2 | ECTS:4 |
MEG403 | Okul Deneyimi | CR:(1,4)3 | ECTS:6 |
MEG405 | Rehberlik | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
Bahar |
MUS4002 | Enstrüman Ve Öğretimi VIII | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4004 | Piyano Ve Öğretimi | CR:(1,0)1 | ECTS:1 |
MUS4006 | Koro Ve Yönetimi VII | CR:(2,2)1 | ECTS:2 |
MUS4008 | Orkestra/oda Müziği Yönetimi | CR:(1,2)2 | ECTS:3 |
MUS4010 | Eğitim Müziği Besteleme | CR:(2,2)3 | ECTS:3 |
MUS4012 | Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar | CR:(0,2)1 | ECTS:2 |
MEG402 | Öğretmenlik Uygulaması | CR:(2,6)5 | ECTS:10 |
MEG404 | Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |
MEG406 | Özel Eğitim | CR:(2,0)2 | ECTS:3 |