PROGRAM
GAU'de
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Program Hakkında
Girne Amerikan Üniversitesinin en genç birimlerinden olan İletişim Fakültesinin üç bölümünden biri olan Halkla İlişkiler Bölümü; gençleri, rekabet ortamında başarılı, iletişim becerilerine, takım çalışmalarına ve liderlik özelliklerine tam anlamıyla sahip, özgüveni yüksek bireyler olarak hazırlamayı amaçlamıştır. Ayrıca, üretim, gelişim ve değişimin süratle yol alması, teknolojinin hızıyla rekabet şartlarını zorlaması, kurumsal imajı sağlamak için sağlam bir mücadele gerektirmekte dolayısı ile de bireyleri doğru bir kimlik imajına sahip olmaya itmektedir. Bölümümüz bunun için de donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedeflemiştir.
Kariyer Olanakları
Halkla İlişkiler öğrencileri, elde ettikleri bilgi, beceri ve donanımlarıyla, Dışişleri Bakanlığı’nda, Halkla İlişkiler Müdürlüklerinde, İletişim sektörünün her basamağında ve işletmelerin halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri, insan kaynakları departmanlarında etkin bir şekilde görev alabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Girne Amerikan Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümünde, fakültenin alt yapı olanaklarının güçlü olması İletişim Fakültesi Medya Merkezinin bulunması ile teorik eğitimin yanında, pratik çalışmalar ile de derslerin desteklenmesi, mezun olduktan sonra sektörde daha emin adımlarla ilerlememi sağladı. Fakültemin seçkin kurumlarda sağlamış olduğu staj olanakları sayesinde de mezunolduktan sonraki hedeflerimi belirlememde büyük önem sağladı.Girne Amerikan Üniversitesi`nin sunmuş olduğu imkanlar sayesinde başarı derecemle, yükseklisansımı burslu olarak yapmaya hak kazandım. Üniversitemin Medya Merkezinde Görsel Medya Yönetmeni olarak, görsel ve tanıtım çalışmalarına destek olmaktayım.Girne Amerikan Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümünün bana kazandırmış olduğu en önemli özellik, kişisel özgüven, pratik çalışmalar sayesinde kariyer hedeflerimi belirlemede hangi alana yöneleceğim konusunda bana destek olmuş olmasıdır. Bu sayede uzmanlaşarak, sektörün gerektirdiklerini kavramam ve tanımamda büyük rol oynamıştır. Simge Özekler GAÜ Medya Merkezi Görsel Medya Yönetmeni
Tercihim
Girne Amerikan Üniversitesi İletişim fakültesi Halkla İlişkiler Programında, teori, uygulama ve sanatın iç içe girdiği bir eğitimden geçeceksiniz. Programda verilen eğitim; çağdaş, amaca yönelik dersler ve üstün nitelikli öğretim üye ve elemanlarıyla aranılan bir meslek edinmenin yollarını açacağı gibi sizleri yaşamın sorunları ve güzellikleriyle tanıştıracak, dünyayı ve içinde yaşadığınız toplumu daha iyi değerlendirmenizi sağlayacaktır. Program; öğrencilerine Dünya standartlarında, çağdaş ve kaliteli eğitim olanağı sunarak ulusal ve uluslararası ortamlarda rekabet edebilen, araştırma ve uygulama çalışmalarıyla, değişim ve gelişimi yakından takip eden profesyonel ve yaratıcı halkla ilişkiler uzmanları yetiştirmektedir.
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
PRE101 | Introduction to Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
PRE103 | Introduction to Business and Management I | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
COMP103 | Introduction to Computer and Information System I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
PSYC100 | Introduction to Behavioural Science I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGL101 | Development of Reading Skills | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
NH001 | National History I | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Bahar |
PRE102 | History of Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
PRE106 | Introduction to Business and Management II | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
COMP104 | Introduction to Computer and Information System II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
SOCY100 | Introduction to Behavioural Sciences II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGL102 | Development of Writing Skills | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
NH002 | National History II | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Yıl 2 |
Güz |
PRE201 | Introduction to Political Science | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
PRE203 | Communication Sociology | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE205 | Creative Writing | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE209 | Introduction to Economics I | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE211 | Statistics I | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
TURK001 | Turkish I | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Bahar |
PRE202 | Introduction to Public Relations | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
PRE206 | Media Law | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE208 | Diction and Debate | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
PRE210 | Advertising Design | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
PRE212 | News Report Writing | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
TURK002 | Turkish II | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
STJ001 | Internship | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Yıl 3 |
Güz |
PRE303 | Research Methods of Social Sciences | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE305 | Introduction to Journalism for Pr | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE307 | Organisational Behaviour | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE309 | Human Resources Management | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE311 | Marketing Management | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
Bahar |
PRE302 | Theories of Mass Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE304 | Organisational Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
PRE306 | Media Planning | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE308 | Consumer Behaviour | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
STJ002 | Internship | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Yıl 4 |
Güz |
PRE401 | Promotion Management | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE403 | Pr Campaign | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE405 | Advertsing Workshop | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
Bahar |
PRE404 | Publicity | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE406 | Personal Selling | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE408 | Communication Ethics | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:7 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
Fakülte Tanıtım Videosu
Program Hakkında
Girne Amerikan Üniversitesinin en genç birimlerinden olan İletişim Fakültesinin üç bölümünden biri olan Halkla İlişkiler Bölümü; gençleri, rekabet ortamında başarılı, iletişim becerilerine, takım çalışmalarına ve liderlik özelliklerine tam anlamıyla sahip, özgüveni yüksek bireyler olarak hazırlamayı amaçlamıştır. Ayrıca, üretim, gelişim ve değişimin süratle yol alması, teknolojinin hızıyla rekabet şartlarını zorlaması, kurumsal imajı sağlamak için sağlam bir mücadele gerektirmekte dolayısı ile de bireyleri doğru bir kimlik imajına sahip olmaya itmektedir. Bölümümüz bunun için de donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedeflemiştir.
Kariyer Olanakları
Halkla İlişkiler öğrencileri, elde ettikleri bilgi, beceri ve donanımlarıyla, Dışişleri Bakanlığı’nda, Halkla İlişkiler Müdürlüklerinde, İletişim sektörünün her basamağında ve işletmelerin halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri, insan kaynakları departmanlarında etkin bir şekilde görev alabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Girne Amerikan Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümünde, fakültenin alt yapı olanaklarının güçlü olması İletişim Fakültesi Medya Merkezinin bulunması ile teorik eğitimin yanında, pratik çalışmalar ile de derslerin desteklenmesi, mezun olduktan sonra sektörde daha emin adımlarla ilerlememi sağladı. Fakültemin seçkin kurumlarda sağlamış olduğu staj olanakları sayesinde de mezunolduktan sonraki hedeflerimi belirlememde büyük önem sağladı.Girne Amerikan Üniversitesi`nin sunmuş olduğu imkanlar sayesinde başarı derecemle, yükseklisansımı burslu olarak yapmaya hak kazandım. Üniversitemin Medya Merkezinde Görsel Medya Yönetmeni olarak, görsel ve tanıtım çalışmalarına destek olmaktayım.Girne Amerikan Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümünün bana kazandırmış olduğu en önemli özellik, kişisel özgüven, pratik çalışmalar sayesinde kariyer hedeflerimi belirlemede hangi alana yöneleceğim konusunda bana destek olmuş olmasıdır. Bu sayede uzmanlaşarak, sektörün gerektirdiklerini kavramam ve tanımamda büyük rol oynamıştır. Simge Özekler GAÜ Medya Merkezi Görsel Medya Yönetmeni
Tercihim
Girne Amerikan Üniversitesi İletişim fakültesi Halkla İlişkiler Programında, teori, uygulama ve sanatın iç içe girdiği bir eğitimden geçeceksiniz. Programda verilen eğitim; çağdaş, amaca yönelik dersler ve üstün nitelikli öğretim üye ve elemanlarıyla aranılan bir meslek edinmenin yollarını açacağı gibi sizleri yaşamın sorunları ve güzellikleriyle tanıştıracak, dünyayı ve içinde yaşadığınız toplumu daha iyi değerlendirmenizi sağlayacaktır. Program; öğrencilerine Dünya standartlarında, çağdaş ve kaliteli eğitim olanağı sunarak ulusal ve uluslararası ortamlarda rekabet edebilen, araştırma ve uygulama çalışmalarıyla, değişim ve gelişimi yakından takip eden profesyonel ve yaratıcı halkla ilişkiler uzmanları yetiştirmektedir.
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
PRE101 | Introduction to Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
PRE103 | Introduction to Business and Management I | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
COMP103 | Introduction to Computer and Information System I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
PSYC100 | Introduction to Behavioural Science I | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGL101 | Development of Reading Skills | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
NH001 | National History I | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Bahar |
PRE102 | History of Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
PRE106 | Introduction to Business and Management II | CR:(3,0)3 | ECTS:8 |
COMP104 | Introduction to Computer and Information System II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
SOCY100 | Introduction to Behavioural Sciences II | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
EGL102 | Development of Writing Skills | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
NH002 | National History II | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Yıl 2 |
Güz |
PRE201 | Introduction to Political Science | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
PRE203 | Communication Sociology | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE205 | Creative Writing | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE209 | Introduction to Economics I | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE211 | Statistics I | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
TURK001 | Turkish I | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Bahar |
PRE202 | Introduction to Public Relations | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
PRE206 | Media Law | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE208 | Diction and Debate | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
PRE210 | Advertising Design | CR:(3,0)3 | ECTS:4 |
PRE212 | News Report Writing | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
TURK002 | Turkish II | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
STJ001 | Internship | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Yıl 3 |
Güz |
PRE303 | Research Methods of Social Sciences | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE305 | Introduction to Journalism for Pr | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE307 | Organisational Behaviour | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE309 | Human Resources Management | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE311 | Marketing Management | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
Bahar |
PRE302 | Theories of Mass Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE304 | Organisational Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
PRE306 | Media Planning | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE308 | Consumer Behaviour | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
STJ002 | Internship | CR:(0,0)0 | ECTS:2 |
Yıl 4 |
Güz |
PRE401 | Promotion Management | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE403 | Pr Campaign | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE405 | Advertsing Workshop | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
Bahar |
PRE404 | Publicity | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE406 | Personal Selling | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |
PRE408 | Communication Ethics | CR:(3,0)3 | ECTS:5 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:7 |
FREEELE | Elective | CR:(3,0)3 | ECTS:6 |