İŞLETME FAKÜLTESİ
Günümüzün hızla değişen ekonomik ve teknolojik gelişmeler ışığında sektörün nabzını tutabilecek uzmanları ve yönetici adaylarını yetiştirme hedefine bağlı olarak hazırlanan programdaki dersler uluslararası öğretim üyelerimiz tarafından verilmektedir. Amacımız öğrencilerimizi evrensel değerlere, yönetim ve liderlik sorumluluğuna sahip, verimli, kendine güvenli, karar verme gücüne sahip, İngilizce diline hakim, işletme yöneticisi olarak yetiştirmek; mezuniyet sonrasında küresel rekabet ortamında etkili bir biçimde görev almaya hazırlayacak kalitede bir eğitim ve öğretim vermektir.
Haberler
GAÜ'DEN
50. Yıl Perspektifi İle GAÜ
Kuzey Kıbrıs’ta yüksek eğitim sektöründe, dönemin popüler imgesi, ‘farkındalılık’ kavramı tüm kurumlar tarafından koşulsuz kullanılırken, GAÜ ise; farkındalılık kavramının ‘farklılık’ olmadan, yüksek eğitimde küresel düzeyde gelişmesi gereken kalite paydasına eklenemeyeceğini öngörüyor.
GAÜ’de gerçekleştirilen “Yüksek Eğitimin Gelecek Modellemeleri ve Üniversitemiz” konu başlıklı tüm fikir atölyelerinde, Girne Amerikan Üniversitesi’nin 2035 Yılı’nda nasıl bir görünüm alacağının ana hatları da ortaya çıkıyor.
Hayalperest yeni nesillerin matematik, fen ve mühendislik bilimlerine karşı ‘iştahı artarken’, bugünün çocukları, yarının mucitleri olacak bu yeni kuşağın; kullanacakları sınıfları hazırlamak için bugün erken midir? GAÜ, bu soruya net cevap veriyor: Çocuklarımızın aklını şekillendiren teknolojiler neye benzeyecek ise, “Öğrenme Alanlarını” da tamamen değiştireceğiz.
Girne Amerikan Üniversitesi bünyesindeki ‘Okullar Grubu’ nda; Teknolojinin sınıfları nasıl değiştireceği konusunda oldukça etkileyici fikirler ortaya çıkıyor. Her öğrenciye bir dizüstü bilgisayar gibi basit fikirlerden söz edilmeyen, öğrencinin nefes alışverişini, yüz ifadelerini ve hatta yazı yazma hızını ölçebilen; bu sayede öğrencilerin derslere veya eğitim ortamına nasıl tepki verdiğini öğretmene bildirebilen bir biyometrik teknolojileri ile ilgili olarak artık bu fikir atölyelerinde tartışmalar yapılabiliyor.
Bazı yüksek eğitim uzmanları; “uygulanabilirlilik” konusunda birtakım kaygılar öne sürse de; Girne Amerikan Üniversitesi küresel benzerleri gibi , 30.uncu yılından, 50.inci yılına uzanacak perpektifinin ‘nasıl olacağını’ önümüzdeki akademik yıldan itibaren işlemeye başlayacağını duyurma hazırlıklarını çoktan başlattı.
*NEDİR BU “GERÇEKLİKLER”?
Gözümüzün gerçek dünyada gördüğü şeylerin üzerine bilgi veya resim ekleyen, birer ekran görevi görmesini sağlayan, artırılmış gerçeklik gözlüklerinin sınıflarda kullanılması, hatta artırılmış gerçeklik gözlükleri sayesinde her öğrencinin, ders anlatan öğretmeni video olarak da karşısında da görebildiği “gerçeklikler”
Gelecekte bir akıllı yazılımın, bir sınıfta eğitim alan çocukların fiziksel ve duygusal durumunu tamamen anlayabilmesini sağlayacak, “öğrenci takip sistemi”; öğrencilerden alınan biyometrik sinyallere göre kişisel olarak düzenlenebilecek. Yüz ifadesi, kalp atış hızı, cildin nemi ve hatta ten kokusu gibi fiziksel özellikler ile öğrencilerin algı ve performansına dair detaylı raporların çıkarılabileceği “gerçeklikler”
Yazı yazma hızı, anlama hızı, yürüyüş tarzı ve ses tonu gibi davranışsal özellikler ile öğretmenlerin, hangi öğrencinin fazladan yardıma ihtiyacı olduğunu anlamasını sağlayacak ve her bir öğrencide, hangi eğitim tekniklerinin, en iyi sonuç verdiğini tayin etmesine yarayacak “gerçeklikler”
Öğrencilerin, Dünya’nın herhangi bir yerindeki bir başka öğrenci ile işbirliği yapabildiği, önlerindeki sanal objeleri birlikte değiştirebildiği bir etüt odaları ya da ‘akıllı kütüphaneler’ gibi “gerçeklikler”...Girne Amerikan Üniversitesi’nin şimdiden; “50. Yıl Perpektifi” nin ara detayları olarak ortaya çıkıyor.