İŞLETME FAKÜLTESİ

Günümüzün hızla değişen ekonomik ve teknolojik gelişmeler ışığında sektörün nabzını tutabilecek uzmanları ve yönetici adaylarını yetiştirme hedefine bağlı olarak hazırlanan programdaki dersler uluslararası öğretim üyelerimiz tarafından verilmektedir. Amacımız öğrencilerimizi evrensel değerlere, yönetim ve liderlik sorumluluğuna sahip, verimli, kendine güvenli, karar verme gücüne sahip, İngilizce diline hakim, işletme yöneticisi olarak yetiştirmek; mezuniyet sonrasında küresel rekabet ortamında etkili bir biçimde görev almaya hazırlayacak kalitede bir eğitim ve öğretim vermektir.

Duyurular

GAÜ'DEN

İşletme ve Ekonomi Fakültesi Öğrenci El Kitabı

GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME VE EKONOMİ FAKÜLTESİ
ÖĞRENCİ EL KİTABI

1. ÖĞRENCİNİN YAPMASI GEREKENLER
1.1- Dönem Başı İşlemleri
1.2- Dönem işlemleri
2. DİĞER AKADEMİK İŞLEMLER
2.1 Yatay Geçiş Öğrencileri
2.2 Dikey Geçiş Öğrencileri
2.3 Bütünleme Sınavları
2.4 Mezuniyet Telafi Sınavları
3. GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ LİSANS ÖĞRETİM TÜZÜĞÜNDEN İLGİLİ MADDELER
3.1. Bir Üst Sınıfa Geçme Koşulu
3.2. Akademik Uyarı Durumu
3.3. Harf Notları
4. ONLINE DERSLERİN İŞLEYİŞİ
4.1 Elearning
5. Diğer Önemli Bilgiler
5.1 Muhaceret Formu
5.2 Sağlık Merkezi
5.3 Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi
5.4 Girne Amerikan Üniversitesi Kütüphanesi
5.5 Otobüs Servis Saatleri
5.6 Önemli telefonlar








1. ÖĞRENCİNİN YAPMASI GEREKENLER
1.1. Dönem Başı İşlemleri
Yeni Öğrenci
a) Ders kayıt işlemleri öncesi, Öğrenci İşleri Muhasebe bölümünü ziyaret ederek okul kayıt işlemlerinizi yapınız. Kayıt sonrası hemen o an öğrenci portalınıza (http://student.gau.edu.tr) giriş işlemleriniz için mutlaka kullanıcı adı ve şifrenizi alınız. Akabinde sisteme giriş yapınız. Sisteminizde size atanmış olan danışmanınızı öğrenerek, ders kayıt işlemleriniz için danışmanınızı ziyaret ediniz. Her eğitim-öğretim yılı başında yeni akademik takvim okulun web sayfasında ilan edilmektedir.

b) Üniversitemiz kuralları gereği ve eğitim-öğretimin zamanında başlayabilmesi için öğrencilerin kayıt tarihlerinde akademik danışmanlarından kayıt onayı almaları önem arz etmektedir. Öğrenci fiziksel olarak kendi işlemlerini yapmak zorundadır, vekalet ile bir öğrenci diğer bir öğrencinin kaydını yapamamaktadır. Eğitim yılının aksamadan başlaması için öğrencilerin kayıt tarihlerine uymaları beklenmekle birlikte resmi kayıt tarihlerinden sonra kayıt olan öğrenciler günlük cezalı kayıt ödeyeceklerdir. Yeni ve eski tüm öğrencilerimiz için geçerlidir.


c) Akademik takvimde belirtilen son ders ekleme ve çıkarma tarihlerinden sonra bu işlemler yapılmayacaktır.


Mevcut Öğrenci

a) Okulun web sitesinde ilan edilen yeni eğitim-öğretim yılına göre hazırlanmış olan akademik takvimde belirtilen ders kayıt zamanlarına dikkat ediniz. Öğrenci portalınıza girip, yeni dönem derslerinizi seçiniz. Akabinde sisteminizde belirtilmiş olan danışmanınızı ziyaret ediniz.

b) İkinci senesi olmak koşulu ile bölümde belirtilen ders yükünden fazla ders almak isteyen öğrencinin genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. Mezuniyet durumundaki GNO 2,00 üstü olan öğrenciler son dönem belirtilen ders yüklerine ek olarak iki ek ders, ücretlerini ödemek koşulu ile fakülte kararı uyarınca alabilmektedirler. Ek ders almak isteyen öğrencilerin alacakları ek dersler müfredat yüklerinin dışında olduğundan burslu öğrenciler dahil ek ders ücreti ödemek durumundadırlar.

c) Akademik takvimde belirtilen son ders ekleme ve çıkarma tarihlerinden sonra bu işlemler yapılmayacaktır.




Aşağıdaki tablo bu adımları daha detaylı olarak anlatmaktadır. İlk kez kayıt yaptıran öğrenciler aşağıdaki tüm adımları takip ederek kayıtlarını tamamlarlar. Bundan sonraki dönemlerde ise sırasıyla adım 3, adım 4 ve adım 5’i takip etmeleri gerekmektedir.




Ders Kayıt Adımları
ADIM 1
Evrak Teslimi
Ders seçimleri
duyurulan
tarihler arasında
gerçekleşeceğinden,
öğrenciler, ders kayıt
işlemlerini
gerçekleştirebilmek için
orjinal kayıt belgelerini
KKTC Kampüs’e elden
teslim etmeleri
gerekmektedir. Bu
tarihler arasında
haftaiçi hergün İngilizce
seviye belirleme sınavı
yapılacaktır, İngilizce
Hazırlık önkoşulu
bulunan bölümlerde
eğitime başlayacak olan
öğrencilerimizin ilgili
tarih aralığında bu
sınava katılımları
zorunludur. Öğrenci
Kimlik Kartları orjinal
evrakların teslimi
sırasında Öğrenci
İşlerinden alınacaktır. ADIM 2
İngilizce Yeterlilik Sınavı
Eğitim Dili İngilizce
olan bölümde okuyan
öğrenciler İngilizce
Yeterlilik Sınavına
katılırlar. Başarılı
olmaları halinde
Fakülteye geçmeye
hak kazanırlar.
Başarılı olmayan
öğrenciler Seviye
Belirleme sınavından
sonra Hazırlık
Danışmanı eşliğinde
ders kayıtlarını
yaptırırlar. Hazırlık
sınıfı okuyan
öğrencinin ders kayıt
işlemi tamamlanmış
olur. Not: Bu adım
Eğitim dili Türkçe
Bölümde okuyan veya
Hazırlık sınıfını
atlamış öğrencileri
kapsamamaktadır
. ADIM 3
Ödeme
Yeni Öğrenciler muhasebeye
uğramadan ders seçim
işlemi yapabileceklerdir. Eski
öğrenciler ise
student.gau.edu.tr
adresinden yatırmaları
gereken ücreti öğrenerek,
öğrenci numaraları ile Ziraat
Bankasına ödeme yaptıktan
bir gün sonra ders seçimi
yapabileceklerdir.
Ödemelerini Taksitli
(Dönemlik Taksit) yapacak
olan Yeni ve Eski Öğrenciler,
en geç duyurulan tarihe kadar Muhasebeye
giderek Taksit Sözleşmelerini
imzalamaları gerekmektedir.
Sözleşme İmza işlemini
tamamlamayan öğrenciler
Vize Sınavlarına
katılamayacaklardır.
Sözleşme imzalama işlemi,
ödemesini peşin yapan
öğrencileri
kapsamamaktadır.
. ADIM 4
Ders Seçimi
Oğrenciler student.gau.edu.tr adresine gitmeleri gerekmektedir.Sayfada” login” butonunu tıkladıktan sonra açılan sayfada “Student ID” kısmına öğrenci numaralarını,“Password” kısmına ise Öğrenci İşlerinden aldıkları şifreleri girmeleri gerekmektedir. Daha sonra dil seçeneğini yaparak “login” butonunu tıklayıp sisteme giriş yapmaları gerekmektedir. Sonraki adımda ise sol taraftaki “kayıtlanma” kısmını seçmeleri gerekmektedir. Açılan sayfada “Alınabilecek Dersler” kısmından kayıt olmak istedikleri dersleri seçtikten sonra bu dersler hemen alt tarafta “Seçilen Dersler” kısmında listelenmektedir. Bu listenin hemen alt tarafında “Seçimleri Kaydet” butonuna basarak derslerini kaydetmeleri gerekmektedir. Daha sonra danışman hocalarının yanına giderek kayıtlarını onaylatmaları gerekmektedir. Danışman onayı olmadığından, bu
dersler Transkriptte görünmez.
Not: İlk kez giriş yapan yeni öğrenciler için kullanıcı adı ve şifre Öğrenci Numarası’dır. Giriş yaptıktan sonra şifre değişikliği yapılabilir.

. ADIM 5
Danışman onayı
Danışman Onayı
öğrenciler
student.gau.edu.tr
adresine giriş yaptıktan sonra sol taraftaki “bilgilerim” kısmına tıklayıp daha sonra “Danışmanım” kısmına tıklayarak
öğrendikleri
danışmanlarından
gidip ders onayı
alarak ders kayıtlarını
tamamlarlar. Bu
işlemden sonra
öğrenciler,
transkriptlerindeki
derslerin
doğruluğunu kontrol
etmeleri gerekir.
Danışman onayı
olmayan öğrenciler
kayıtlı sayılmazlar.





1.2. Dönem işlemleri
a) http://student.gau.edu.tr adresine kullanıcı adınız ve şifrenizle girerek hangi derslerden vize ve final sınavına gireceğinizden emin olun. Derslere devam zorunluluğu ile ilgili dersin hocası ile görüşün. Devamsızlık hakkınızı aştığınızda sınavlara girmenizin bir anlam ifade etmeyeceğini unutmayın.
b) Fakülte panolarına asılanları her gün kontrol ediniz. Sınav program detaylarınız da sınav haftası öncesi panolara asılmaktadır. Şüpheye düştüğünüz durumlarda mutlaka danışmanınızla görüşün. Sınavınızın yapılacağı dersliğin nerede olduğunu, sınav tarihi öncesi mutlaka kontrol edin. Sınav giriş kartı olmayan öğrenciler her ne sebeple olursa olsun sınavlara alınmayacaklardır. Sınav giriş kartları sınav haftası öncesi Fakültede kurulacak standlarda dağıtılacaktır. Sınav giriş kartınız bu standlarda mevcut değilse sekreterlikten alacağınız not ile muhasebeye başvurunuz. Sınav giriş kâğıdınızı kaybetmeniz durumunda muhasebeden tekrar çıkartmanız gerekecektir.
c) 15 dakika önceden, sınav programında belirtilen saat ve yerde olmaya özen gösterin. Sınav tutanağına imza atmadan sınıftan çıkmayın.
d) Ara sınav ve final notlarınızı öğrenci portalından rektörlük ofisinin belirttiği tarih itibariyle görebilirsiniz.
e) Ara sınav (vize) ve final sınavı tarihleri Rektörlük ofisimiz tarafından akademik takvimde duyurulmaktadır.

2. DİĞER AKADEMİK İŞLEMLER
2.1. Yatay Geçiş Yapan Öğrencilerimiz
a) Yatay geçişler kurum içinden veya kurum dışından olmak kaydıyla ikiye ayrılmaktadır. Yapılan işlemlerde YÖK kuralları ve GAÜ senato kararları esas alınarak uygulanmaktadır.
b) Yatay geçişle kayıt yaptıran öğrencilerimiz, öğrenci işlerinden aldıkları belgeler ile ilk olarak ilgili bölüm başkanını ziyaret edeceklerdir. Getirdiği transkriptde yer alan derslerin içeriklerine ve kredisine bakarak bölümde okutulan derslerle karşılaştırılarak transfer edilecek dersleri ve dönem-dönem alması gereken dersleri gösteren bir ders transfer formu hazırlatacaklardır. Bu formun bir kopyası kendilerinde olacaktır. Transfer edilen derslerin notu GAÜ not sistemine dönüştürülerek işlenmektedir. Detaylı bilgi danışmandan alınabilir.
c) Ders transferleri değerlendirmesi kurum içinden veya kurum dışından gelen öğrenciler için; ders müfredatı ve kredisi uygun olan D ve üstü notları içeren derslerden transfer edilmektedir.
d) Yatay geçişle veya DGS ile yeni gelen öğrencilerin ders kayıtları, transfer derslerinin sisteme işlenmesinden sonra toplam kredileri çerçevesinde bölüm müfredatlarına bakılarak tamamlanmaktadır.
2.2 Dikey Geçiş Yapan Öğrencilerimiz
a) Dikey geçişle kayıt yaptıran öğrencilerimiz, öğrenci işlerinden aldıkları belgeler ile ilk olarak ilgili bölüm başkanını ziyaret edeceklerdir. Getirdiği transkriptde yer alan derslerin içeriklerine ve kredisine bakarak bölümde okutulan derslerle karşılaştırılarak transfer edilecek dersleri ve dönem-dönem alması gereken dersleri gösteren bir ders transfer formu hazırlatacaklardır. Bu formun bir kopyası kendilerinde olacaktır. Transfer edilen derslerin notu GAÜ not sistemine dönüştürülerek işlenmektedir. Detaylı bilgi danışmandan alınabilir.
b) Dikey geçişle gelen öğrencilerimiz, kaydoldukları bölümün 1. ve 2. sınıf derslerinden transfer edilemeyen farklı derslerini ilk yılında tamamlamak zorundadırlar.
c) DGS li öğrencilerin ders transferleri yapılırken D ve üstü notları sayılabilir.
d) Ön lisans programlarında yapılan stajlar transfer edilmemektedir.


2.3 Bütünleme Sınavları
a) Girne Amerikan Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Fakültesi öğrencilerimiz 2018-2019 Akademik yılı Güz ve Bahar Yarıyıllarında almış oldukları “F” notları için Bütünleme Sınavlarına girme hakkına sahiptirler. Final sınavına girme hakkı kazanamamış öğrenciler bütünleme sınavına da giremeyeceklerdir.
b) Ders notu No Grade “NG” ve/veya Withdrawn “W” olanlar için bütünleme hakkı verilmeyecektir.
c) Ders notu Incomplete “I” olan öğrenciler için ayrıca telafi sınavı açılmayacak, bütünleme sınavına girebileceklerdir.
d) Uygulamalı, proje bazlı, atölye ve stüdyo çalışmaları ile değerlendirilen ve yazılı finali olmayan derslerde bütünleme sınavı uygulanmayacaktır.
e) Bütünleme sınavında alınan not ilgili dersin genel notuna değil sadece Final sınavı notu yerine geçecektir.
f) Bütünleme sınavlarına başvurup herhangi bir gerekçe ile katılmayan öğrencilere ek sınav hakkı verilmeyecektir ve ilgili dersten başarısız sayılacaklardır.
g) Bütünleme sınavı sonucunda başarılı olunan dersler, öğrenci not dökümünde (Transcript) ayrıca belirtilecektir.
h) Bütünleme Sınavları, 2018-2019 Akademik Yılından itibaren her dönemin sonunda uygulanacaktır ancak Yaz Okulunda alınan dersler için Bütünleme Sınavı uygulanmayacaktır.
i) Bütünleme başvuru ve sınavları akademik takvimde belirtilen tarih aralığında ücret karşılığı yapılmaktadır.

2.4. Mezuniyet Telafi Sınavları
a) Bölümlerce öngörülen mezuniyet kredi sayısını tamamlamış olmalarına rağmen Genel Not Ortalamaları (CGPA) 2.00’ın altında olan ve/veya mezuniyeti için gereken tüm dersleri almış ancak en fazla üç dersten başarısız olmuş öğrenciler mezuniyet telafi sınavına başvurabilirler. Başvurular dekanlık sekreterine aşağıdaki koşullarda doğrudan yapılır.
b) Mezuniyet telafi sınavına girebilmek için mutlaka ders ya da derslere daha önceki dönemlerde devam edilmiş, tüm sınavlarına girilmiş ve başarı notu harfle takdir edilmiş olması gerekir. (F, D, U gibi).(“NG” ve“W” ile değerlendirilen dersler ek sınav hakı kapsamı dışında tutulur.)
c) Öğrenci tarafından başvurulan derslerin, mezuniyet telafi sınavı sonrasında öğrencinin Genel Not Ortalamasını (CGPA) en az 2.00’a yükseltebilecek durumda olması gerekir. Mezuniyet telafi sınavına girip başarılı olamayan öğrenci, tek dersten başarısız olmuş ya da telafi sınavına girdiği takdirde ortalamayı tutturabilecek durumda ise, sonraki dönemlerde bir telafi hakkı daha kullanabilir. Ortalaması çok düşük kalan ya da birden fazla dersten başarısız olan öğrenci izleyen dönemde mezuniyetine yetecek sayıda ders almak zorundadır.
d) Mezuniyet telafi sınavına başvurular ücretli olup, ders başına ödenecek miktarlar Rektörlükçe belirlenmektedir.
Not: Proje dersleri bu kapsam dışındadırlar, bu tür derslere Mezuniyet Telafi Sınav hakkı verilemez.

3. GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ LİSANS ÖĞRETİM TÜZÜĞÜNDEN İLGİLİ MADDELER
3.1. Bir Üst Sınıfa Geçme Koşulu
a) 30 kredi tamamlandığında 2. Sınıfa geçmeye hak kazanılır.
b) 60 kredi tamamlandığında 3. Sınıfa geçmeye hak kazanılır.
c) 90 kredi tamamlandığında 4. Sınıfa geçmeye hak kazanılır.
d) 120 kredi tamamlandığında mezun olmaya hak kazanılır.

3.2. Akademik Uyarı Durumu
Aşağıda işletme ve ekonomi fakültesi öğrencilerimizin, dönemlerine göre almaları gereken toplam kredi yükü aralıklarına göre akademik uyarı durumları bildirilmiştir;
a) 30 Kredi (2. Yarıyıl) tamamlandığında genel ortalamanın 1.00 olma koşulu aranmaktadır.
b) 45 Kredi (3. Yarıyıl) tamamlandığında genel ortalamanın 1.30 olma koşulu aranmaktadır
c) 60 Kredi (4. Yarıyıl) tamamlandığında genel ortalamanın 1.50 olma koşulu aranmaktadır.
d) 75 Kredi (5. Yarıyıl) tamamlandığında genel ortalamanın 1.70 olma koşulu aranmaktadır.
e) 90 Kredi (6. Yarıyıl) tamamlandığında genel ortalamanın 1.80 olma koşulu aranmaktadır.
f) 105 Kredi (7. Yarıyıl) tamamlandığında genel ortalamanın 1.90 olma koşulu aranmaktadır.
• Akademik Uyarı alan öğrencilere; öğrencinin tercih sıralaması ve danışmanının önerileri de dikkate alınarak, aşağıdaki işlemlerden biri uygulanır:
 Kayıtlı bulundukları bölüm programlarına devam etmek. Akademik uyarıyı takip eden dönemlerde, bu tercihi yapan öğrencilerin ders kayıtlarında, daha önceden alıp başarısız oldukları dersleri tekrar etmeleri öncelik taşır. Bu öğrenciler, normal ders yükünü aşmamak koşulu ile, en çok 2 yeni derse kayıt yaptırabilirler.
 Kayıtlı bulunduğu programa devam seçeneğini kullanan ve fakat tekrar öngörülen limitlerin altında kalarak ardışık 2 dönem “Akademik Uyarı” alan öğrenci yeni bir derse kayıt olamaz. Öğrenci, öncelikle F, NG, C-, D+, D aldığı derslere kayıt yaptırmakla yükümlüdür.

3.3. Harf Notları
Öğrenciler akademik yönetmeliğimiz gereği notların ilanını takiben bir hafta süresince notlarına GAU web sayfasından veya yazılı şekilde itiraz edebilirler.
Öğrencinin aldıkları dersler için dönem harf notu öğretim elemanı tarafından aşağıdaki tablo çerçevesinde takdir edilir.
Harf Notu Puan Aralığı Katsayı

A 90 – 100 4,00
A- 85 - 89 3,70
B+ 80 - 84 3,30
B 75 – 79 3,00
B- 70 – 74 2,70
C+ 65 – 69 2,30
C 60 – 64 2,00
C- 55 - 59 1,70
D+ 50 – 54 1,30
D 45 – 49 1,00
F 0 – 44 0,00
NG Devamsız (Null Grade) 0,00
S Yeterli (Satisfactory) ---
U Yetersiz (Unsatisfactory) ---
I Eksik (Incomplete) ---
W Dersten çekilme (Withdraw )---
Ex Muaf (Exempt) ---
T Transfer (Transfer) ---

Bir dersten A, A-, B+, B, B-, C+, C, veya S notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Herhangi bir dersten C-, D+, D, D- notlarından birini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış sayılır. Herhangi bir dersten F, NG veya U notlarından birini alan bir öğrenci o dersten başarısız sayılır ve o dersi verildiği ilk dönemde tekrar almakla yükümlüdür.
(a) “I” Eksik:

“I” notu, derse yeterli devamı bulunan fakat geçerli bir nedenden dolayı, dönem sonu sınavına girmeyen ve / veya dönem notunun hesaplanmasında rolü bulunan proje, stüdyo, labaratuvar, atölye çalışması ve benzeri yükümlülüklerinden bir kısmını yerine getirmeyen öğrenciye verilir. Öğrenciye bu notun verilmesi Incomplete formunu doldurarak ilgili öğretim elemanının onayı ve Fakülte kurulunun kararı ile verilir. Öğrenci Üniversite Yönetim Kurulu`nun belirlediği ücreti ödemek zorundadır. (“I” notunun, verildiği dönemi izleyen dönemin ders ekleme/bırakma süresi bitmeden tamamlanması gerekir, aksi halde “I” notu kendiliğinden “F” notuna dönüşür.) Ancak, öğrencinin mazeretinin devam etmesi halinde, ilgili bölüm başkanlığınca yapılacak teklif üzerine “I” notunun tamamlanma süre ve koşulları fakülte kurulu tarafından görüşülüp karara bağlanır.
“I” notu, başka bir nota dönüştürülünceye kadar dönem not ortalaması (GPA) ve genel not ortalaması (CGPA) hesaplamalarında dikkate alınmaz. “I” notu verilebilmesi için, öğrencinin dönem sonu sınav tarihinden itibaren en geç 3 iş günü içerisinde mazeretini resmi belgeleriyle birlikte ilgili dersin verildiği fakültenin sekreterine gerekli formu doldurarak iletmesi gerekir.
(b) “W” Dersten Çekilme:
Öğrencinin, herhangi bir nedenle, ilk ders gününden başlayarak 3. ve 11. haftalar arasında, kayıtlı bulunduğu dersten çekildiğini belirtir. “W”, öğrencinin karne ve not çizelgesinde gösterilir. Daha önce dersten çekilme işlemi yapan öğrencinin aynı dersten tekrar çekilme hakkı yoktur. Öğrenci bir dönem içinde en fazla iki dersten çekilme işlemi yapabilir. Akademik uyarıda olan öğrenciler dersten çekilme işlemi yapamazlar.
(c) “S” Yeterli ve “U” Yetersiz :
Kredi sağlamayan dersleri veya staj çalışmalarını başarı ile tamamlayan öğrenciye “S”, başarısız öğrenciye ise “U” notu verilir.
(d) “NG” Devamsızlıktan Başarısız (Boş Not) :
‘NG’ notu,dönem içerisinde derse devam yükümlülüklerinin %75’in den fazlasına katılmayan öğrencinin almış olduğu dönem notudur. Transkriptinde ‘NG’ notunu alan öğrenci dersin final sınavına, bütünleme sınavına ve mezuniyet telafi sınavına girememektedir.
(e) “Ex” Muaf:
Girne Amerikan Üniversitesi dışındaki üniversitelerden yatay geçiş yaparak gelen öğrencilerin daha önce almış oldukları ve denklikleri kabul edilerek ders yüküne sayılan dersler için verilir.
(f) “T” Transfer :
Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış öğrencilerin daha önce almış oldukları derslerden, ilgili Tüzük hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilenlere “T” notu verilir.





4. ONLINE DERSLERİN İŞLEYİŞİ
• YÖK tarafından zorunlu olarak lisans programlarının tümünde alınması koşulu getirtilen dersler aşağıda belirtilmiştir:
NH001-National History I
NH002- National History II
TURK001- Turkish I *TFL101- Yabancı öğrenciler için
TURK002- Turkish II *TFL102- Yabancı öğrenciler için
Yukarıda belirtilen dersler akademik müfredatlar kapsamında hangi dönemlerde alınması gerektiği belirtilmiştir. Bu derslerden başarısız olunup ‘U’ (Unsatisfactory) notu alındığı taktirde öğrenci bu dersleri tekrarlamakla yükümlüdür. Öğrenci bu dersleri akademik müfredat dışında tekrarlayacağı için, her tekrarlayacağı dönemde, yıllık eğitim ücretinin onda biri (1/10) olan miktarı ödemekle yükümlüdür.
Tarih, Türkçe ve Bilgisayar dersleri “online dersler” şeklinde görülecektir. Sınavları normal diğer dersler gibi yapılacaktır. Fakat bu derslerin öğrenimi sistem üzerinden öğrenci tarafından gerçekleştirilecektir. İlgili dökümanlar http://elearning.gau.edu.tr/ sistemine giriş yapılarak elde edilebilir. Sisteme giriş için :

4.1 E-Learning sistemine giriş yapmak için öğrenci işleri tarafından oluşturulan e-mail hesaplarınız bulunmaktadır.
Lütfen Sırasıyla aşağıdaki işlemleri takip ediniz.
1. Bu mail hesaplarını görmek için lütfen http://gauapply.com/edetails/index
tıklayınız.
2. Açılan pencereye okul numaranızı giriniz.
3. Sayfada göreceğiniz mail adresi sizin mail adresinizdir ve şifrenizde öğrenci numaranızdır
4. Aşağıdaki sayfaya giderek Öğrenci Email Adresinize giriş yapınız.
https://accounts.google.com/AddSession?hl=en
5. E-Learning sitesini açın. (http://elearning.gau.edu.tr)
6. Sağ üst köşede yer alan “Login” butonuna basınız.
7. Açılan yeni sayfada sağ tarafta yer alan (Mobil ile giriş yapanlar için sayfanın aşağısında yer alan) “LOG IN WITH GOOGLE” butonuna tıklayınız ve öğrenci mail adresi ve şifre olarak da öğrenci numaranızı giriniz.
NOT: Eğer giriş yapmaya çalışırken hata mesajı alırsanız, lütfen aşağıdaki linke tıklayarak tekrar öğrenci mail adresinizi ve şifreniz olan öğrenci numaranızı giriniz.
https://accounts.google.com/AddSession?hl=en
8. ADIM
COMP103, COMP104, Tarih (NH001/NH002), Türkçe (TURK001/TURK002) gibi istediğiniz dersleri seçiniz.
Not: Aklınıza takılan olgularla ilgili danışmanınızla iletişime geçmekten çekinmeyin…

5. Diğer Önemli Bilgiler
5.1 MUHACERET FORMU
Muhaceret, Kıbrıs vatandaşı olmayan ve Kıbrıs`ta eğitim-öğretim görecek veya çalışacak her insan için gerekli olan oturma iznidir. Muhaceret formu için http://www.gau.edu.tr/servisler/muhaceret_formu sayfasını ziyaret edebilir her türlü ayrıntılı bilgi ve destek için öğrenci işlerini ziyaret edebilirsiniz.
5.2 Sağlık Merkezi
Sağlık merkezimize müracaat eden hastalarımıza ilk yardım hizmeti, ilk doz ilaçlar, nabız, tansiyon, diyetisyenlik, ateş ve kan şekeri ölçüm hizmetleri verilmektedir. Ayrıca bu hizmetlere ek olarak pansumanlar, aşı, enjeksiyonlar, dikiş alma işmlemleri de yapılmaktadır. Acil durumlarda hastalarımız hemşire refakatinde Dr.Akçiçek Hastanesine sevk edilmektedir. Sağlık Hizmetleri binamızı kampüs harıtamızdan inceleyebilirsiniz.
5.3 Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi
Girne Amerikan Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi (GAÜ-PDRM) 2002 Güz Döneminde öğrencilerin hizmetine sunulmuştur. GAÜ-PDRM’nin amacı öğrencilerin akademik problemleri yanında zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişmelerine yardımcı olmaktır. Uzman psikologların hizmet verdiği merkezde; bireysel çalışmalarla iletişim, uyum, kimlik problemleri, aile içi çatışmalar, akademik başarısızlıklar gibi birçok konuda hizmet verilmektedir. Merkezimizdeki hizmetler üniversitemizin öğrencilerine yönelik olup herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Merkez tamamen gizlilik ilkesi ile çalışmakta, öğrenci bilgileri öğrencinin izni olmaksızın üçüncü bir kişiye verilmemektedir.
5.4 Girne Amerikan Üniversitesi Kütüphanesi
Girne Amerikan Üniversitesi Kütüphanesine giderek araştırma yapmak istediğiniz kaynaklara ulaşabilir ya da http://library.gau.edu.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
5.5 Otobüs Servis Saatleri
Servislerin Girne Amerikan Üniversitemizden ve şehir içindeki duraklardan kalkış saatlerini http://www.gau.edu.tr/servisler/otobus_servis_saatleri linkini tıklayarak öğrenebilirsiniz.

5.6 Önemli telefonlar

GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ: 0392 650 20 00
POLİS İMDAT: 155
YANGIN: 199
ACİL SAĞLIK: 112
YANGIN: 177
TELEFON ARIZA: 161
SAHİL GÜVENLİK: 158
METEOROLOJİ: 166
ELEKTRİK ARIZA: 188
KIBHAS ERCAN OFİS- 0533 870 78 48 (Havalimanı otobüs servisi)
KIBHAS GİRNE OFİS - 0533 870 78 46 (Havalimanı otobüs servisi)