TURİZM FAKÜLTESİ
Haberler
GAÜ'DEN
Etkili İletişim Becerileri
“Etkili İletişim Becerileri” eğitimine yoğun ilgi
Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) kardeş kuruluşu Kıbrıs Amerikan Üniversitesi’nin (KAÜ) 4 hafta sürecek “Etkili İletişim Becerileri” eğitimine gösterilen yoğun ilgi nedeniyle başvurular durduruldu.
KAÜ’den yapılan açıklamada toplam 36 saat sürecek bu eğitimi alanların, karşısındakinin beden dillerini ve kişilerin iletişim becerilerini anlayarak, iletişimde bir adım öne geçeceği, çevresindeki insanlarla doğru ve etkili iletişim kurabileceği, etkili iletişim tekniklerini öğreneceği, doğru iletişim teknikleri ile iş hayatının günlük hayatın stresinden kurtulabilmeyi başaracağı belirtilerek “Günümüzde çok büyük önem kazanan bu özelliklere sahip olmak isteyen çok sayıda kişinin başvuruda bulunduğu, programın tamamlanmasının ardından ikinci dönem için kayıtlara başlanacağı vurgulandı. Gösterilen yoğun ilgi nedeniyle kursların gelecek ay tekrarlanabileceği belirtilen açıklamada iletişimin önemine dikkat çekilerek şöyle denildi:
İletişimin önemi
“Uyku dışında zamanımızın büyük bir bölümü diğer insanlarla iletişim halinde geçmektedir. İnsanlarla hatalı iletişim kurmak, iş hayatında, sosyal hayatta ve aile hayatında problemlere sebep olurken doğru ve etkili iletişim daha başarılı ve daha mutlu bir hayatın kapılarını açan anahtar olmaktadır. Etkili iletişim eğitimi alan katılımcılar; etkili iletişim tekniklerini öğrenmekte, bu eğitim programı sayesinde iş hayatının ve günlük hayatın stresinden kurtulmakta, sağlıklı bir şekilde hedef belirleyebilmekte, başarılı ve mutlu bir hayata kavuşmaları için gerekli motivasyonu kazanmalarına yardımcı olmaktadır” denildi.
Kurs programının içeriği
İletişim nedir? İletişim çeşitleri, Empatik iletişim nedir? İletişimde uyum ve ahenk, Sözsüz iletişim, Beden dilinin etkin kullanımı İletişim tarzımız, İletişim engelleri ve aşma yolları, Kazan kazan ilkesi, Yanlış dinleme, Etkin dinleme, Soru sorma ilkeleri, Dinleme düzeyleri, İyi bir dinleyici olmak, Aktif dinleme, İletişim kurarken dikkat etmemiz gerekenler, İnsanlarla iyi iletişim bize ne kazandırır, Soru yöntemi, Öneri yöntemi, Şikayet yöntemi, Zor insanlar, Doğru iletişim teknikleri, Sözlü ve sözsüz iletişim.