Girne Amerikan Üniversitesi İletişim Fakültesinin en genç bölümlerinden biri olan Yeni Medya Bölümü, doğası gereği hızla gelişen teknolojik değişimlere hakim ve bu dönüşüme uyum sağlayabilecek teknik donanımlara sahip ve görsel algılama ve görsel tasarım kabiliyeti gelişmiş, özgün Yeni Medya içerikleri üretebilecek öğrenciler yetiştirmeyi, ayrıca Yeni Medyanın küresel ve yerel ölçekteki etkilerini sosyal, ekonomik, kültürel ve politik alanda irdeleyebilecek eleştirel bakış açısı kazanmış, dijital ortamlarda da aktif olabilen meslek profesyonelleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Yeni Medya Bölümü, hızla gelişen ve değişen dijital ve sosyal medya alanında hem kuramsal hem de uygulamada gerekli pratik bilgiye ve deneyime sahip yeni medya uzmanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir.
- 1. Yeni iletişim araçlarını etkin ve verimli bir şekilde kullanabilecek.
2. Bu alanın gereklerine ve beklentilerine çözüm üretebilecek nitelikli eleman yetişecek.
3. Yeni iletişim vasıtalarını etik değerlere dayanarak yönetecek.
4. Dijital medya ve muhtelif sosyal paylaşım ağlarının teknolojik imkânlarla bütünleştirilmesini sağlayacak yeneteklere ulaşılacak.
5. Sosyal ağlarda içerik üretebilme becerisine sahip olacak.
6. Kuramsal bilgiler ve bunların pratik uygulamalarıyla kurulan ağların kontrolünü gerçekleştirecek ve yönetebilecek seviyeye ulaşmış olacak.
7. Olgu ve olaylar üzerinde eleştirel yaklaşıma ve estetik değerlere sahip öğrenciler yetiştirilmiş olacak.
DERS PROGRAM ÇIKTILARI İLİŞKİSİ
Course Code | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
YMB 101 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
YMB 103 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
YMB 102 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 |
YMB 104 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 |
YMB 201 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 5 | 2 |
YMB 203 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 |
YMB 205 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 |
YMB 207 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
YMB 209 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
YMB 202 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |
YMB 204 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 |
YMB 206 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 |
YMB 208 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 |
YMB 210 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 |
YMB 301 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
YMB 303 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | ||
YMB 305 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 5 |
YMB 307 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 |
YMB 309 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | |
YMB 302 | 4 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 4 | 3 | 5 | 3 |
YMB 304 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 |
YMB 308 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 |
YMB 310 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 |
YMB 312 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | |
YMB 401 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ||
YMB 403 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ||
YMB 404 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
YMB 406 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | ||
YMB 408 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | ||
YMB 410 | 5 | 2 | 1 | 1 | |||||||
SEÇMELİ-1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||
SEÇMELİ-2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ||
SEÇMELİ-3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | |||
SEÇMELİ-4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ||
BİL 103 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||
BİL 104 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||
EGL 101 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||
EGL 102 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||
PSYC 100 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||
SOCY 100 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||
NH001 | 3 | ||||||||||
NH002 | 3 | ||||||||||
TURK001 | 1 | 5 | |||||||||
TURK002 | 1 | 5 | |||||||||
1.Very Low, 2.Low, 3.Medium, 4.High, 5.Very High |
İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümünü başarı ile tamamlanıp gereken yeterliliklerin kazanılması durumunda öğrenci Yeni Medya alanında lisans derecesi sahibi olur (240 AKTS).
Bu bölümden mezun olan öğrenciler; internet ve mobil ağları kullanan tüm özel sektör, kurum ve kuruluşlarda oldukça geniş bir alanda çalışma fırsatına sahiptir. Ayrıca, öğrenciler; yeni medya gazeteciliği, yeni medya editörlüğü, çevrimiçi kamuoyu ölçümleri, online itibar yöneticiliği, yeni medya reklamcılığı, sosyal medya uzmanı, basın medya danışmanı, sosyal medya yazarlığı ve yeni web geliştiriciliği gibi çeşitli alanlarda çalışılabilmektedir.
1. Yeni Medya bölümü dijital dünyada yeni iletişim teknolojileri üzerinden yeni yönelimler ve yetenekler kazanan medya alanında nitelikli, alanında yetkin, teknik donanıma sahip uzman iletişimciler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
2. Eleştirel düşünceye sahip, sosyal sorumluk ve duyarlılığı yüksek, kuramsal olarak öğrendiklerini uygulamaya yansıtabilen iletişimcilerin yetişmesi amaçlanmaktadır.
3. Yeni Medya bölümünde verilen derslerde öğrencilerin akademik seviyede içerik oluşturabilecek düzeyde olması hedeflenmektedir.
4. Bölümün temel amaç ve hedefleri kapsamında öğrencilerin öncelikle bir iletişim fakültesi mezununun sahip olması gereken bilgi ve becerilere sahip olması amaçlanmaktadır.
5. Yeni Medya ve İletişim bölümünün ilk iki yılında iletişim alanının yanı sıra sosyal ve kültürel konularda disiplinlerarası sağlam bir teorik altyapı oluşturulmaktadır. Son iki yılda ise yeni medya alanında akademik ve mesleki alanda yeterli derecede bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmaları amaçlanmaktadır.
6. Yeni Medya Bölümü öncelikle yeni medya alanlarına hakim, etik değerlere bağlı olarak etkin dijital içerik üretebilen ve bu mecraları yetkin bir biçimde yönetebilen ve sektördeki ihtiyaçları karşılayacak uygun niteliklere haiz yeni medya uzmanları yetiştirmektir.
İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümünün eğitim ve öğretiminde kullanılan geleneksel metodların yanı sıra modern kavramların ve tekniklerin kullanılmasının önemini vurgulamaktadır.
Yeni Medya Bölümünde derse katılım mezuniyet projeleri dışında tüm dersler için zorunludur. Verilen derse ve eğitmene bağlı olarak çeşitli eğitim methodları kullanılmaktadır. Bu methodlar içerisinde bilgisayar destekli pratik uygulamalar da öğretilen teorinin daha iyi anlaşılması ve pratik becerinin geliştirilmesi için gösterilmektedir. Farklı öğretim tekniklerinin uygulanması da ayrıca öğrencilerin derse ilgili kalmalarını beraberinde getirmektedir. Her konu üzerinde temel teori bilgisinin veriebilmesi için geleneksel sınıf çalışmalarının yapılması gereklidir. Bundan dolayı da tüm derslerde en az yüzde 75 oranında bir katılım beklenmektedir.
Yeni Medya Bölümü öğrencilerinin mezun durumuna gelebilmesi için alması gereken tüm teorik ve uygulamalı derslerini, bitirme projelerini tatminkâr düzeyde tamamlamış, iki stajını bitirip raporlamasını yapmış ve bölümünün gerektirdiği asgari ders kredi saatini elde etmiş, 2.00 veya üzeri bir genel ortalama sağlamış olması ve öğrenci işleri muhasebesine borcunu ödemiş olmaması gerekmektedir.
Diplomalar, Öğrenci İşleri tarafından hazırlanır ve diploma üzerinde mezun olunan programın ismi, mezuniyet tarihi ve elde edilen derece belirtilir.
YENİ MEDYA BÖLÜMÜ DERS TANIMLARI
YMB 101 Yeni Medya I (3.0)3
Ders kapsamında, dijital iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte oluşan medya ortamının dönüşümünün, yeni medyanın kendine özgü etkileşimsellik, hipermetinsellik, multimedya biçimsellik gibi özellikleri ışığında teorik açıdan kavranması amaçlanmaktadır. Yeni medyanın tarihsel gelişimi, konvansiyonel medyadan farlılıkları, medya ve toplum ilişkisi bağlamında ele alınacaktır. Yeni medyanın toplumsal, ekonomik, siyasal ve kültürel alanlarda yarattığı etki, olumlamacı ve eleştirel teorik yaklaşımlar çerçevesinde tartışılacaktır. Bu bağlamda katılımcı kültür, alternatif medya, internet gazeteciliği, dijital aktivizm, trol kültürü, sanal kimlik, sanal kamusal alan, dijital haklar, dijital gözetim gibi yeni medya dolayımıyla ortaya çıkan kavramlara ve teorik arka planlarına ilişkin giriş yapılacaktır.
BİL103 Bilgisayara Giriş I (3.0)3
Bu ders içeriğinde bilgisayarlar ve tarihi evrimi hakkında genel bilgiler, bilgisayarların işletmecilikte kullanımı hakkında temel bilgiler, bilgisayarın işletmecilikte kullanımına ilişkin donanım, yazılım, prosedür ve eğitilmiş personel hakkında genel bilgiler, bilgisayar donanımı hakkında genel bilgiler (MIB, iç bellek, dış bellek, ekran, klavye, CD) , yönetim bilişim sistemi kavramı, işletme bölümlerinin bilgi gereksinimi ve diğer bölümlerle iletişimi, Yönetim bilişim sistemi ve karar destek sistemleri genel kavramlar, bilgisayarların çalışma düzenleri, işletim sistemleri tanımı ve kullanımı (DOS, WINDOWS işletim sistemlerinin tanımı ve kullanımı) bulunmaktadır.
PSYC 100 Davranış Bilimlerine Giriş (3.0)3
Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramlar. Davranış Bilimlerinin kapsamına giren bilim dalları. Örgütlerin incelenmesine katkıda bulunan davranış bilimleri. Davranış bilimlerinin uygulamadaki yeri. Davranış Yaklaşımları. Bireysel Temel Davranış Modeli. Davranışların temel nedeni olarak ihtiyaçlar. Davranış düzlemi. Statü ve rol davranışları. Sosyal kurumların insan davranışındaki yeri ve önemi. İnsanlar arası iletişim. Gruplar. Kültür.
YMB 103 Yeni Medyada Temel Kavramlar (3.0)3
Ders kapsamında yeni medya ile ilgili temel kavramlar, dijital teknolojilerin tarihsel gelişimi, yeni medya çalışmalarında araştırma yöntemleri, yeni medya ortamları-kullanıcı ilişkisi, yeni medyadaki iletişim ortamlarına katılım, yeni medyanın politik ekonomisi, dijital teknolojilerin gözetim ve mahremiyete etkisi, üretici-kullanıcının hakları irdelenecektir.
EGL101 Development of Reading Skills I (3.0)3
Bu ders, İngilizce yeterliliğini sağlamaya yöneliktir. Bu bağlamda dilde zaman gösteren göstergelerin tekrar edilmesi, öykülemede kullanılan zamanlar, dönüşlü adıllar, düzensiz fiiller, karşılaştırmalı yapılar, olasılık, zorunluluk, izin, yetenek, istek belirten kipler, deyimler, eşanlamlı sözcükler işlenecektir.
EGL 102 Development of Reading Skills II (3.0)3
Bu ders, İngilizce yeterliliği sağlamaya yöneliktir. Bu bağlamda genel tekrarla birlikte fiiller, aktarma cümleleri, resmi ve resmi olmayan dil kullanımı, koşul tümceleri,zaman bildiren zarf tümceleri, noktalama imleri, sıfat tümceleri,iyelik yapıları, varsayımlarla ifade etme işlenerek ileri düzey dinleme ve not alma becerileri geliştirilecektir.
NH001 Millî Tarih I ve II (3.0)3
Bu dersin amacı öğrencilere Türk Devriminin anlamını ve önemini öğretmektir. Dersin ana konusu Bağımsızlık Savaşıdır. Devrim kavramının anlamı, Türk devrimi ve diğer devrimler arasındaki farktır. Osmanlı İmparatorluğunun yıkılışının nedenleri, cumhuriyet dönemi ve Atatürk devrimlerinin önemi.
YMB 102 Yeni Medya II (3.0)3
Yeni medyada, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaratıcılıkla ilgili toplumsal, ekonomik ve yönetsel süreçler. Siberortamda giderek yaygınlaşan sosyal iletişim ve onun sonucu olarak ortaya çıkan sosyal ağların incelenmesi. Siberortamın sanallığının birey üzerindeki etkileri ve bunun sonucu oluşan sosyalleşme dinamikleri.
BİL104 Bilgisayara Giriş II (3.0)3
Bu ders içeriğinde Bilgisayar sistemleri ve internet hakkında temel kavramlar verilerek, işletim sistemi (Windows 7), ve ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint,Access) kullanım becerilerini öğrencilere kazandırmaktadır.
SOCY 100 Davranış Bilimlerine Giriş II (3.0)3
Sosyoloji psikoloji ile iç içe olan bir bilim dalıdır. Bu derste toplumun sistematik incelenmesi ve gözlemlenmesi üzerinde durulacaktır. Sosyolojinin temel prensip ve kuramları dışında çeşitli kültürler, kurumlar ve sosyal olgular ele alınacaktır.
YMB 104 İnternet Yayıncılığı (3.0)3
İnternetin gelişimi ile birlikte gazetecilik alanında yaşanan dönüşümlerin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. İnternet medyasının ortaya çıkışı ve teknolojideki gelişimler, haberin bütün aşamalarını etkilemektedir. İnternet haberciliği dersi ile haberi etkileyen bütün unsurların ele alınması ve yeni medya ortamında haber sunumunun etik ve hukuki sınırlarının aktarılması amaçlanmaktadır.
İstatistik - YMB 201 (3.0)3
Verilerin düzenlenmesi ve analizi, frekans tabloları, grafiksel gösterimler, merkezi eğilim ölçüleri, aritmetik ortalama, mod, medyan, geometrik ortalama, harmonik ortalama, dağılım ölçüleri, varyans, ortalama mutlak sapma, dörtlükler, kutu çizimleri, değişim katsayısı, örnekleme dağılımları ve tahmin etme, örneklem ortalaması ve varyansının bazı özellikleri, nokta tahmini, güven aralıkları Ki-kare, t ve F dağılımları, hipotez testleri Ki-kareye dayanan önemlilik testleri.
YMB 203 İletişim Sosyolojisi (3.0)3
Bu dersin amacı iletişimin sosyolojik yönünü, toplumsal yapı, kurum ve süreçlerle etkileşimini analiz etmektir.İletişim bilimleri ile sosyolojinin metot ve bulgularına dayalı olarak iletişimin şekillenmesi, kültürel dönüşümün açıklanması ve toplumsal değişim açısından medyanın rolünü analiz etmeyi amaçlamaktadır. Kişisel iletişimden toplumsal iletişime doğru geliştirilen sembolik etkileşim kuramı, modernleşmenin doğurduğu kitle toplumuna ilişkin felsefi, psikolojik, sosyolojik kuramlar, iletişim modelleri, postmodern anlamda popüler kültür ve medya ilişkilerini konu alan paradigmalardan oluşmaktadır.
YMB 205 Pazarlamaya Giriş (3.0)3
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.
Ekonomiye Giriş - YMB 207 (3.0)3
Bu dersin amacı, ekonomik çabaların hangi kurallar içinde yürüdüğünü ve karşımıza çıkan ekonomik olguları anlayıp, yorumlamamızı sağlayacak bilgileri vermektir. Bu derste, ekonomik kavramlar tanıtılıp, tartışılacak ve fiyat sisteminin ekonomik sistem içindeki yeri ve önemi vurgulanacaktır. İkinci aşamada toplum ekonomisinin temel özellikleri belirtilip, makro analizin temel büyüklükleri, para teorisi, uluslararası ekonomi, enflasyon, kalkınma sorunları, işsizlik v.s ve bunlarla mücadele yöntemleri üzerinde durulacaktır.
YMB 209 Yaratıcı Yazarlık (3.0)3
Yaratıcı yazarlık, medya sektörüyle sınırlı bir yazma alanı ya da yazma eylemi barındırmamaktadır. Yaratıcı yazarlık edebiyattan medya sektöründeki tüm alanlara hitap eden ve yazma eyleminin özellikle yeni ürünleri -yazma anlamında- ortaya koyarken yaratıcılığı ön plana alan bir içerik tanımlamasıdır.
TURK 001 Türkçe 1 (3.0)3
Dil ve tanımı, dilin diğer alanlarla ilişkisi ve insan için önemi, Türk dili, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, yazım kuralları, noktalama işaretleri, yazılı anlatım türleri, cümle, paragraf, anlatım yöntem ve biçimleri.
YMB 202 Yeni Röpörtaj Teknikleri (3.0)3
Bu ders öğrencilerin röportaj yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin, farklı iletişim mecralarına uygun röportaj tekniklerini öğrenerek, hızla dönüşen günümüz dünyasının dinamizmine uygun birer iletişim olmaları amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı gazetecilik mesleğinin en önemli alanlarından biri olan röportaj konusunda öğrencilere yeterlilik kazandırmaktır. Derste, röportaj yöntemleri, röportaj ile söyleşiyi ayıran özellikler ele alınacaktır. Öğrencilere soru hazırlama teknikleri ve kaynakla görüşme teknikleri aktarılacaktır
YMB 204 Yeni Medya Haberciliği (3.0)3
Gelişen teknolojiyle birlikte haber üretim araçları da değişmiş, hedef kitle de katılımcı olmuş; geleneksel medya yeniden şekillenmiştir. Derste, teknolojinin medyaya nasıl yön çizdiği anlatılacaktır. u derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. İnternet ve bilgisayar teknolojilerinin gelişim sürecine hakim olup, yeni iletişim teknolojileriyle gelişen habercilik yapısına uygun haber üretimini sürecini yönetebilir.
YMB 206 Bilişim Hukuku (3.0)3
Bu dersin amacı bilişim teknolojilerinin kullanımı nedeniyle ortaya çıkan hukuksal sorunların çözümünün öğretilmesidir. Bilişim hukukunun amacı, toplumu ilgilendiren bu ağın kötüye kullanılarak kişilere zarar verilmesini önlemektir. Bilişim hukuku öğrencilere sürekli değişmekte, yenilenmekte ve gelişmekte olan bilişim sistemlerini anlama ve yorumlama becerisini kazandıracaktır. İnternet, bilişim, multimedya gibi kavramlar ile başta kişisel verilerin korunması hukuku olmak üzere güncel teknolojik gelişmelerin hukuka etkileri üzerinde durulacaktır.
YMB 208 Pazarlama Stratejileri (3.0)3
Pazarlama stratejilerini etkileyen çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının modern pazarlama bakış açısıyla ele alınması.
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.
YMB 210 Yeni Medyada Reklam (3.0)3
Bu dersin amacı; reklam projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak detaylı bilgi sunmaktır. Öğrenciye yeni medya ve reklamcılık hakkında temel kavramları öğretmek; yeni medya ve reklamcılık uygulama alanları hakkında öğrencinin temel olarak bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında, reklamcılık alanına ilişkin kavramsal ve kuramsal bilgiler temelinde İnternet ortamındaki pazarlama ve reklam stratejileri ile yeni trendler ele alınacak ve güncel uygulamalı örnekler incelenecektir.
TURK 002 Türkçe II (3.0)3
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
YMB 301 Örgütsel Davranış I (3.0)3
İnsan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönleri ile bireyler arası etkileşimlerin ve örgütsel yapılar içerisindeki iletişimin inceleneceği derstir. Örgütsel davranış dersinin amacı örgütlerde insan davranışları ve bu davranışların sonuçlarının örgütler üzerine etkisinin incelenmesidir. Örgütsel davranış kavramı ile örgüt araştırmalarının tarihçesi, örgüt ve birey, değer, tutumlar ve iş tatmini gibi konular ele alınmaktadır. Kişilik ve duygular, algı ve bireysel karar verme, motivasyon, grup, örgütsel iletişim, liderlik, güç ve politika, örgütsel değişim ve stres yönetimi, örgütlerde çatışma, örgütsel öğrenme, örgütlerde karar verme, örgütsel vatandaşlık davranışı ve örgütsel bağlılık konuları da ders kapsamında öğretilmektedir.
YMB 303 Sosyal Medya Kullanımı I (3.0)3
Ders kapsamında; yeni medyanın önemli bir alanı olan sosyal medya tarihsel, kavramsal ve kuramsal boyutlarıyla ele alınacaktır. Sosyal medyanın medya, ekonomi, pazarlama ve iletişim alanlarındaki etkileri derinlemesine incelenecektir. Amaç, öğrencilere sosyal medyanın kullanım alanları, araçları ve olanaklarını uygulamalı olarak öğretmektir. Bu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olunmasını sağlamaktır.
YMB 305 Sosyal Medya Yazarlığı (3.0)3
Medyanın işleyişindeki açık/örtük unsurların; birey ve toplum üzerindeki her türlü etkisini deşifre etmek yoluyla, öğrencilerin etkili birer medya kullanıcısı olmalarını sağlamaktır.
Sosyal medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretimi, bilişim hukuğuna giriş ve TİB, BTK, RTÜK, KKTC Yayın Yüksek Kurulu gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi, Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı, ailelerin medya okuryazarlığı durumu ve eğitimi, medya analizi, dijital oyunlar, filtreleme programlarının değerlendirilmesi, Değerler-ahlaki gelişim ve internet, Medya Okuryazarlığı müfredatı ve ders içeriği, Medya Okuryazarlığı dersine yönelik araştırma sonuçları, bu dersi alan öğrencilerin olumlu ve olumsuz ders deneyimleri, materyal geliştirme, dersin süreç ve sonuç değerlendirmesi, ders planlarının oluşturulması, ders sonunda da öğretmen adaylarının alan bilgilerini ve kaynaklarını paylaşmaları için bir uygulama topluluğu oluşturulması.
YMB 307 Görsel Tasarım I (3.0)3
Bu ders imajların anlamlarını, etkilerini ve görsel kültürün: resimden ve heykelden baskı, paketleme, fotoğrafçılık, film, reklamcılık, video oyunları ve modaya kadar uzanan geniş yelpazesine bakmanın yollarını keşfeden, teorik bir derstir. Öğrencileri, görsel dile, ve onun tarihi ve güncel önemine yönelik bir dizi eleştirel yaklaşım geliştirmeye teşvik eder. Böylelikle, ders, globalleşme, postmodernizm, cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin inşası, nesneleştirme ve seri tüketim/ üretim, etnik ve milli kimlik imajlarının üretimi ve alımlaması gibi önemli konulara değinecektir.
YMB 309 Web ve Mobil Uygulama Yazılımları I (3.0)3
Mobil cihazlar, mobil uygulamalar ve gereksinimleri, mobil uygulama geliştirme, mobil uygulamalarda web servislerini ve veri tabanlarını kullanma. Bu dersin amacı öğrencilerin mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirme hakkında bilgi sahibi olmaları, mobil cihazlarla diğer programlanabilir cihazlar arasındaki uygulama geliştirme farklarını görmeleri, mobil cihazlar için uygulama geliştirmeye yarayan yazılım çatılarını tanımaları ve takım halinde geliştirecekleri bir uygulama ile pratik deneyim kazanmalarıdır.
YMB 302 Örgütsel Davranış II (3.0)3
İnsan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönleri ile bireyler arası etkileşimlerin ve örgütsel yapılar içerisindeki iletişimin inceleneceği derstir. İnsan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönleri ile bireyler arası etkileşimlerin ve örgütsel yapılar içerisindeki iletişimin inceleneceği derstir. Örgütsel davranış dersinin amacı örgütlerde insan davranışları ve bu davranışların sonuçlarının örgütler üzerine etkisinin incelenmesidir. Örgütsel davranış kavramı ile örgüt araştırmalarının tarihçesi, örgüt ve birey, değer, tutumlar ve iş tatmini gibi konular ele alınmaktadır. Kişilik ve duygular, algı ve bireysel karar verme, motivasyon, grup, örgütsel iletişim, liderlik, güç ve politika, örgütsel değişim ve stres yönetimi, örgütlerde çatışma, örgütsel öğrenme, örgütlerde karar verme, örgütsel vatandaşlık davranışı ve örgütsel bağlılık konuları da ders kapsamında öğretilmektedir
YMB 304 Arama Motorları ve Reklam (3.0)3
Arama motoru reklamları, web sitenin reklamlar yoluyla aramalarda üst sıralarda yer almasını ve daha fazla ziyaretçi kazanmayı sağlayan ücretli bir dijital pazarlama yöntemidir. Kısa zamanda hızlı sonuçlar alınmasına yardımcı olan arama motoru reklamcılığı dönemsel kampanyalar için de oldukça etkilidir. Arama motoru optimizasyonu, web sitesinin bölümlerinde küçük değişiklikler yapılmasını sağlar. Tek tek bakıldığında, bu değişiklikler artımlı iyileştirmeler gibi görünebilir, ancak diğer optimizasyonlarla birleştirildiğinde, sitenin kullanıcı deneyimi ve organik arama sonuçlarındaki performansı üzerinde gözle görülür bir etkisi olabilir. Bu dersin amacı ise öğrencilerin arama motoru optimizasyonuna hakim olmasını ve etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.
YMB 308 Görsel Tasarımı II (3.0)3
Öğrencilerin görsel iletişim tasarımı kapsamında önerilen sorunlar için araştırma yaparak bunları eleştirel düşünce doğrultusunda nasıl geliştireceklerini öğrenirler. Daha sonraki aşamada projeleri tipografi ön planda olmak üzere çeşitli vektörel programlar vasıtasıyla uygulamalı projelere dönüştürürler. Görsel iletişim alanına ait simgeler, semboller, işaretler, tasarım, fotoğraf, reklamcılık ve benzeri kavramlarının neler olduğuna ait temel kavramları kapsar.
YMB 310 Web ve Mobil Uygulama II (3.0)3
Mobil cihazlar, mobil uygulamalar ve gereksinimleri, mobil uygulama geliştirme, mobil uygulamalarda web servislerini ve veri tabanlarını kullanma. Bu dersin amacı öğrencilerin mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirme hakkında bilgi sahibi olmaları, mobil cihazlarla diğer programlanabilir cihazlar arasındaki uygulama geliştirme farklarını görmeleri, mobil cihazlar için uygulama geliştirmeye yarayan yazılım çatılarını tanımaları ve takım halinde geliştirecekleri bir uygulama ile pratik deneyim kazanmalarıdır.
YMB 312 E-market (3.0)3
Hedef kitleye yönelik tanıtım, reklam, satış ve pazarlama faaliyetlerinin dijital kanallar aracılığıyla internet üzerinden yapıldığı bir pazarlama tekniğini öğreten bir derstir. E-market;disiplinler arası bakış, eleştirel analiz ve takım projeleri. Elektronik ticaretin teknoloji alt yapısı, web tabanlı işletme örnekleri; Internet ekonomisi ve iş modelleri. İnternette güvenlik, elektronik ticaretin sosyal, hukuki, iş ahlakı ve kamu politikaları boyutu. Web tabanlı işletme için iş planı oluşturulması. Proje gruplarının sanal is ortamında web tabanlı isletme projesi oluşturması, geliştirmesi ve uygulaması.
YMB 401 Yeni Medya ve Yeni Girişim Fikirleri (3.0)3
Son yıllarda gelişen sosyal medya yazılımları üzerinden yapılan işler ve iş fikirleri ile bu alanda yeni fikirler geliştirilmesini konu alan derstir. Bu ders; Girişimcilik Yaklaşımları,Girişimcilik Kültürü,Girişimcilik Türleri ,Girişimcilik Fonksiyonları,Girişimcilik Alanları,Girişimcilik Süreci ,İş Fikri Kaynakları,İş Fikri Geliştirme ,İş Planı ve Unsurları ,İş Planı Hazırlama,Girişimciliğin Yerel, Ulusal ve Uluslararası Bağlamı,Yeni medya girişimciliği,Sosyal medya girişimciliği semineri; konularını içermektedir. Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.
YMB 403 Bitirme Projesi I (3.0)3
Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık; alana yönelik çalışmalar ortaya konacaktır. Öğrencilerin bu ders sayesinde iletişim çalışmaları alanında gördükleri teorik ve uygulamalı bilgileri gerçek bir uygulama çalışmasında birleştirmesi ve özel bir alan üzerine deneyimlerini artırmaları amaçlanmaktadır.
YMB 404 Bitirme Projesi II (3.0)3
Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık; alana yönelik çalışmalar ortaya konacaktır. Öğrencilerin bu ders sayesinde iletişim çalışmaları alanında gördükleri teorik ve uygulamalı bilgileri gerçek bir uygulama çalışmasında birleştirmesi ve özel bir alan üzerine deneyimlerini artırmaları amaçlanmaktadır.
YMB 406 Siber Kültür (3.0)3
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; dijital kültür olarak da adlandırılan siber kültürün aracısı, ekran ve yeni medya araçlarını ve siber kültür ile birlikte değişen kimlik algısı ve süreçlerinin öğrenir ve dijital kültür etkileşim becerilerini kazanır. Derste bilgisayar ağlarının iletişim, eğlence ve iş için kullanılmasından dolayı dünya genelinde ortaya çıkan modern kültür olgusunun gelişimi, mobil toplum ve kimliklerinin oluşumu, çevrimiçi cemaatler ve topluluklar, kimlik ve çevrimiçi yaşam, geleneksel kültür anlayışının ağ kültürüne evrimi, dijitalleşme ve sosyal hareketler konuları işlenmektedir. Siber kültür kavramı, tarihi ve gelişimi hakkında bilgi vermek. Sanal zekâ ve bilgisayar, siber kültüre farklı yaklaşımlar, entelektüel mülkiyet, açık kaynak kod hareketi, siber punk ve anonimlik, hacker kültürü. Elektronik iletişim teknolojileri, bilgi ve eğlence üzerine yeni kavramlar üretti. Bu yeni teknolojiler varlık ve gerçekle ilgili algımızı değiştirmeye başladı.
YMB 408 İletişim Etiği (3.0)3
Öğrenci, iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. İş ve sosyal yaşamında etik davranışları kavrar. İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen ya da aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler. Çeşitli felsefi ve pratik yaklaşımların tanıtılacağı derste; etik ve ahlak açısından doğru-yanlış tanımlamaları iletişimsel eylemler, mesleki kural ve davranışlar, toplumsal değişim ve etik, popüler kültür ve etik, medyada etik gibi başlıkların, örneklere uyarlanabilmesi amaçlanmaktadır. Mesleki yasalar, öz-denetim mekanizmaları ve diğer etik kodlar ve kuralların iletişim öğrencileri tarafından içselleştirilmesi sağlanacaktır.
YMB 410 Sosyal Medya Yöneticiliği (3.0)3
Bu dersin amacı öğrencilere, farklı endüstrilerde dijital teknolojilerin ve sosyal medyanın iletişim stratejilerini ve taktiklerini nasıl değiştirdiğine dair kapsamlı bir anlayış sunmaktır. Bu ders sosyal medyayı sosyo-tarihsel bağlamında ve değişen teorik bakış açılarıyla analiz eder. Yeni medya teknolojileri, geleneksel medyaya kıyasla çeşitli yeni kullanımlar sağlar ve birçok farklı özelliğe sahiptir. Bu ders, yeni medya teknolojilerinin bu yeni özelliklerini özetlemekte ve bu özelliklerin iyi bir sosyal medya yönetimi için nasıl kullanılacağını incelemektedir. Sosyal medyanın etkin şekilde yönetimi için gerekli bilgileri öğrencilere aktarmak ve iletişim süreçlerinde sosyal medyanın olumlu katkı yapabilecek şekilde nasıl kullanılabileceği üzerinde düşünmelerini teşvik ederek bu alanda yaratıcı fikirler geliştirmelerine destek olmak.