İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Digital Pazarlama & Sosyal Medya Yönetimi(Türkçe)

 

 

Teknoloji ve iletişim araçlarının baş döndürücü bir hızla geliştiği günümüzde, dijital iletişim teknolojileri ve ortamları; gündelik hayatlarımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta artık gazete, radyo ve televizyon gibi geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanım yerini de almaya başlayarak; bilgi teknolojileri, iletişim ağları ve medya sektörünün birbirine yakınlaşması sonucu ortaya çıkan web temelli yeni iletişim araçlarına işaret eden ‘dijital medya’, bütünleşmiş bir çalışma alanı oluşturmuştur. Mevcut durum, dijital medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine etkileri ile yaratıcı endüstrideki konumunun iletişim bilimleri başta olmak üzere farklı disiplinlerde irdelenmeye başlanmasını sağlamış, iletişim alanında ve farklı çalışma alanlarında istihdam edilecek çalışanların dijital medya bilgi ve becerilerine sahip olmaları sektörel bir beklenti haline gelmiştir. 

Dijitalleşmenin içinde bulunduğumuz yüzyılın en önemli unsurlarından biri haline geldiğinin farkındalığı ile içinde yaşadığımız çağın iletişim ve medya uygulamalarını barındıran, KKTC’nin sosyal medya alanında eğitim veren ilk bölümü olma özelliği taşıyan Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi programı ile; gelişen ve hızla değişen dünyadaki dijital dönüşümün etkilerini ortaya koyarak, giderek tükenen geleneksel alanlar yerine yeni gelişen mecralarda bilgi birikimini ve yüksek bir formasyonu hedefleyen, alanında uzman mezunlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. 



Kapsamlı dijital pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama becerisi. 

Sosyal medya kampanyaları oluşturma, yönetme ve analiz etme yetkinliği.

Dijital platformlar için ilgi çekici ve alakalı içerikler üretme becerisi.

 Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) teknikleri bilgisi.

Dijital pazarlama performansını ölçme ve optimize etme için analitik araçları kullanma yetkinliği.

Dijital kanallarda marka kimliği oluşturma ve yönetme becerisi.

Çevrimiçi müşteri ilişkilerini geliştirme ve yönetme becerisi.

Dijital reklam kampanyalarını planlama ve yürütme yetkinliği.

Çevrimiçi itibar yönetimi ve dijital krizleri etkili bir şekilde yönetme becerisi.

 

Course Code

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

DPY 101

3

3

1

5

1

1

2

1

3

2

2

DPY 103

3

1

2

4

5

5

1

3

3

3

3

DPY 105

3

4

3

3

1

3

4

1

3

3

3

DPY 102

3

3

1

5

1

1

2

1

3

4

4

DPY 104

3

2

1

5

1

3

1

4

2

5

2

DPY 106

2

2

3

4

1

4

2

5

5

5

3

DPY 201

4

2

1

4

1

5

3

5

3

3

5

DPY 203

3

4

3

4

4

4

5

4

5

4

5

DPY 205

3

4

3

4

4

4

5

4

5

4

5

DPY 207

3

5

4

3

3

4

4

2

3

5

1

DPY 209

4

2

3

5

2

3

2

4

3

5

2

DPY 202

4

1

3

3

5

4

5

3

3

1

3

DPY 204

2

1

1

4

4

2

1

3

2

4

1

DPY 206

5

1

1

4

1

3

2

2

2

4

3

DPY 208

3

1

1

4

4

5

4

3

3

3

5

DPY 210

4

1


3

1

2


4

3

2

4

DPY 301

1

1

1

4

1

4

1

4

3

3

5

DPY 303

5

4

1

4

2

5

2

4

3

5

2

DPY 305

1

3

1

5

3

5


3

2

5

2

DPY 307

4

1

1

5

2

5

1

4

3

5

3

DPY 302

3

1

1

4

1

2

4

1

1

2

2

DPY 304

2

3

3

4

2

1

4

3

2

2

1

DPY 306

4

3

3

4

1

5

3

4

3

2

4

DPY 308

4

5

2

4


3

4

1

3

5

3

DPY 401

4

3

2

4

3

3

4

2

3



DPY 403

4

3

2

4

3

3

4

2

3



DPY 405

5

4

2

3

4

3

3

3

3



DPY 402

5

3

3

3

3

4

3

2

3



DPY 404

4

2

1

5

2

3

4

2

3



DPY 406

5



2

1




1



SEÇMELİ-1

5

1

1

2

2

2

2

1

2



SEÇMELİ-2

4

3

1

4

3

3

4

2

3



SEÇMELİ-3

5

3

2

4


4

4

1

3



SEÇMELİ-4

4

3

1

4

3

3

4

2

3



BİL 103

4

3

2

4

4

3

4

3

4



BİL 104

4

3

2

4

4

3

4

3

4



EGL 101

3

4

2

3


3

2

2

3



EGL 102

3

4

2

3


3

2

2

3



PSYC 100

3

1

2

4

2

3

3

3

2



SOCY 100

3

1

2

4

2

3

3

3

2



NH001







3





NH002







3





TURK001



1




5





TURK002



1




5





1.Very Low, 2.Low, 3.Medium, 4.High, 5.Very High

 

İletişim Fakültesi Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi Bölümünün başarı ile tamamlanıp gereken yeterliliklerin kazanılması durumunda öğrenci Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi alanında lisans derecesi sahibi olur (240 AKTS).

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi programı mezunları, çeşitli sektörlerde kariyer yapma fırsatına sahip olacaklardır:

Dijital Pazarlama Ajansları

Kurumsal Pazarlama Departmanları

Sosyal Medya Yönetim Firmaları

Reklam Ajansları

E-ticaret Şirketleri

Sivil Toplum Kuruluşları ve Devlet Kurumları

Kariyer yolları arasında dijital pazarlama stratejisti, sosyal medya yöneticisi, içerik üreticisi, SEO/SEM uzmanı, marka yöneticisi ve dijital reklam analisti gibi roller bulunmaktadır.

Öğrencilere dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi alanında sağlam bir temel kazandırmak.

İçerik oluşturma, SEO, SEM ve veri analitiği konularında uzmanlık geliştirmek.

Öğrencilere etkili dijital ve sosyal medya kampanyaları oluşturma ve yönetme becerileri kazandırmak.

Mezunları hızla değişen dijital ortam ve ortaya çıkan trendlere uyum sağlayabilecek şekilde yetiştirmek.

Programda belirtilen tüm derslerin başarıyla tamamlanması.

Gerekli kredi saatlerinin tamamlanması.

Staj ve pratik deneyim gereksinimlerinin karşılanması.

Bitirme projesinin başarılı bir şekilde sunulması ve değerlendirilmesi.

PROGRAM   DERS    TAMIMLARI

DİJİTAL   PAZARLAMA   VE    SOSYAL   MEDYA   YÖNETİMİ

 

DPY 101: İletişime  Giriş (3.0)3

Bu ders beşeri iletişimin temel kavram, terim, kuram ve ilkelerini açıklamayı amaçlar. Kişilerarası iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, örgütsel iletişimin işleyişini temel kavramlar ve kuramlar ışığında inceler. Bu dersin amacı öğrencilerin iletişime dair kavram, kuram ve terminoloji hakkında gelişmiş bir fikir sahibi olmaları, bunların uygulamada kullanımlarına yatkınlık kazanmalarıdır.

 

DPY 103: İşletmeye  Giriş (3.0)3

Bu dersin amacı öğrencilere bir işletmenin sürekli değişen iş dünyası ile etkileşim halinde nasıl faaliyet gösterebildiğini aşağıdaki konular çerçevesinde tanıtmaktır:İşletme ve yönetimde temel konular ve fonksiyonlar – temel liderlik ve yönetim becerileri, vizyon ve etik standartlar, stratejik yönetimde temel süreçler, yönetim fonksiyonlarında başlıca kurallar ve kavramlarPazarlama, İnsan Kaynakları, Üretim, Muhasebe ve Finans gibi temel fonksiyonların işletmedeki stratejik rolü.

 

DPY 105:  Davranış  Bilimlerine   Giriş I (PSCY100) (3.0)3

Sosyoloji psikoloji ile iç içe olan bir bilim dalıdır. Bu derste toplumun sistematik incelenmesi ve gözlemlenmesi üzerinde durulacaktır. Sosyolojinin temel prensip ve kuramları dışında çeşitli kültürler, kurumlar ve sosyal olgular ele alınacaktır.

 

BİL 101: Bilgisayar I (3.0)3

Bu ders içeriğinde bilgisayarlar ve tarihi evrimi hakkında genel bilgiler, bilgisayarların işletmecilikte kullanımı hakkında temel bilgiler, bilgisayarın işletmecilikte kullanımına ilişkin donanım, yazılım, prosedür ve eğitilmiş personel hakkında genel bilgiler, bilgisayar donanımı hakkında genel bilgiler (MIB, iç bellek, dış bellek, ekran, klavye, CD) , yönetim bilişim sistemi kavramı, işletme bölümlerinin bilgi gereksinimi ve diğer bölümlerle iletişimi, Yönetim bilişim sistemi ve karar destek sistemleri genel kavramlar, bilgisayarların çalışma düzenleri, işletim sistemleri tanımı ve kullanımı (DOS, WINDOWS işletim sistemlerinin tanımı ve kullanımı) bulunmaktadır. 

 

EFL 101:   İngilizce  I (3.0)3

Bu ders, İngilizce yeterliliğini sağlamaya yöneliktir. Bu bağlamda dilde zaman gösteren göstergelerin tekrar edilmesi, öykülemede kullanılan zamanlar, dönüşlü adıllar, düzensiz fiiller, karşılaştırmalı yapılar, olasılık, zorunluluk, izin, yetenek, istek belirten kipler, deyimler, eşanlamlı sözcükler işlenecektir.

 

NH 001:  Millî Tarih  I ve II (3.0)3

Bu dersin amacı öğrencilere Türk Devriminin anlamını ve önemini öğretmektir. Dersin ana konusu Bağımsızlık Savaşıdır. Devrim kavramının anlamı, Türk devrimi ve diğer devrimler arasındaki farktır. Osmanlı İmparatorluğunun yıkılışının nedenleri, cumhuriyet dönemi ve Atatürk devrimlerinin önemi.

 

DPY 102:   İletişim Tarihi (3.0)3

Bu ders, iletişim süreçlerinin belirli tarihsel dönemlerde egemen olan siyasal, kültürel, hukuksal ve ekonomik etmenlerce nasıl şekillendiğini ele almaktadır. Derste iletişim medyasının özgül biçimleriyle tarihsel ve toplumsal değişimler arasındaki ilişkiler tartışılmaktadır. Dersin amacı iletişim ve medya teknolojilerinin, içinde varoldukları toplumsal bağlamı nasıl etkilediklerini ve bu bağlamdan nasıl etkilendiklerini göstermek; ve bu çerçevede iletişim ve medya çalışmalarının güncel sorunlarını tartışmaktır.

 

DPY 104:  İşletme Yönetimine Giriş II (3.0)3

Bu ders, iletişim olgusunu tanıtmaya yöneliktir. İletişimin temel olgu ve kavramlarını tanıtmak ve iletişim bakış açısıyla güncel olayları analiz etmek bu dersin amacıdır.Ders kapsamında iletişim kavramı ve tanımı, iletişim süreci ve öğeleri, İletişim sürecinde sistem yaklaşımı,İletişim türleri, İletişim modellerine genel bir bakış, Kitle İletişim kavramı, tanımı ve süreci, bireylerarası iletişim ile kitle iletişim karşılaştırılması, Kitle İletişim Araçlarının işlevleri ve etkileri bağlamında karşılaştırılması, kitle iletişim kuramlarına genel bir bakış ve yeni kuramsal çalışmalar /yaklaşımlar ele alınacaktır.

 

DPY 106:   Davranış Bilimlerine Giriş II (SOCY100) (3.0)3

Bu ders, sosyoloji disiplinin temel kavramlarını tanıtmaya yöneliktir. Bu bağlamda dersin amacı, sosyoloji disiplini ile ilgili temel kavramları tanıtmak, sosyolojik düşüncenin önemini kavratmak, güncel ve tarihsel konular ile ilgili sosyolojik yaklaşımları ele almaktır. Ders kapsamında sosyolojinin ne olduğu, konusu, alanı ve önemi, tarihçesi, modern toplumun temel dinamikleri ve özellikleri, sosyolojide yeni yaklaşımlar ve tartışmalar, sosyoloji araştırma teknik ve yöntemleri, toplumsallaşma ve toplumsallaşma kurumları, kültür ve toplum konuları işlenecektir.

 

BİL 102:     Bilgisayar II (3.0)3

Tablolama yazılımları, basit bir tablo yaratma, tablo biçimini değiştirme, tabloyu geliştirme, grafik özelliklerini kullanmayı kapsayacak biçimde MS Excel başta olmak üzere paket programların kullanımı, Microsoft Word’un anlatımı ile İnternet’in (genel bakış, değişik erişim sistemleri, haber grupları, Gopher, www gibi) anlatımı ders içerikleri içindedir.

 

EFL 102:    İngilizce  II (3.0)3

Bu ders, İngilizce yeterliliği sağlamaya yöneliktir. Bu bağlamda genel tekrarla birlikte fiiller, aktarma cümleleri, resmi ve resmi olmayan dil kullanımı, koşul tümceleri,zaman bildiren zarf tümceleri, noktalama imleri, sıfat tümceleri,iyelik yapıları, varsayımlarla ifade etme işlenerek ileri düzey dinleme ve not alma becerileri geliştirilecektir.

 

DPY 201:  Ekonomiye  Giriş (3.0)3

Bu dersin amacı, ekonomik çabaların hangi kurallar içinde yürüdüğünü ve karşımıza çıkan ekonomik olguları anlayıp, yorumlamamızı sağlayacak bilgileri vermektir. Bu derste, ekonomik kavramlar tanıtılıp, tartışılacak ve fiyat sisteminin ekonomik sistem içindeki yeri ve önemi vurgulanacaktır. İkinci aşamada toplum ekonomisinin temel özellikleri belirtilip, makro analizin temel büyüklükleri, para teorisi, uluslararası ekonomi, enflasyon, kalkınma sorunları, işsizlik v.s ve bunlarla mücadele yöntemleri üzerinde durulacaktır.

 

DPY 203:  İletişim  Sosyolojisi (3.0)3

Bu dersin amacı iletişimin sosyolojik yönünü, toplumsal yapı, kurum ve süreçlerle etkileşimini analiz etmektir.İletişim bilimleri ile sosyolojinin metot ve bulgularına dayalı olarak iletişimin şekillenmesi, kültürel dönüşümün açıklanması ve toplumsal değişim açısından medyanın rolünü analiz etmeyi amaçlamaktadır. Kişisel iletişimden toplumsal iletişime doğru geliştirilen sembolik etkileşim kuramı, modernleşmenin doğurduğu kitle toplumuna ilişkin felsefi, psikolojik, sosyolojik kuramlar, iletişim modelleri, postmodern anlamda popüler kültür ve medya ilişkilerini konu alan paradigmalardan oluşmaktadır.

 

DPY 205:  Sosyal  Medya   ve  İstatistik (3.0)3

Ders kapsamında, Yeni Medya’daki temel kavramların anlaşılması, Yeni Medya ile geleneksel Medya arasındaki fark ve benzerliklerin tespiti hedeflenmektedir. Ders ayrıca Sosyal Medya kavramını ve sosyal medya tarihçesinin öğrenilmesi amaç edinildi.Belirli bir veri kümesindeki bir popülasyon ile bir örneklem arasındaki farkı anlayarak istatistik ve veri biliminin temellerinin öğrenilmesi. Temel istatistiksel tanımların ve farklı veri türleri ile nasıl çalışılacağının öğrenilmesi. Farklı veri türlerinin nasıl görselleştirileceğinin öğrenilmesi. 

 

DPY 207:  Politika  Bilimine   Giriş (3.0)3

Derste Siyaset biliminin tanımı, evrimi, konusu(iktidar, devlet, otorite, meşrutiyet) yöntemi, siyasal güçler (siyasal partiler, baskı ve menfaat grupları v.b.), bireyin siyasal davranışını etkileyen ekonomik, sosyal ve psikolojik faktörler, kamuoyu ve siyasal propaganda konuları işlenmektedir.

 

DPY 209:   Sosyal  Medyaya  Giriş (3.0)3

Ders kapsamında; yeni medyanın önemli bir alanı olan sosyal medya tarihsel, kavramsal ve kuramsal boyutlarıyla ele alınacaktır. Sosyal medyanın medya, ekonomi, pazarlama ve iletişim alanlarındaki etkileri derinlemesine incelenecektir. Amaç, öğrencilere sosyal medyanın kullanım alanları, araçları ve olanaklarını uygulamalı olarak öğretmektir. Bu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olunmasını sağlamaktır.

 

TURK 001:  Türkçe I (3.0)3

Dil ve tanımı, dilin diğer alanlarla ilişkisi ve insan için önemi, Türk dili, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, yazım kuralları, noktalama işaretleri, yazılı anlatım türleri, cümle, paragraf, anlatım yöntem ve biçimleri.

 

DPY 202:  Halkla  İlişkilere   Giriş (3.0)3

Halkla İlişkiler kavramı, tanımı, tarihsel gelişim süreci ve halkla ilişkilerdeki teorik yaklaşımlar bu dersin temel konuları olarak incelenecektir. Halkla İlişkiler   Giriş dersi, halkla ilişkilerin tarihsel olarak ortaya çıkışını ve geçirdiği aşamaları ve aşamalarla birlikte geçirdiği değişimleri incelemeyi amaçlamaktadır. Modern yaşam içine yerleşen halkla ilişkilerin hem özel sektörde hem de kamu sektöründeki yeri anlatılmaktadır.

 

 DPY 204:  Sosyal  Medya   Yazarlığı (3.0)3

Yeni Medya ve Sosyal Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi beraberinde getiren bu ders, öğrencilerin proje çalışmalarının hem üretim hem de tüketim aşamalarında eleştirel yaklaşımlarını arttırmayı hedefleyen bir derstir.

 

DPY 206:  Medya  Hukuku (3.0)3

Kitle iletişiminin hukuksal açıdan irdelendiği derste KKTC, Türkiye ‘de ve dünyadaki iletişim alanında uygulanan yasalar karşılaştırmalı olarak ele alınmakta ve kişilik haklarına saldırı, cevap düzeltme hakkı, Avrupa Sınır Ötesi Yayıncılık Sözleşmesi, 3984 Sayılı Kanun gibi kavramlar üzerinde durulmaktadır. 

 

DPY 208: Yeni   Medya  Haberciliği (3.0)3

Gelişen teknolojiyle birlikte haber üretim araçları da değişmiş, hedef kitle de katılımcı olmuş; geleneksel medya yeniden şekillenmiştir. Derste, teknolojinin medyaya nasıl yön çizdiği anlatılacaktır. İnternet ve bilgisayar teknolojilerinin gelişim sürecine hakim olup, yeni iletişim teknolojileriyle gelişen habercilik yapısına uygun haber üretimini sürecini yönetebilir.

 

DPY 210:  Sosyal Medya Tasarımı (3.0)3

İnternetin yaşantımıza girmesiyle birlikte iletişim teknolojilerinde ortaya çıkan yenilikler hızlı bir şekilde dünyaya ulaşmaya başladı. Bu yenilikler arasında bulunan sosyal medya, internet kullanımını bilgiye ulaşma noktasından bilgiyi üretme ve paylaşma noktasına taşımış ve bununla birlikte yeni bir dünyanın kapısını araladı. Dijitalleşen, gelişen ve geliştikçe de yayılım gösteren sosyal medyada reklam ve tanıtımlar satışları arttırmak için  popüler bir tasarım dalı oldu. Sosyal medyanın bilgisayar teknolojileri ile birlikte hayatımıza girişi, zaman içerisindeki gelişimi ve sosyal medyada kullanılan tasarım etkileşimi üzerine teorik bilgilerle başlayan eğitim. Sosyal medya kapsamında; tasarımların boyutları, kullanımı, renk- tipografi ilişkisi, fotoğrafların kadrajlanması, etkileşim alan içerik tasarımı gibi konuların detaylarıyla devam eder.Sosyal medya görsel ve şablonları, sosyal medya ve dijital reklam görsellerini  tasarlayabilir. Devamlılığı olan görseller hazırlama, sayfa tasarımı ve ızgaralar oluşturma, renkler, günlük, haftalık ve aylık post planlaması yapma.

 

TURK 002:  Turkish II (3.0)3

Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir     konuşmacının    temel    özellikleri    (vurgu,    tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum,   bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.

 

STJ 001: Staj I   ve  II (3.0)3

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim öğretim hayatı boyunca kazandıkları bilgi, beceri ve yeterlikleri pekiştirmektir. Ayrıca öğrencilere kendi meslek alanlarında deneyim kazandırmak hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin akademik çalışmalarını saha deneyimi ile güçlendirmektir. Stajlar öğrencilerin kariyer ilgi alanlarını netleştirmeleri için önemli bir fırsattır.

 

DPY 301:  Görsel Reklam Teknikleri (3.0)3

Reklam üretim sürecinde yer alan görsel tasarım uygulamalarının geliştirilmesi; Dünyadan ve Türkiye’den örneklerle reklam kurgusunun, reklam kültürünün ve dilinin anlatılması; Portfolyo geliştirmesine yardımcı olunması; Reklam ajanslarındaki işleyişin ve üretimin anlatılması; Sunum deneyimin pekiştirilmesi. Tasarım öge ve ilkeleri ile görsel tasarımın temel yasalarının incelenmesi ve uygulanması, bu yasaların araştırmaya, görsel düşünme mantığına, seçmeci dikkat ve bilinçli algıya, sezgisel güce, soyutlamaya dayalı olarak uygulanması; öğrencilerin özgün anlatım dillerini bulmalarının sağlanması, imgelem ve yaratıcılığın geliştirilmesi.

 

DPY 303:  Örgütsel Davranış (3.0)3

İnsan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönleri ile bireyler arası etkileşimlerin ve örgütsel yapılar içerisindeki iletişimin inceleneceği derstir. Örgütsel davranış dersinin amacı örgütlerde insan davranışları ve bu davranışların sonuçlarının örgütler üzerine etkisinin incelenmesidir. Örgütsel davranış kavramı ile örgüt araştırmalarının tarihçesi, örgüt ve birey, değer, tutumlar ve iş tatmini gibi konular ele alınmaktadır. Kişilik ve duygular, algı ve bireysel karar verme, motivasyon, grup, örgütsel iletişim, liderlik, güç ve politika, örgütsel değişim ve stres yönetimi, örgütlerde çatışma, örgütsel öğrenme, örgütlerde karar verme, örgütsel vatandaşlık davranışı ve örgütsel bağlılık konuları da ders kapsamında öğretilmektedir.

 

DPY 305: Pazarlama Yönetimi (3.0)3

Dersin amacı, öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri hakkında temel bilgiler kazanmalarını sağlamak, stratejik karar almada temel oluşturmaktır.

 

DPY 307: İnsan Kaynakları Yönetimi (3.0)3

İnsan kaynakları yönetiminin temel fonksiyonlarına ilişkin temel bilgi ve uygulamaların stratejik bakış açısı çerçevesinde ortaya konulması. Dersin amacı, kariyer yönetiminin ve geliştirilmesinin hem yönetici hem de çalışanlar üzerindeki etkilerinin tartışılması ve insan kaynakları yönetiminde kariyerin bir araç ve amaç olarak nasıl kullanılabileceğinin katılımcılara gösterilmesidir.

 

DPY 302: Sosyal  Medya  ve   Girişimcilik (3.0)3

Dersin Amacı: Bu ders, sosyal medya araçlarını kişisel kullanım dışında girişimcilik amacıyla kullanımına ve sosyal medya ortamında girişimciliğe odaklanmaktadır. Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.

 

DPY 304:   İşletmelerde  Sosyal  Medya (3.0)3

Bu dersin amacı; gelişen ve değişen teknoloji ile hayatlarımızın bir parçası haline dönüşen Sosyal Medya’nın işletmeler açısından önemi ve sosyal medyanın pazarlamadaki yerini anlamak. Bu amaçla; işletmelerin sahip oldukları imaj ve buna istinaden de bu imajın doğru şekilde nasıl  konumlandırıldığı,   kendilerini ne şekilde  tanıtacak çabalar içerisine girdiklerinin öğrenilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca,  işletmelerin, kendilerine dair imgelerin kamuoyunun nezdinde nasıl oluşturulacağını ve kendilerinin kamuoyu tarafından nasıl ağılandığının  görülmesi ve tespiti hususlarında öğrencilere   beceriler   kazandırılması planlanmıştır.

 

 DPY 306:  E- Pazarlama (3.0)3

Hedef kitleye yönelik tanıtım, reklam, satış ve pazarlama faaliyetlerinin dijital kanallar aracılığıyla internet üzerinden yapıldığı bir pazarlama tekniğini öğreten bir derstir. E-market;disiplinler arası bakış, eleştirel analiz ve takım projeleri. Elektronik ticaretin teknoloji alt yapısı, web tabanlı işletme örnekleri; Internet ekonomisi ve iş modelleri. İnternette  güvenlik, elektronik ticaretin sosyal, hukuki, iş ahlakı ve kamu politikaları boyutu. Web tabanlı işletme için iş planı oluşturulması. Proje gruplarının sanal is ortamında web tabanlı isletme projesi oluşturması, geliştirmesi ve uygulaması.

 

DPY 308:   Medya ve Kültür (3.0)3

Popüler kültürü 20. y.y. modern kapitalist toplumların kültürü olarak nitelemek mümkün. Genelde medya özelde de radyo ve televizyonun popüler kültürün toplumsal alanda dolaşıma sokulmasında çok önemli rol oynadığı bugün artık kabul edilen bir gerçek. Bu nedenlerle bu dersin amacı, basın-yayın öğrencilerinin popüler kültürü tanımların ötesinde anlamalarını sağlamaktır. Bir dönemlik ders süresince öğrenciler, popüler kültür, modern toplum, post-modernizm ve popüler kültür, popüler kültürü kitle kültüründen ayıran özellikler, popüler kültür, kültür endüstrisi gibi temel kavramalar etrafında popüler kültürü olumlayıcı ve eleştirel yaklaşımlar açısından bakıp anlamlandırmalarıdır.

 

DPY 401:  Sosyal Medyada Promosyon Yönetimi (3.0)3

Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır. Ayrıca, tanıtım ve promosyonu tanımlayabilmek, bunların tarihini öğrenmek.Görsel ve yazılı medya gibi reklam mecraları için oluşturulan tanıtım ve promosyon stratejileri hakkında uzmanlık düzeyinde bir bilgi birikimine sahip olmak. Tanıtım ve promosyonun çeşitli mecralardaki biçimleri arsındaki farkları ortaya koyabilmek.

 

DPY 403:  Sosyal Medya Yöneticiliği (3.0)3

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere, farklı endüstrilerde dijital teknolojilerin ve sosyal medyanın iletişim stratejilerini ve taktiklerini nasıl değiştirdiğine dair kapsamlı bir anlayış sunmaktır. Dersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmaktır.

 

DPY 405:  Bitirme Projesi I (3.0)3

Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık; alana yönelik çalışmalar ortaya konacaktır. Öğrencilerin bu ders sayesinde iletişim çalışmaları  alanında gördükleri teorik ve uygulamalı bilgileri gerçek bir uygulama çalışmasında birleştirmesi ve özel bir alan üzerine deneyimlerini artırmaları amaçlanmaktadır.

 

 DPY 402:   Siber Kültür (3.0)3

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; dijital kültür olarak da adlandırılan siber kültürün aracısı, ekran ve yeni medya araçlarını ve siber kültür ile birlikte değişen kimlik algısı ve süreçlerinin öğrenir ve dijital kültür etkileşim becerilerini kazanır. Derste bilgisayar ağlarının iletişim, eğlence ve iş için kullanılmasından dolayı dünya genelinde ortaya çıkan modern kültür olgusunun gelişimi, mobil toplum ve kimliklerinin oluşumu, çevrimiçi cemaatler ve topluluklar, kimlik ve çevrimiçi yaşam, geleneksel kültür anlayışının ağ kültürüne evrimi, dijitalleşme ve sosyal hareketler konuları işlenmektedir. Siber kültür kavramı, tarihi ve gelişimi hakkında bilgi vermek. Sanal zekâ ve bilgisayar, siber kültüre farklı yaklaşımlar, entelektüel mülkiyet, açık kaynak kod hareketi, siber punk ve anonimlik, hacker kültürü. Elektronik iletişim teknolojileri, bilgi ve eğlence üzerine yeni kavramlar üretti. Bu yeni teknolojiler varlık ve gerçekle ilgili algımızı değiştirmeye başladı. 

 

DPY 404:  İletişim Etiği (3.0)3

Öğrenci, iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. İş ve sosyal yaşamında etik davranışları kavrar. İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen ya da aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler. Çeşitli felsefi ve pratik yaklaşımların tanıtılacağı derste; etik ve ahlak açısından doğru-yanlış tanımlamaları iletişimsel eylemler, mesleki kural ve davranışlar, toplumsal değişim ve etik, popüler kültür ve etik, medyada etik gibi başlıkların, örneklere uyarlanabilmesi amaçlanmaktadır. Mesleki yasalar, öz-denetim mekanizmaları ve diğer etik kodlar ve kuralların iletişim öğrencileri tarafından içselleştirilmesi sağlanacaktır.

 

DPY 406:  Bitirme Projesi II (3.0)3

Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık; alana yönelik çalışmalar ortaya konacaktır. Öğrencilerin bu ders sayesinde iletişim çalışmaları  alanında gördükleri teorik ve uygulamalı bilgileri gerçek bir uygulama çalışmasında birleştirmesi ve özel bir alan üzerine deneyimlerini artırmaları amaçlanmaktadır.