- AKADEMİK
- FAKÜLTELER
- ECZACILIK FAKÜLTESİ
- İŞLETME FAKÜLTESİ
- SİYASAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
- HUKUK FAKÜLTESİ
- İLETİŞİM FAKÜLTESİ
- SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
- MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ
- BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
- MİMARLIK, TASARIM VE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
- SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
- TURİZM FAKÜLTESİ
- TIP FAKÜLTESİ
- Kariyer Merkezi
- YÜKSEKOKULLAR
- MESLEK YÜKSEKOKULU
- HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU
- HAVACILIK YÜKSEKOKULU
- SAĞLIK MESLEK YÜKSEKOKULU
- DENİZCİLİK YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (DANS)
- SAHNE SANATLARI YÜKSEKOKULU (OYUNCULUK)
- HAZIRLIK OKULU
- LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
- E-LEARNING
- AKADEMİK TAKVİM
- ÜNİVERSİTE HAKKINDA
- MESAJLAR
- KALİTE GÜVENCESİ
- Kalite Kılavuzu ve Formlar
- Kalite Kurulu Raporlar
- Kalite Kurulu Organizasyon Şeması
- Kalite Komisyonu Üyeleri
- Kalite Komisyonu Çalışma Takvimi
- Kalite Komisyonu Yönergesi
- Kalite Komisyonu Toplantı Tutanakları
- Kalite Komisyonu Amaçlar, Hedefler ve Etkinlikler
- Kalite Güvencesi Ofisi
- Kalite Kurulu İletişim
- İLETİŞİM
- GAÜ LOGO
- Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
- Vizyon ve Değerler
- Onursal Doktoralar
- GAÜ'nün Tarihçesi
- GAÜ'nün Misyonu
- Dünyada GAÜ
- AKREDİTASYON VE ÜYELİKLER
- Akademik İşbirlikleri
- ADAY
- ARAŞTIRMA
- KAMPÜS
- Oryantasyon Günleri
- E-Learning Merkezi
- Kampüs Haritaları
- Kültürlerarası Yaz Okulu
- Spor Kulüpleri
- Sağlık Merkezi
- Restorantlar
- Kültürlerarası Merkez
- Kampüs Haritaları
- Danışmanlık Servisi
- HİZMETLER
GAÜ AKADEMİSYENİ YRD. DOÇ. DR. SUZAN SÖNMEZ BİYOLOJİ MAKALESİNİ ANLATTI
Haberler
GAÜ'DEN
GAÜ AKADEMİSYENİ YRD. DOÇ. DR. SUZAN SÖNMEZ BİYOLOJİ MAKALESİNİ ANLATTI
Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Suzan Sönmez "Türkiye`de Ortaöğretimde Biyoloji Öğretiminde Yapılan Ders İçerikleri Çalışmalarının Değerlendirilmesi " adlı makalesinin konu ve içeriklerini katıldığı televizyon programında anlattı.
Sönmez Biyoloji Makalesi ile ilgili; “Biyolojinin bazı konuları sürekli tartışılır. Ben her zaman için eğitim sürecinin nasıl olduğunu nasıl şekillendiğini merak etmişimdir. O yüzden böyle bir makale yazmaya karar verdim. Bir ülkenin gelişmişliğine ve nitelikli insan yetiştirme sürecine baktığımız zaman en temel dayanağının eğitim olduğunu görürüz. Bu yüzden bizim için en önemli şey aslında eğitim müfredatıdır. Biyoloji eğitim müfredatına baktığımızda zaman içerisinde şekillendiğini, farklılaştığını görürüz. Ülkelerin aldığı eğitim politikaları, esas alınan eğitim felsefesi, bürokratların inisiyatifi ile şekillenebiliyor. Bende makalemde zaman içerisinde biyoloji müfredatı nasıl değişti, nasıl şekillendi, neydik , ne olduk, ne oluyoruz bunlarla ilgili çalışmalar yaptım. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, Türkiye’de Cumhuriyet ilanından önce biyoloji eğitiminin başlangıcı ele alınmıştır. İkinci bölüm ise Cumhuriyet’in ilanından sonraki süreçte sürekli değişen eğitim sistemi ile ortaöğretimde uygulanan biyoloji derslerinin öğretim programında gerçekleştirilen düzenlemelerinin araştırmasını içermektedir. Son olarak, günümüz biyoloji eğitiminin olumlu ve olumsuz yönlerini tarafsız olarak gözlemledim” açıklamasında bulundu.