İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Digital Pazarlama & Sosyal Medya Yönetimi(Türkçe)

 

 

Teknoloji ve iletişim araçlarının baş döndürücü bir hızla geliştiği günümüzde, dijital iletişim teknolojileri ve ortamları; gündelik hayatlarımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta artık gazete, radyo ve televizyon gibi geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanım yerini de almaya başlayarak; bilgi teknolojileri, iletişim ağları ve medya sektörünün birbirine yakınlaşması sonucu ortaya çıkan web temelli yeni iletişim araçlarına işaret eden ‘dijital medya’, bütünleşmiş bir çalışma alanı oluşturmuştur. Mevcut durum, dijital medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine etkileri ile yaratıcı endüstrideki konumunun iletişim bilimleri başta olmak üzere farklı disiplinlerde irdelenmeye başlanmasını sağlamış, iletişim alanında ve farklı çalışma alanlarında istihdam edilecek çalışanların dijital medya bilgi ve becerilerine sahip olmaları sektörel bir beklenti haline gelmiştir. 

Dijitalleşmenin içinde bulunduğumuz yüzyılın en önemli unsurlarından biri haline geldiğinin farkındalığı ile içinde yaşadığımız çağın iletişim ve medya uygulamalarını barındıran, KKTC’nin sosyal medya alanında eğitim veren ilk bölümü olma özelliği taşıyan Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi programı ile; gelişen ve hızla değişen dünyadaki dijital dönüşümün etkilerini ortaya koyarak, giderek tükenen geleneksel alanlar yerine yeni gelişen mecralarda bilgi birikimini ve yüksek bir formasyonu hedefleyen, alanında uzman mezunlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. 



Kapsamlı dijital pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama becerisi. 

Sosyal medya kampanyaları oluşturma, yönetme ve analiz etme yetkinliği.

Dijital platformlar için ilgi çekici ve alakalı içerikler üretme becerisi.

 Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) teknikleri bilgisi.

Dijital pazarlama performansını ölçme ve optimize etme için analitik araçları kullanma yetkinliği.

Dijital kanallarda marka kimliği oluşturma ve yönetme becerisi.

Çevrimiçi müşteri ilişkilerini geliştirme ve yönetme becerisi.

Dijital reklam kampanyalarını planlama ve yürütme yetkinliği.

Çevrimiçi itibar yönetimi ve dijital krizleri etkili bir şekilde yönetme becerisi.

 

Course Code

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

DPY 101

3

3

1

5

1

1

2

1

3

2

2

DPY 103

3

1

2

4

5

5

1

3

3

3

3

DPY 105

3

4

3

3

1

3

4

1

3

3

3

DPY 102

3

3

1

5

1

1

2

1

3

4

4

DPY 104

3

2

1

5

1

3

1

4

2

5

2

DPY 106

2

2

3

4

1

4

2

5

5

5

3

DPY 201

4

2

1

4

1

5

3

5

3

3

5

DPY 203

3

4

3

4

4

4

5

4

5

4

5

DPY 205

3

4

3

4

4

4

5

4

5

4

5

DPY 207

3

5

4

3

3

4

4

2

3

5

1

DPY 209

4

2

3

5

2

3

2

4

3

5

2

DPY 202

4

1

3

3

5

4

5

3

3

1

3

DPY 204

2

1

1

4

4

2

1

3

2

4

1

DPY 206

5

1

1

4

1

3

2

2

2

4

3

DPY 208

3

1

1

4

4

5

4

3

3

3

5

DPY 210

4

1


3

1

2


4

3

2

4

DPY 301

1

1

1

4

1

4

1

4

3

3

5

DPY 303

5

4

1

4

2

5

2

4

3

5

2

DPY 305

1

3

1

5

3

5


3

2

5

2

DPY 307

4

1

1

5

2

5

1

4

3

5

3

DPY 302

3

1

1

4

1

2

4

1

1

2

2

DPY 304

2

3

3

4

2

1

4

3

2

2

1

DPY 306

4

3

3

4

1

5

3

4

3

2

4

DPY 308

4

5

2

4


3

4

1

3

5

3

DPY 401

4

3

2

4

3

3

4

2

3



DPY 403

4

3

2

4

3

3

4

2

3



DPY 405

5

4

2

3

4

3

3

3

3



DPY 402

5

3

3

3

3

4

3

2

3



DPY 404

4

2

1

5

2

3

4

2

3



DPY 406

5



2

1




1



SEÇMELİ-1

5

1

1

2

2

2

2

1

2



SEÇMELİ-2

4

3

1

4

3

3

4

2

3



SEÇMELİ-3

5

3

2

4


4

4

1

3



SEÇMELİ-4

4

3

1

4

3

3

4

2

3



BİL 103

4

3

2

4

4

3

4

3

4



BİL 104

4

3

2

4

4

3

4

3

4



EGL 101

3

4

2

3


3

2

2

3



EGL 102

3

4

2

3


3

2

2

3



PSYC 100

3

1

2

4

2

3

3

3

2



SOCY 100

3

1

2

4

2

3

3

3

2



NH001







3





NH002







3





TURK001



1




5





TURK002



1




5





1.Very Low, 2.Low, 3.Medium, 4.High, 5.Very High

 

İletişim Fakültesi Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi Bölümünün başarı ile tamamlanıp gereken yeterliliklerin kazanılması durumunda öğrenci Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi alanında lisans derecesi sahibi olur (240 AKTS).

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi programı mezunları, çeşitli sektörlerde kariyer yapma fırsatına sahip olacaklardır:

Dijital Pazarlama Ajansları

Kurumsal Pazarlama Departmanları

Sosyal Medya Yönetim Firmaları

Reklam Ajansları

E-ticaret Şirketleri

Sivil Toplum Kuruluşları ve Devlet Kurumları

Kariyer yolları arasında dijital pazarlama stratejisti, sosyal medya yöneticisi, içerik üreticisi, SEO/SEM uzmanı, marka yöneticisi ve dijital reklam analisti gibi roller bulunmaktadır.

Öğrencilere dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi alanında sağlam bir temel kazandırmak.

İçerik oluşturma, SEO, SEM ve veri analitiği konularında uzmanlık geliştirmek.

Öğrencilere etkili dijital ve sosyal medya kampanyaları oluşturma ve yönetme becerileri kazandırmak.

Mezunları hızla değişen dijital ortam ve ortaya çıkan trendlere uyum sağlayabilecek şekilde yetiştirmek.

Programda belirtilen tüm derslerin başarıyla tamamlanması.

Gerekli kredi saatlerinin tamamlanması.

Staj ve pratik deneyim gereksinimlerinin karşılanması.

Bitirme projesinin başarılı bir şekilde sunulması ve değerlendirilmesi.