Renklerin ve Dokuların Arasında Eşleme Yapmanın Mesleği; Mimarlık

Haberler

GAÜ'DEN

Renklerin ve Dokuların Arasında Eşleme Yapmanın Mesleği; Mimarlık

Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) Mimarlık Tasarım ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç.Dr. Mehmet Adil, Eğitim dilinin İngilizce olmasının önemli avantajları beraberinde getirdiğini belirterek; "Aday Öğrencilerin, İngilizce eğitim dilinden korkmaması, tam tersine sempati ile yaklaşmasını arzu ediyoruz. Aynı anda, bazı programlarımızın eğitim dili de Türkçe'dir

Aday öğrencilerin tercih kılavuzlarındaki detaylara dikkatle incelenmesini öneriyorum. Lisan öğrenilebilir, Dünya`nın çeşitli ülkelerinden, bölgelerinden, değişik kültürlerden ve değişik inanç sistemlerinden gelen öğrencilerimiz ile akademik kadromuz var Bu, fakültemiz için çok büyük bir zenginlik. İnsanlar arasında olan kültürel değişikliklerin farkında olmak ve bu kültürlerin renkleri ve dokuları arasında eşlemeler yapmak harikulade bir duygu ile yapılan bir mesleğin,  yani mimarlığın kapılarına çıkıyor."

Mimarlık, sabır ve zaman öğretisidir.

Tüm benzerleri gibi; diğer mimarlık fakülteleri ve bölümleri ile yeni öğrencilerini karşılama heyecanı içerisinde olduklarını söyleyen Doç. Dr. Mehmet Adil, GAÜ`nün, genç adaylar için doğa harikası bir ada ülkesi Kıbrıs`ta, Girne`de huzurlu bir kampüste, dinamik bir yüksek eğitim alternatifi konusunda iddiasını tekrarladı. Adil, " mimarlık, iç mimarlık, grafik tasarım ve plastik sanatlar olarak ayrılmış bölümlerimiz ile öğrencilerimizin; yapacakları çalışmaların ve projelerin  sosyo- kültürel  değişikliklere yol açabilecek olmasının farkındalığı içerisinde olmalarını arzu ediyoruz. Mimarlık disiplinin en önemli karakteri, sabır ve zamanı hissederek ve iyi kullanarak geleceğin mimarlarını ve iç mimarlarını yetiştiriyoruz" şeklinde konuştu.

Yaratıcı Öğrenci Cesaret Sahibi Öğrencidir 

GAÜ Mimarlık Tasarım ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Mehmet Adil; Fakülte akademisyenleri olarak, yüksek eğitim alanında tespit ettikleri en büyük engellerden birinin korku olduğunu ifade ederek,  "Yanlış yapmamak için, çok tedbirli olmak yaratıcılığı ve atılımcılığı engelliyor. Korkudan, yaratıcılığa varılamıyor. Korku elementini, her öğrencimiz için ne kadar azaltabilirsek, farkındalık ve yaratıcılık tersi oranda artıyor. Amacımız da budur. Yani cesaret sahibi öğrenci, yaratıcı öğrenci haline dönüşüyor. Bunu görmek bize mutluluk ve umut veriyor." dedi.