EĞİTİM FAKÜLTESİ
Haberler
GAÜ'DEN
PDR’de Güncel Konular GAÜ’de Masaya Yatırıldı
GAÜ Millenyum Senato Kongre Salonu’nda düzenlenen Seminere konuşmacı olarak, Doç.Dr. Müge Beidoğlu ve Talim Terbiye Üyesi Salih Sarpten katıldı. Doç.Dr. Müge Beidoğlu, seminerde yapmış olduğu konuşmasında, çözüm odaklı terapi hakkında bilgilendirme yaptı. Çözüm odaklı terapinin önemi ve tarihçesi hakkında konuşan Beidoğlu, kısa görsellerle öğrencilerin dikkatini çekerek, öğrencilerle sorular sorarak, interaktif bir seminer gerçekleştirdi.
Beidoğlu, “Steve de Shazer ve eşi İnso Kim Berg; klasik psikoterapi yöntemlerinin uzun yıllar soruna odaklanarak sorun çözmeye çalışmalarına alternatif olarak, yaratıcı bir yaklaşımla "Çözüm"e odaklanarak psikoterapi dünyasına yeni bir soluk getirmişlerdir. Çözüm Odaklı Psikoterapi Yaklaşımı uygulayıcıları tarafından oldukça kolay, çabuk öğrenilebilen ve hızla çözüme götüren bir yaklaşım olarak özellikle öğrencilerin ve ergenlerin sorunlarının çözümünde işlevsel olarak tanımlanmıştır” dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu üyesi Salih Sarpten ise yapmış olduğu sunumunda, eğitimin bir bilim olduğunu belirterek, bu bilimi aktarmanın bir kolunun da öğretmenlik olduğunu bildirdi. Talim ve Terbiye Kurulu’nun eğitim bilimine yön veren, eğitimle ilgili sorunların tartışılıp karara bağlandığı bir kurum olduğunu belirten Salih Sarpten, öğrencilere, “Bir uçağı mimar kullansa nasıl olurdu?” diye sordu. Sarpten böyle bir kurumda alanında bilgili ve uzman kişilerin olması gerektiğini vurgulayarak,.“Tutum ve değerleri anlatamıyoruz” dedi. Sarpten, öğretmenlerin olaylar, genellemeler, sembol, kavram ve ilkeleri öğrettiklerinin altını çizerek, sözlerini görsellerle ve örneklerle de destekledi. Öğrencilerin fikirlerini de sorarak katılımlarını sağlayan Sarpten, “Tüm bunları öğretirken, öğrencilere bunları nasıl anlayacaklarını, tutum ve değerleri anlatamıyoruz. Öğretmen, her sabah sınıfa geldiğinde öğrencilere ‘günaydın’ derken, öğrenciler kendi aralarında günaydın diyemiyorlar, belki de bir sembol olarak kalmıştır.” diyerek sözlerine devam etti. Öğretmenlerin yüksek beklentide olduklarını, her bireyin kendi öznel yaratıcılığı, kişiliği ve becerilerinin var olduğunun farkına varılması gerektiğinin altını çizen Salih Sarpten, kimin bilim insanı olup olamayacağının bilinmediğini vurguladı.