1. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
EFLY101 | Yabancı Dil 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
BİLY103 | Bilişim Teknoloileri | 3 | 0 | 3 | 5 |
MUSM 101 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSM 103 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 |
TAR 101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURKY 101 | Türk Dili I | 3 | 0 | 3 | 5 |
MUSA 101 | Batı Müziği Teori ve Uygulaması I | 2 | 2 | 3 | 5 |
MUSA 103 | Piyano Eğitimi I | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 105 | Ses Eğitimi I | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 107 | Bireysel Çalgı Eğitimi I | 1 | 0 | 1 | 1 |
2. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
EFLY102 | Yabancı Dil 2 | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSM 102 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSM 104 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 3 |
TAR 102 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURKY 102 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 3 | 5 |
MUSA 104 | Piyano Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 106 | Ses Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 108 | Müzik Kültürü | 2 | 0 | 2 | 2 |
MUSA 110 | Bireysel Çalgı Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 102 | Batı Müziği Teori ve Uygulaması 2 | 2 | 2 | 3 | 5 |
MUSGS 102 | Seçmeli I-Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 2 | 3 |
3. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
MUSM 201 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSM 203 | Öğretim İlke Ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSA 201 | Müzik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSA 203 | Türk Halk Müziği Teori ve Uygulaması 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 205 | Bağlama Eğitimi 1 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 207 | Çoksesli Koro 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 209 | Armoni ve Eşlikleme 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSA 211 | Batı Müziği Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 |
MUSA 213 | Bireysel Çalgı Eğitimi 3 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSAS 201 | VURMALI ÇALIGILAR | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSMS 201 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 |
4. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
MUSM 202 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSM 204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSA 202 | Müzik Öğretimi Programları | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSA 204 | Türk Halk Müziği Teori ve Uygulaması 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUSA 206 | Bağlama Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 208 | Çoksesli Koro 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
MUSA 210 | Armoni ve Eşlikleme 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
MUSA 212 | Türk Müziği Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 |
MUSA 214 | Bireysel Çalgı Eğitimi 4 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSGS202 | Seçmeli 2-Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSMS202 | Seçmeli 2- Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSAS 202 | Okul Öncesi Müzik Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 |
5. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
MUSM 301 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSM 303 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSGS 301 | Seçmeli 3 - Türk Sanat Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSAS 301 | Seçmeli 3 - Popüler Müzik ve Uygulamaları | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSA 301 | Türk Sanat Müziği Teorisi ve Uygulaması 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 303 | Gitar Eğitimi ve Eşlikleme 1 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 305 | Türk Halk Müziği Korosu 1 | 1 | 2 | 2 | 4 |
MUSA 307 | Orkestra – Oda Müziği 1 | 1 | 2 | 2 | 4 |
MUSA 309 | Bireysel Çalgı Eğitimi 5 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSMS 301 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 4 |
6. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
MUSM 302 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSMS 302 | Seçmeli 4-Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSGS 302 | Seçmeli 4-Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSAS 302 | Seçmeli 4-Batı Müziği Tür ve Biçim Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSA 302 | Türk Sanat Müziği Teorisi ve Uygulaması 2 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 304 | Gitar Eğitimi ve Eşlikleme 2 | 1 | 0 | 1 | 1 |
MUSA 306 | Türk Halk Müziği Korosu 2 | 1 | 2 | 2 | 1 |
MUSA 308 | Orkestra – Oda Müziği 2 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 312 | Bireysel Çalgı Eğitimi 6 | 1 | 0 | 1 | 2 |
MUSA310 | Okul Müzik Dağarı | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSM304 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 |
7. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
MUSM401 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 5 | 10 |
MUSM 403 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSMS 401 | Seçmeli 5-Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSAS 401 | Seçmeli 5-Türk Müziği Çokseslendirme | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSA 401 | Orkestra – Oda Müziği 3 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 403 | Türk Sanat Müziği Korosu 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 405 | Orff Çalgıları | 2 | 0 | 2 | 2 |
MUSA407 | Bireysel Çalgı Eğitimi 7 | 1 | 0 | 1 | 1 |
8. Yarıyıl
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS |
MUSAS402 | Seçmeli 6-Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri | 2 | 0 | 2 | 4 |
MUSM404 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 2 | 3 |
MUSG402 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSM402 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 5 | 10 |
MUSA 402 | Orkestra – Oda Müziği 4 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSA 404 | Türk Sanat Müziği Korosu 2 | 1 | 2 | 2 | 3 |
MUSMS402 | Seçmeli 6- Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EFLY101 | Yabancı Dil 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
BİLY103 | Bilişim Teknoloileri | 3 | 0 | 3 | 5 | İndir | ||
MUSM 101 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM 103 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
TAR 101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
TURKY 101 | Türk Dili I | 3 | 0 | 3 | 5 | İndir | ||
MUSA 101 | Batı Müziği Teori ve Uygulaması I | 2 | 2 | 3 | 5 | İndir | ||
MUSA 103 | Piyano Eğitimi I | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 105 | Ses Eğitimi I | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 107 | Bireysel Çalgı Eğitimi I | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
Toplam | 20 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EFLY102 | Yabancı Dil 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM 102 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM 104 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
TAR 102 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
TURKY 102 | Türk Dili 2 | 3 | 0 | 3 | 5 | İndir | ||
MUSA 104 | Piyano Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 106 | Ses Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 108 | Müzik Kültürü | 2 | 0 | 2 | 2 | İndir | ||
MUSA 110 | Bireysel Çalgı Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 102 | Batı Müziği Teori ve Uygulaması 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | İndir | ||
MUSGS 102 | Seçmeli I-Türk Halk Oyunları | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
Toplam | 21 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUSM 201 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM 203 | Öğretim İlke Ve Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 201 | Müzik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 203 | Türk Halk Müziği Teori ve Uygulaması 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 205 | Bağlama Eğitimi 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 207 | Çoksesli Koro 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 209 | Armoni ve Eşlikleme 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 211 | Batı Müziği Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | İndir | ||
MUSA 213 | Bireysel Çalgı Eğitimi 3 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSAS 201 | VURMALI ÇALIGILAR | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSMS 201 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
Toplam | 20 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUSM 202 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM 204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 202 | Müzik Öğretimi Programları | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 204 | Türk Halk Müziği Teori ve Uygulaması 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | İndir | ||
MUSA 206 | Bağlama Eğitimi 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 208 | Çoksesli Koro 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | İndir | ||
MUSA 210 | Armoni ve Eşlikleme 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | İndir | ||
MUSA 212 | Türk Müziği Tarihi | 2 | 0 | 2 | 2 | İndir | ||
MUSA 214 | Bireysel Çalgı Eğitimi 4 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSGS202 | Seçmeli 2-Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSMS202 | Seçmeli 2- Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSAS 202 | Okul Öncesi Müzik Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
Toplam | 22 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUSM 301 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM 303 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSGS 301 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSAS 301 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSA 301 | Türk Sanat Müziği Teorisi ve Uygulaması 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 303 | Gitar Eğitimi ve Eşlikleme 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 305 | Türk Halk Müziği Korosu 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSA 307 | Orkestra – Oda Müziği 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSA 309 | Bireysel Çalgı Eğitimi 5 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSMS 301 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
Toplam | 18 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUSM 302 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUSMS 302 | Seçmeli 4-Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSGS 302 | Seçmeli 4-Kariyer Planlama ve Geliştirme | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUSAS 302 | Seçmeli 4-Batı Müziği Tür ve Biçim Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSA 302 | Türk Sanat Müziği Teorisi ve Uygulaması 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 304 | Gitar Eğitimi ve Eşlikleme 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
MUSA 306 | Türk Halk Müziği Korosu 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | İndir | ||
MUSA 308 | Orkestra – Oda Müziği 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 312 | Bireysel Çalgı Eğitimi 6 | 1 | 0 | 1 | 2 | İndir | ||
MUSA310 | Okul Müzik Dağarı | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM304 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
Toplam | 20 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUSM401 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 5 | 10 | İndir | ||
MUSM 403 | Okullarda Rehberlik | 2 | 0 | 2 | 3 | |||
MUSMS 401 | Seçmeli 5- | 2 | 0 | 2 | 4 | |||
MUSAS 401 | Seçmeli 5- | 2 | 0 | 2 | 4 | |||
MUSA 401 | Orkestra – Oda Müziği 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 403 | Türk Sanat Müziği Korosu 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 405 | Orff Çalgıları | 2 | 0 | 2 | 2 | İndir | ||
MUSA407 | Bireysel Çalgı Eğitimi 7 | 1 | 0 | 1 | 1 | İndir | ||
Toplam | 18 | 30 |
KOD | DERSİN ADI | T | U | K | AKTS | Ön Koşul | Syllabus | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MUSAS402 | Seçmeli 6-Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
MUSM404 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSG402 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSM402 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 5 | 10 | İndir | ||
MUSA 402 | Orkestra – Oda Müziği 4 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSA 404 | Türk Sanat Müziği Korosu 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | İndir | ||
MUSMS402 | Seçmeli 6- Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi | 2 | 0 | 2 | 4 | İndir | ||
Toplam | 17 | 30 |
Özel yetenek sınavına girebilmenin ön koşulu, T.C. uyruklu adayların, Yükseköğretime Geçiş Sınavı puan türlerinin herhangi bir dalından ÖSYM’nin belirlediği baraj puanını veya daha üzerini almaktır. Böylece, Müzik Öğretmenliği Programının düzenlediği özel yetenek sınavına girme hakkı kazanır. KKTC uyruklu adaylar ise Müzik Öğretmenliği Programı özel yetenek sınavı ve ayrıca YÖDAK sınavında başarılı olma kriterini yerine getirmelidir.
Müzik Öğretmenliği Programı özel yetenek sınavı ve YÖDAK sınavı birleşik puanlama sistemindedir. Türkiye ve KKTC dışından gelecek öğrenciler içinde ön koşul, YGS veya YÖS sınavlarının puan türlerinin herhangi birinden, ÖSYM’nin belirlediği baraj puanını veya daha üzerini almak ve Müzik Öğretmenliği Programı özel yetenek sınavından başarılı olmaktır. Ayrıca, çok iyi derecede Türkçe bilmek ön koşuldur.
Müzik Öğretmenliği Programı, Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylı akademik programı, seçkin öğretim üyesi kadrosu, çeşitli ulusal ve uluslararası akademik etkinlikleri ve çağdaş teknolojik olanakları ile tüm müzik öğretmeni adaylarını bilgi dünyası ile bütünleştirmek için kucak açmaktadır. Ayrıca, bölümümüz öğrencileri, işbirliği anlaşmaları bulunan Türk Musikisi Devlet Konservatuarı, CAKA, diğer bazı bölümler, orkestra ve bandolarla kapsamlı çalışmalar yapabilme imkanı da bulmaktadır.
Amacımız, mezunlarımızın, ilk günden iş dünyasına değer yaratacak bir donanımla atılmaları, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti eğitim sistemleri içerisinde etkin ve başarılı olabilecek bir bilgi birikimi ve tecrübeyle yetişmeleridir. Mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki devlet okullarında ve özel okullarda öğretmen olabilecekleri gibi, üniversite kadrolarında da görev alabileceklerdir. Ayrıca, Kültür Bakanlığı ve Belediyelere bağlı orkestra ve korolarda çalışabilme imkanına sahip olabileceklerdir.
- Bireysel enstrümanını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, yeterli, düzeyli ve etkili biçimde kullanabilmek.
- Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun, etkili biçimde kullanabilmek, bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanmak.
- Müzik eğitimi bilgisine sahip olmak ve okul şarkılarına piyano ile eşlik edebilme becerisini kazanmak.
- Batı ve Türk müziği eserlerini motifsel, temasal, armonik, tür ve biçim olarak detaylı şekilde çözümleyebilme becerisini ve bilgisini kazanmak.
- Sesler arasındaki ilişkileri teorik ve pratik olarak kavramak, müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanmak.
- Tüm dizi ve akorları kavramak, tanımlayabilmek ve oluşturabilmek.
- Müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönemleri, dönem ve stil özellikleri, önde gelen bestecileri, enstrümanist ve eserleri hakkında geniş donanıma ve bilgiye sahip olmak.
- Okul enstrümanları hakkında geniş bilgiye sahip olmak ve eğitim süresi boyunca farklı okul enstrümanları hakkında pratik deneyime sahip olmak.
- Okul enstrümanları ile eğitim müziği örneklerini seslendirebilmek.
- Orkestra halinde birçok oda müziği eserini toplu şekilde icracılık ilkelerine, tekniklerine ve yaklaşımlarına yönelik seslendirmek.
- Müzik topluluklarını çalıştırmak, eğitmek, geliştirmek konusunda geniş donanıma sahip olmak ve yönetme becerisini kazanmak.
- Geleneksel Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği ve Klasik Batı Müziği ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde birseysel ve toplu olarak koro halinde seslendirebilme becerisini kazanmak.
- Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olmak ve okul şarkıları besteleyebilme becerisini kazanmak.
- Enstrümanların fiziksel özelliklerini tanımak, bakım ve onarımı hakkında bilgiye sahip olmak.
- Enstrümanların çeşitli yaş gruplarına yönelik öğretim ilkeleri ve sistemi hakkında detaylı ve titiz bilgiye sahip olmak. Insan anatomisine uygun, sistematik yaklaşımlarla enstrüman öğretme becerisini kazanmak.
- Eğitim ve Öğretim etkinlikleri planlama ve düzenleme yöntemleri ve teknikleri konusunda yeterli donanıma ve bilgiye sahip olmak.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını bilmek.
- Eğitim programı içerisinde alınmış olunan bilgi, donanım ve becerileri kullanarak belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
|
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek basarıyla tamamlayan mezunlar "Müzik Öğretmenliği Lisans Derecesi" ile mezun olurlar. Lisans programına kayıtlı öğrencilerin, toplamda 156 krediyi tamamlamaları gerekmektedir.
Mezun öğrenciler eğitimsel, psikolojik ve iletişimsel becerilerini oluşturarak müzik alanında öğretmen olarak muzun olmakla birlikte, ilköğretim ve ortaöğretim seviyesinde müzik dersini öğretebilmek için çok önemli bir taban oluşturan, genel müzik eğitimi, çalgı eğitimi ve ses eğitimi alanlarında temel dersleri içermekle birlikte Lisansüstü Eğitime de hazırlık sağlarlar. Eğitim dönemi süresince edinilen bilgi, beceri ve davranış, ilköğretimde öğretmenliği yapabilmek için temel becerileri oluşturur. Etkili müzik öğretimi yapacak etkin müzik öğretmeni yetiştirmek, toplumun sanatsal yaşamının gelişmesinde sağlam altyapı oluşturmak, bulunduğu çevreden hareketle evrensel müzik sanatını özümsemiş, yaratıcı-teknolojik gelişmeleri takip eden, toplumsal ve çevre sorunlarına duyarlı, çağdaş eğitim yöntem ve tekniklerini uygulayabilen müzik öğretmeni alınacak derece ile gerçekleşecektir.
Öğrencilerimiz, farklı enstrumanlara hakim olacak şekilde eğitilmekte müzik temel alanı için gerekli olan kuramsal ve pratik bilgiler ile donatılmaktadır. Mezunlarımız, T.C. veya KKTC devlet ve özel okullarında okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde öğretmenlik yapabilecek donanım ve yeterliliklere sahiptirler. Bunun yanında, almış oldukları temel alan eğitimi ve pedagojik formasyon sayesinde kendi müzik okullarını da açabilme donanımlarına sahiptirler. Haricen, almış oldukları teporik ve pratik müzik eğitimi ile kendi kabiliyetleri gereğince özel ve devlet kurumları/organizasyonları bünyesinde sanatsal faaliyetleri de icra edebilmektedirler. Müziğin dili evensel olsa da bölüm eğitim dili Türkçe’dir. Yine de öğrencilerimizin almış oldukları pratik ve teorik tüm derslerin AKTS değerleri AB üye ülkelerin eğitsel göstergelerine uygun olarak planlanmaktadır. Lisans eğitimi sonrasında geliştirdikleri bireysel etkinlik düzeyleri ile farklı ülkelerde mevcut olan sanat okulları ve lisansüstü eğitim basamaklarında etkililik gösterecek düzeyde donanımla mezun olunmaktadır.
Aşağıda belirtilen eğitimsel hedefler öğrencilerin programlarını tamamladıktan sonra, mezuniyet sonrası elde ettikleri kariyer ve profesyonel başarılarını belirtmektedir. Mezun olan öğrencilerin;
1. Ulusal ve evrensel değerleri benimseyen, yeterli düzeyde kişisel ve mesleki niteliklere sahip ilköğretim, lise ve dengi okullarında müzik eğitimi dersini okutacak müzik eğitimcilerini yetiştirmektir.
2. Uluslararası ortamda ve çoklu kültürlerin var olduğu ortamda profesyonel liderlik konularında kendilerini ıspatlamaları gerekmektedir.
3. Müzik eğitimine ilişkin özel bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4. Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, müzik eğitimi ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme.
Dünyada ekonomik ve sosyal alanlardaki değişimlerin yanı sıra bilginin üretilmesi ve yaygınlaşması ile ilgili değişimler eğitim alanındaki hizmetlerin kalitesini etkilemektedir. Eğitim niteliği konusundaki kaygılar, ülkelerin eğitim sistemlerine, farklı düzeylerdeki eğitim kademelerine müdahale etmeyi bir gereklilik olarak ortaya koymaktadır. Farklı ülkelerin rekabet ortamında birbirlerinden geri kalmaması, yenilik ve değişim ile ilgili hazırbulunuşluklarının artırılmasını gerektirmektedir. Eğitim kurumlarının son yıllarda daha hesap verebilir kurumlar olma yolunda değişimi ve dönüşümü geniş bir kitleyi ilgilendiren bir konu haline gelmiştir.
Yükseköğretim kurumları, küreselleşme ile birlikte global ekonominin gereksinimlerine yanıt olacak uluslararası düzeyde yetkin kurumlar olma çalışmalarını ön plana çıkarmaktadırlar. Ülkeler günümüzde birbirlerine bağımlı hale gelmişlerdir. Bu nedenle yükseköğretimde verilen eğitimin niteliği de dünya ülkelerinin eğitim profilleri ile benzer amaçlara odaklanmalıdır. Yükseköğretim, ülkelerin ekonomik ve sosyal yönden refaha ulaşmalarında önemli bir rol oynamaktadır. Yükseköğretimin kalkınmadaki önemli fonksiyonlarının bilincinde olan ülkeler yükseköğretime katılımın artırılması için politikalar geliştirmektedirler.
Kullanılan Metotlar:
Anlatım: Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
Tartışma: Duruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip Yaptırma: Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay: Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Problem Çözme: Bir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır. Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenme: İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-Cevap: Kullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram Haritaları: Kavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Mikro Öğretim: Bu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Benzetişim (Simülasyon): Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Proje Proje tabanlı öğrenim: Öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin Fırtınası: Beyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.
Fakülte öğrencilerimiz, tüm derslerini ve öğretmenlik uygulamasını öngörülen ders kredisi oranında başarı ile tamamladığında programdan Lisans derecesi ile mezun olurlar. Bu konuda Girne Amerikan Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Tüzüğü hükümleri geçerlidir.
Müzik Öğretmenliği Programı 156 kredili bir programdır. Programdan mezun olabilmek için 156 krediyi tamamlamak ve en az 2.00 akademik ortalamayı sağlamak gerekmektedir. Mezuniyet Üniversite Senatosu tarafından ilgili Fakültenin tavsiyesi ile tevcih edilir. Diplomalar Öğrenci İşleri tarafından hazırlanır ve diploma üzerinde mezun olunan programın ismi, mezuniyet tarihi ve elde edilen derece belirtilir.