PROGRAM
GAU'de
İletişim ve Medya Yönetimi (Ph.D) *Tezli
Program Hakkında
Önemi her geçen gün artan iletişim ve medya alanı, bu alanda çalışmak isteyenlerin yada bu alana yönelik akademik kariyer yapmak isteyenlerin de ilgi alanıdır. Gerek iş bulma, gerekse varolan işin değişen ve gelişen çağa göre bilimsel verilerle daha verimli yönlendirilmesine katkı koyacağı kesin olan doktora eğitimi Üniversitemizde Türkçe ve İngilizce olarak iki dilde yürütülmektedir.
İletişim ve Medya Yönetimi Doktora programından mezun olan öğrenciler farklı pekçok katagoride özellikle akademisyen olarak çalışabileceklerinden doktor titili ile anons edilmekte, alanlarında doktor olmaktadırlar.
1) İletişim ve medya yönetimi ile ilgili ana ve yan dallara ilişkin ulusal ve uluslararası literatürü tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel araştırma sonuçlarına ulaşabilme,
2) Yöntembilim ve tekniklerine hakim olabilme, ayrıştırabilme,
3) Nitel ve nicel araştırma tekniklerini ileri düzeyde kullanabilme, veri toplayabilme, bu verileri çözümleyebilme, yorumlayabilme,
4) İletişim ve medya yönetimi ile ilgili alanlara ilişkin ulusal ve uluslararası düzeyde yayın üretebilme ve literatüre katkı sağlayabilme,
5) İletişim ve medya yönetimi ile ilgili alanlara ilişkin ileri düzeyde araştırma yapabilen araştırmacı ve akademisyenlerin yetiştirilmesine katkı sağlama,
6) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, diğer üniversite ya da bilim dallarındaki akademisyenler ile ulusal ve uluslararası iş birlikleri yaparak disiplinlerarası çalışmalar ve yayınlar üretebilme,
7) Araştırma projesi üretebilme, proje süreçlerini planlayabilme, uygulayabilme ve ölçümleyebilme,
8) İletişim ve medya araştırmalarına ilişkin teorik altyapıya hâkim olabilme ve kuramsal çerçevede çalışmalar üretebilme,
9) Nitel ve nicel araştırma süreçlerine ilişkin; araştırma modeli, veri toplama süreci, uygulama ve raporlama basamaklarını uygulayabilme,
10) İletişim ve medya yönetimi araştırmaları ile ilgili veri analizlerine ilişkin, istatistiksel çözümleme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilme ve uygulayabilme,
11)İletişim ve medya yönetimi araştırmalarına konu olabilecek toplumsal sorunlar konusunda farkındalık yaratabilme ve araştırma yapılmasını teşvik edebilme,
12)İletişim ve medya araştırmalarında verilerin toplanma ve yorumlanma süreci ile ilgili olan teknolojik yenilikleri takip edebilme ve kullanabilme becerisi.
13)Nitel iletişim araştırmalarında veri toplama ve analiz becerisine sahip olabilme ve uygulayabilme,
14)İletişim ve medya yönetimi ile ilgili alanlarda literatürün oluşturulması ve araştırmaların yapılması süreçlerinde etik değerlerin farkında olabilme,
Kariyer Olanakları
Programdan mezun olan öğrenciler akademik olarak çeşitli alanlarda çalışabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Tercihim
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
JRB601 | New Communication Systems | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
JRB603 | Philosophy of Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
CMN605 | Media Analysis | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
Bahar |
JRB602 | Effective Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
FREL600 | Elective Course | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
JRB604 | Media and Ethic | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
Yıl 2 |
Güz |
CMN606 | International Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
TSES680 | seminar | CR:(0,0)0 | ECTS:20 |
Bahar |
QUAL600 | Qualification Exam | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Yıl 3 |
Güz |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Bahar |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Yıl 4 |
Güz |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Bahar |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Fakülte Tanıtım Videosu
Program Hakkında
Önemi her geçen gün artan iletişim ve medya alanı, bu alanda çalışmak isteyenlerin yada bu alana yönelik akademik kariyer yapmak isteyenlerin de ilgi alanıdır. Gerek iş bulma, gerekse varolan işin değişen ve gelişen çağa göre bilimsel verilerle daha verimli yönlendirilmesine katkı koyacağı kesin olan doktora eğitimi Üniversitemizde Türkçe ve İngilizce olarak iki dilde yürütülmektedir.
İletişim ve Medya Yönetimi Doktora programından mezun olan öğrenciler farklı pekçok katagoride özellikle akademisyen olarak çalışabileceklerinden doktor titili ile anons edilmekte, alanlarında doktor olmaktadırlar.
1) İletişim ve medya yönetimi ile ilgili ana ve yan dallara ilişkin ulusal ve uluslararası literatürü tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel araştırma sonuçlarına ulaşabilme,
2) Yöntembilim ve tekniklerine hakim olabilme, ayrıştırabilme,
3) Nitel ve nicel araştırma tekniklerini ileri düzeyde kullanabilme, veri toplayabilme, bu verileri çözümleyebilme, yorumlayabilme,
4) İletişim ve medya yönetimi ile ilgili alanlara ilişkin ulusal ve uluslararası düzeyde yayın üretebilme ve literatüre katkı sağlayabilme,
5) İletişim ve medya yönetimi ile ilgili alanlara ilişkin ileri düzeyde araştırma yapabilen araştırmacı ve akademisyenlerin yetiştirilmesine katkı sağlama,
6) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, diğer üniversite ya da bilim dallarındaki akademisyenler ile ulusal ve uluslararası iş birlikleri yaparak disiplinlerarası çalışmalar ve yayınlar üretebilme,
7) Araştırma projesi üretebilme, proje süreçlerini planlayabilme, uygulayabilme ve ölçümleyebilme,
8) İletişim ve medya araştırmalarına ilişkin teorik altyapıya hâkim olabilme ve kuramsal çerçevede çalışmalar üretebilme,
9) Nitel ve nicel araştırma süreçlerine ilişkin; araştırma modeli, veri toplama süreci, uygulama ve raporlama basamaklarını uygulayabilme,
10) İletişim ve medya yönetimi araştırmaları ile ilgili veri analizlerine ilişkin, istatistiksel çözümleme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilme ve uygulayabilme,
11)İletişim ve medya yönetimi araştırmalarına konu olabilecek toplumsal sorunlar konusunda farkındalık yaratabilme ve araştırma yapılmasını teşvik edebilme,
12)İletişim ve medya araştırmalarında verilerin toplanma ve yorumlanma süreci ile ilgili olan teknolojik yenilikleri takip edebilme ve kullanabilme becerisi.
13)Nitel iletişim araştırmalarında veri toplama ve analiz becerisine sahip olabilme ve uygulayabilme,
14)İletişim ve medya yönetimi ile ilgili alanlarda literatürün oluşturulması ve araştırmaların yapılması süreçlerinde etik değerlerin farkında olabilme,
Kariyer Olanakları
Programdan mezun olan öğrenciler akademik olarak çeşitli alanlarda çalışabilmektedirler.
Öğrenci Görüşleri
Tercihim
Bölüm Dersleri
Yıl 1 |
Güz |
JRB601 | New Communication Systems | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
JRB603 | Philosophy of Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
CMN605 | Media Analysis | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
Bahar |
JRB602 | Effective Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
FREL600 | Elective Course | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
JRB604 | Media and Ethic | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
Yıl 2 |
Güz |
CMN606 | International Communication | CR:(3,0)3 | ECTS:10 |
TSES680 | seminar | CR:(0,0)0 | ECTS:20 |
Bahar |
QUAL600 | Qualification Exam | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Yıl 3 |
Güz |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Bahar |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Yıl 4 |
Güz |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |
Bahar |
THEM690 | Thesis | CR:(0,0)0 | ECTS:30 |